Via een andere weg toch naar Australie!!!

dagmar

New Member
Wij familie van 5 lezen al een tijdje mee op het forum, sommige kennen ons nog van het BBQ uitje '09 in scheveningen. Wij zouden via state sponsering naar Canberra gaan, waren al aardig op weg alles lag net bij het DIAC.....mocht er niet in sept 2009 een stokje voor gestoken worden :angry:....
Even een flinke dip maar toch positief gebleven, er moet toch een andere manier zijn om eerder te gaan?! Bijvoorbeeld een joboffer.... Aan de slag; menig bank in Australie gemaild maar geen resultaat, toen in november zagen we een advertentie op internet in Richard zijn oude vak : de bloemenhandel!
En na een paar weken van afwachten en gesprekken, het verlossende antwoord; AANGENOMEN!!

Wij gaan naar MELBOURNE toe!! :lol: We zijn pas 10 dgn. wezen kijken en is er erg mooi, hier kunnen we ons wel thuis voelen. We realiseren ons heel erg dat we veel geluk hebben gehad, en een leuke baan gevonden en wonen in een mooie omgeving en bovenal we kregen begin maart 5 visum's binnen!! Op 2 april vliegen we enkele reis naar Melbourne toe...wat kan het soms bijzonder lopen!
Nu zijn we vooral druk met de verhuizing (gelukkig is ons huis verkocht), afscheid op school, wat neem ik wel mee en wat niet enz enz.
Wat moet je aan een hoop denken zeg....(maar je hoort ons niet klagen!)
Het is allemaal best spannend, ook voor de kinderen, ja ons avontuur gaat nu echt beginnen!!!

Groetjes,
Richard en Willeke.

CONGRATS!!! Idd het kan behoorlijk raar lopen. Een paar maanden geleden zagen jullie alles instorten en nu zit je over 2 weken al in het vliegtuig richting down under! Everything happens for a reason!!!

Jullie moeten nu idd alles heel erg snel regelen, maar het is allemaal voor een goed doel :lol:

Succes met inpakken/weggooien/afscheid nemen etc. Denk maar zo, straks in oz kun je even bijkomen :lol:

Hoe staat het trouwens met je zus en de visums?

:up: :up: Succes!!

Van harte gefeliciteerd, wat een super manier om er toch te komen!

Heel veel succes met alles, de tijd gaat nu heel snel

Groet,
Annemarie

hey Willeke en Richard!

Ik was van de week met mijn man er nog over bezig hoe het nu met jullie zou gaan...
Had je al even niet meer gehoord op het forum, vandaar.

Super zeg dat jullie kunnen gaan! En dan nog Melbourne, daar willen we ook heen.

In juli 2010 komen we op vakantie. Misschien kunnen we dan eens afspreken, als jullie dat zien zitten natuurlijk.

Hoe hebben jullie het eigenlijk voor elkaar gekregen om online een job te vinden? Ben héél benieuwd hoe jullie dat voor elkaar hebben gekregen!!

grtjes
Ines en Elger

Super! Een mooi voorbeeld dat het toch blijven zoeken naar een mogelijkheid kan lonen.

Veel succes.

Gefeliciteerd, Een mooi vooruitzicht
afro.gif

Melbourne is een leuke stad en omgeving!

Succes met de verhuizing
afro.gif

groeten Steven

Hey Nesje!!

Het moederbedrijf zit in Nederland, dus is Richard gewoon op gesprek geweest in Nederland, en de advertentie zagen we via het zoeken op het web!
En natuurlijk zouden we het heel leuk vinden als je ons komt opzoeken!! Spreken we zeker af! leuk!
Zal wel bijzonder zijn, ik zie ons nog staan op die beurs....... :smile:

Van harte gefeliciteerd!! :up: :up:

Heb nog wel vaker aan jullie gedacht.En nu zijn jullie gewoon al bijna weg! Jeeetje goed zeg!
Zo zie je maar, de aanhouder wint! Ik dacht dat de man van je zus ( Annemiek ) ook in de bloemenhandel zat?
Hopen dat zij jullie snel achterna kunnen komen. ( ff die huizen verkopen <_< )

Veel geregel nog he, voor je echt weg gaat?
Succes!! :up:

:up: Gefeliciteerd!

Echt geweldig om te lezen dat het ook anders kan, heel veel succes met jullie avontuur! Nu maar hopen wij en iedereen die de dupe van de wijziging in september 2009 is geworden ook niet lang meer hoeven te wachten op die visums!

:smile: Betty

hey Willeke,

Inderdaad, die beurs...mag niet teveel aan die man denken...

Ben echt super blij voor jullie!! de aanhouder wint altijd :up:

Heb je een email of hebben jullie een weblog om contact te houden?

grtjes

Wat een supergoed nieuws!!!! Geweldig dat jullie niet hebben opgegeven en op deze manier jullie droom waar gaan maken!!! Applaus!!!

Sacha

Mijn eerste reactie toen ik dit topic opende.. .hej leuk weer eens een berichtje van jullie! En zoveel seconden later veranderde dat in een WAUWWWWWWWW! Wat gaaaaaaf! :shock: Dit is pas echt goed nieuws! Zo zie je je droom voorlopig in duigen vallen, en zo sta je toch aan de andere kant!

Ben echt blij voor jullie!

Jullie krijg het druk met bezoeken, want tegen de tijd dat ik in Melbourne ben moeten we dit toch wel vieren!

Groetjes,
Kathren

Wat ontzettend goed zeg! :up:
Jullie hebben ons op 'n idee gebracht... :lol:

Hebben juliie nu een ENS aanvraag gedaan via de werkgever? Dat vroeg ik me dus af...
Tegen ons is nl gezegd dat je recent nog gewerkt moest hebben in het beroep van aanvraag, vandaar mijn vraag. :smile:

Wel echt super! En zo snel!

Marie

Hee, wat geweldig nieuws en wat snel loopt het nu allemaal. Heel veel succes met inpakken. Wij vertrekken in Juli ook naar Melbourne we kunnen nu al niet wachten.

Groetjes,
Eric

Hi,

Wij hebben een visa 457 waarbij de werkgever van mij zijn volledige medewerking heeft verleend. Er is een immigratie bureau uit Melbourne aan te pas gekomen en ik moet zeggen - wij waren zeer tevreden (ik zal geen namen noemen). De agent is Australisch en getrouwd met een Hollandse waarbij ze 10 jaar in NL hebben gewoond. Uiteindelijk toch gekozen voor Aussie. Het blijft wel een tijdelijk visa maar wij klagen niet :smile: . Al met al is het traject snel verlopen: in december 09 gestart en begin maart gekregen!

He Eric, wat gaan jullie doen in Melbourne en waar gaan jullie wonen?

Groeten,
Richard

He Richard,

Ik heb een partner visum en we gaan samen ons leven verder opbouwen in Melbourne. Ik hoop nog steeds met baan te verhuizen, maar dat ligt aan mijn huidige werkgever. We gaan waarschijnlijk ergens niet te ver uit de stad wonen, dicht bij de kust. Elwood, Brighton, Ormond of Caulfield zitten we nu aan te denken.

En jullie?

Groetjes,
Eric

Back