Vic Roads

tweety

XPdite Sponsor
Even voor iedereen die binnekort naar Melbourne verhuist en daar zijn/haar rijbewijs wil omzetten.
Ik heb onlangs een afspraak gemaakt voor mijn partner bij het kantoor in Carlton. Wat mij direkt werd vermeld is dat hier een wachttijd is van 1 a 2 maand.

Hou hier dus rekening mee als je zo snel mogelijk in het bezit wilt zijn van een Aus rijbewijs, afspraken kan je telefonisch maken. En geloof me dat wil je want dat heb je in het begin hard nodig bij het regelen van al je zaken. Je kan natuurlijk naar 1 van de andere kantoren gaan, hier zal de wachtijd aanzienlijk minder zijn.

Overigens kon ik 2 jaar geleden nog zonder vertaling van mijn Nederlandse papiertje mijn rijbewijs omzetten. Nu kan dit niet meer een vertaling of internationaal rijbewijs is een must.

Groetjes,
Chantal
 
Overigens kon ik 2 jaar geleden nog zonder vertaling van mijn Nederlandse papiertje mijn rijbewijs omzetten. Nu kan dit niet meer een vertaling of internationaal rijbewijs is een must.

Je kunt ook bij het RDW een echtheidsverklaring aanvragen (4,90) deze wordt standaard in het Engels afgegeven.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/het_rijbewijs/uw_gegevens_in_ons_register/inlichtingenrijbewijsregister.htm

Toen mijn NL rijbewijs was gestolen en ik dus niet aan een NL rijbewijs kon komen in oz (ik was aan het backpacken) en ik wel moest bewijzen dat ik in het bezit was van een rijbewijs, kon ik dat doen dmv deze echtheidsverklaring. Je krijgt er tevens een verklaring bij met wat de diverse letters A,B etc. allemaal inhouden.

Succes!
 
Dank voor de tip, is een stuk goedkoper dan zo'n internationaal rijbewijs en kan dus voor hetzelfde doel gebruikt worden, begrijp ik.
 
Ja, lachen :-D. Onlangs meegemaakt (had je tip niet gelezen, oops!).

Twee maanden later konden we pas terecht. Ik dacht eerst dat het een grap was. Maar serieus. Het schijnt ook echt vooral heel druk te zijn in het filiaal voor Carlton. Wat ik toen gedaan heb ik om de paar dagen bellen naar Vic Roads om te vragen of er ergens in een ander filiaal een plek vrij gevallen was. Uiteindelijk konden we binnen 3 weken terecht ergens in het Noorden van de stad. Ach, leuk treintripje.
 
Back
Top