vieze kruipende beestjes, worden ze resistent van elke maand de boel spuiten??

lizzyhas

XPdite Sponsor
ik spuit trouw tegen ongedierte elke maand in en buiten het huis, nu zeggen mensen in nederland dat die beestjes daar resistent van worden en je toch wel ongedierte dan krijgt.

iemand.... die hier al een aantal jaar is, wat is waar???

ik spuit intussen trouw door, zit niet te wachten op kakkerlakken en spinnenbezoek in huis.
 
Hoi

Je kunt spuiten wat je wil het helpt maar minimaal.
Vooral s'nachts als je met je mond open ligt te slapen en de kakkerlakken een vochtig plekje opzoeken.
Het helpt wel maar mijn idee is dat je ermee moet leren leven.
En je huis schoon houden dat helpt volgens mij nog het beste.

Kees
 
Hi

Er is duidelijk een verschil tussen de spuitbussen die je koopt in de supermarkt of een professional die je huis bespuit.

Ik wacht tot dat ik het leger mieren aan zie komen en bel de professionals heb er dan 9 tot 12 maanden geen last van.

Vorig jaar heb ik binnen het huis laten spuiten met plantvriendelijke troep en als een vlieg of mug dus op de muren/ramen/plafond ging zitten viel het na een tijdje in een hele diepe slaap/dood dus.

Kost wel wat, maar de hele lente, zomer en herfst geen ongedierte en ook geen vieze lucht van die spuitbussen.

Sidonia
 
Nog nooit gif gebruikt en binnen nog nooit een kakkerlak of spin gehad, en dat terwijl ons houten huis vol met kieren, (2 cm. onder de deur)  naden, enz. zitten waar ze makkelijk door kunnen. Wel mieren, maar die laat ik gewoon lopen. Kleine diertjes doen echt geen kwaad.

Cheers
 
hmmm lijkt me eerlijk gezegd niet zo gezond voor je eigen gezondheid.

Wij spuiten nooit preventief, alleen als we heel veel last van mieren hebben of redbacks zien etc.
 
[quote author=sidonia link=topic=10435.msg147156#msg147156 date=1253784660]
Hi

Er is duidelijk een verschil tussen de spuitbussen die je koopt in de supermarkt of een professional die je huis bespuit.

Ik wacht tot dat ik het leger mieren aan zie komen en bel de professionals heb er dan 9 tot 12 maanden geen last van.

Vorig jaar heb ik binnen het huis laten spuiten met plantvriendelijke troep en als een vlieg of mug dus op de muren/ramen/plafond ging zitten viel het na een tijdje in een hele diepe slaap/dood dus.

ja dat is met dat spul wat ik gebruik ook,


Kost wel wat, maar de hele lente, zomer en herfst geen ongedierte en ook geen vieze lucht van die spuitbussen.

ik heb zo een jerycannetje met een spraytuutje, stinkt ook niet hoor


Sidonia

[/quote]
 
toen wij dit huis betrokken wat overigens waanzinnig schoon en ongeschonden was, had ik toch wat kakkerlakken in de keuken en nu niet meer, dat wil ik wel zo graag houden, ruim altijd meteen alle restjes op en laat niks slingeren en ben een ontzettende schoonmaakmiep, daar kan het niet aan liggen, woon wel tegen de vallei aan, misschien scheelt soms de plek ook waar je woont???

het helpt dus wel, maar mijn vraag was alleen of ze resistent worden?
lijkt me zo onwaarschijnlijk,
 
In huizen die al bewoond zijn door vorige eigenaren is het probleem het grootst.
Alles netjes schoonmaken voor de verkoop is leuk.
Onder de keukenkastjes (in the kicker, waar de keuken kastjes op staan) is een aardig probleem.
Achter de keuken in de holle wanden/ muren kan er ook een aardige familie wonen.
Zie je er 1 dan heb je er 10-tallen.
Is je dak niet goed genoeg gelucht dan lopen ze letterlijk over je plafond van de ene holle wand in en uit naar de andere wand/muur in en uit.
Net als een kroege tocht.

Zoals Keessie hieronder al aangeeft is heel goed , hou je kot schoon maar de plekken die hierboven zijn aan gegeven is een moeilijk schoonmaak probleem.
Open the yellow page en bel PEST CONTROL voor een "roof and wall inspection".
En het is waar, snachts in een hele diepe slaap komen die dikzakken ...kakkerlakken op zoek naar vocht en ze kruipen letterlijk je mond in en uit.

Jack :evil:


[quote author=krokkie link=topic=10435.msg147148#msg147148 date=1253782147]
Hoi

Je kunt spuiten wat je wil het helpt maar minimaal.
Vooral s'nachts als je met je mond open ligt te slapen en de kakkerlakken een vochtig plekje opzoeken.
Het helpt wel maar mijn idee is dat je ermee moet leren leven.
En je huis schoon houden dat helpt volgens mij nog het beste.

Kees
[/quote]
 
[quote author=Jack link=topic=10435.msg147182#msg147182 date=1253792016]

Net als een kroege tocht.

[/quote]

:lmao: :lmao: :lmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
 
NOUUUUUUUUUUUUUU ZO ERG IS HET GELUKKIG NIET, HEB AL WEKEN GEEN EENTJE GEZIEN OF HET WAS EEN KLEINTJE EN DOOD.

capslock uit, excuus

die tuutjes zijn wel handig hoor, daar kom je wel tussen kieren mee etc

dat van dat slapen met open mond had je natuurlijk niet moeten zeggen, en bedankt, gadverrrrrrr

hoop niet dat mijn meiden meelezen die doen geen oog meer dicht zeg.
 
[quote author=lizzyhas link=topic=10435.msg147187#msg147187 date=1253793959]
dat van dat slapen met open mond had je natuurlijk niet moeten zeggen, en bedankt, gadverrrrrrr

hoop niet dat mijn meiden meelezen die doen geen oog meer dicht zeg.

[/quote]

Zoals iedereen weet is dit topic bedoeld om problemen op te lossen.
Kom je Australia niet binnen omdat je op geen enkel manier aan een visum komt, wij weten raad.
Ook van die kruipende beestjes omdat je je klep mond niet dicht kunt houden tijdens je slaap en de kakkerlakken je mond snachts gebruiken voor openbaar toilet.
Hier de oplossing stelletje kwijlers........

Afbeelding%20018.jpg

180px-


Jack :evil:
 
Hee Lizzy,

Wij lieten tot 3 jaar geleden ongeveer elk jaar ons huis sprayen, maar sinds een tijd gebruiken we Pestrol. Misschien heb je er van gehoord op de radio? Het is een automatische spray bus, met een voor de mens onschuldige spray. We hebben er maar twee; eentje boven en eentje beneden, en we hebben nergens last van. Alleen de Huntsman lijkt er tegen te kunnen, maar da's alles. Het helpt tegen van alles, van kakkerlakken tot motten. Ik kan 'm aanraden :)

Maar of de insecten resistent worden, ik zou het ook moeten navragen.

Irene.
 
In het algemeen worden insecten vrij snel resistent voor insecticides, maar het is niet zo dat een insect gedurende zijn leven resistent wordt.

Probleem is dat je gif nooit alle insecten kan doden, en dat betekent dat door genetische variatie (ieder kakkerlakje is net een ietsjepietsje anders als een ander kakkerlakje) er altijd een paar die overleven, die net wat beter opgewassen zijn tegen het gif. Als die voortplanten heb je na een aantal generaties een resistente populatie van dat soort insect, terwijl alle niet-resistente dood zijn. Met name vliegen worden binnen enkele generaties resistent tegen gifsoorten, maar dit is vaak geen probleem, omdat die zich niet in je huis zullen voortplanten.

Een oplossing is om je gifsoort (dus niet het merk - kijk op de verpakking wat de actieve stoffen zijn) te wisselen/roteren. Dit kan het resistent worden tegen gaan. Ik heb geen idee, hoe vaak, enz. dat te doen. Als kakkerlak X resistent is voor gif A, is hij dat misschien niet voor gif B, of daarna gif C. Daarna weer terug naar gif A, om de overlevenden van B aan te pakken, enz. Meer gif spuiten, heeft geen nut, en gifsoorten door elkaar gebruiken ook niet.

Cheers
 
Alvast voor vanacht, zoals meneer de uil altijd zei
Oogjes dicht en vooral snaveltjes toe
slaap lekker.

welterusten
Kees
 
En vergeet die mulkorf niet op je klep mond te zetten.

Jack :evil:

[size=7pt]Ps; En Lizz, niet zo kwijlen op je kussen...... [/size]
 
Mortein voorkomt dat kakkerlakken snachts je mond in kruipen en het gebruiken als openbaar toilet.
Zou ik niet doen, koop dan een bosje knoflook.
Krijg je ook meer ruimte in bed want je husband gaat dan op de bank liggen.

Jack :evil:
 
Back
Top