Virusscanner (geen corona)

Emulate

Well-Known Member
Heb een kersverse nieuwe laptop (Dell 15 3000) ongeveer geinstalleerd, maar voordat ik hem ga gebruiken en mijn bestanden ga overzetten, zou ik graag advies hebben over de beste virussscanner. Ik had McAfee maar de berichten daarover zijn verdeeld, ik hoor Norton, en ben nu inmiddels wel de weg kwijt.

Wat hebben jullie draaien, wat is de beste prijs-kwaliteitsverhouding, wat betaal je per maand?

Thnx
 
Ik praat over lang geleden aangezien ik zelf al jaren geen Windows Prive gebruik. Maar vond Norton altijd vervelend indertijd. (Super commercieel)

Volgens mij doen ze het allemaal wel OK toch? F-Secure is wat ik indertijd gratis bij mijn xs4all abo kreeg. Werkt goed bij mijn moeder, die ook bij xs4all zit.

maar kijk even wat de prijs/geleverde dienst is. Inhoudelijk zijn Symantec/Norton/McAffee/Kaspersky waarschijnlijk allemaal redelijk gelijk?
 
Ha ja, ik ben niet te beroerd om zelf te googlen. I did. Het gaat mij om het gebruiksgemak in relatie tot de prijs-kwaliteitsverhouding. Dat kun je niet googlen, mensen hebben persoonlijke ervaringen. Zoals dat jij Norton vervelend vond. dat vind je niet in de lijstjes. Onze installatievriend zei dat Norton het beste is, maar ffing duur. Dat zijn allemaal van die dingen.

Iemand ervaring met Bullguard?
 
Better geen AVG gebruiken. Die zijn gesnapt op het doorverkopen van user data. https://www.pcworld.com/article/351...l-info-via-their-free-antivirus-programs.html

Dat is hetzelfde met Avast ;) AVG en Avast zijn dezelfde toko.
En ook een beetje nuance nodig. Je moet wel opt-in kiezen omdat te laten gebeuren.

Maar daarom deed ik er ook de link naar Kaspersky bij. (die dan weer beschuldigd worden met de Russische regering samen te werken, maar daar is dan geen bewijs voor gevonden)
 
Thanks, you stable geniuses. Ik ben op mijn ouwe laptop wat free test trials aan het doen met antivirussoftware. So far 1 zwakke bedreiging (geen malware) geconstateerd en in quarantaine gestopt.

Nog een computervraagje, if you don't mind. Windows 10 op mijn nieuwe laptop heeft het lach-of-ik-schiet systeem van Windows Edge als verplichte browser. Ik haat dit soort guerillamethoden en wil mijn ouwe vertrouwde Google Chrome terug. Maar dat vind Windows geen goed idee, en dreigt met world chaos als ik het toch probeer te downloaden. Empty threats? Of gaat Windows inderdaad overhoop als ik het toch probeer?

Tips welkom! BVD.
 
Ben geen IT-er of zo, maar ik heb thuis Windows 10 op m'n laptop en gebruik gewoon Chrome of Firefox als browsers.
 
Thanks Beep, ik wacht nog even of iemand heel andere ervaringen heeft (WO III op zijn computer). Maar anders ga ik er maar voor.
 
Thanks Beep, ik wacht nog even of iemand heel andere ervaringen heeft (WO III op zijn computer). Maar anders ga ik er maar voor.
Hier op het werk hebben we nu ook meest Windows 10 en in veel gevallen hebben we Chrome als default browser ivm onze online classrooms die het beste draaien met Firefox en Chrome. Edge en IE geven niet alles goed weer of spelen de video's niet af.
 
Op werk ook Windows and Chrome als browser. No problems.

Malwarebytes is ook nog een aardig freeware tooltje. Niet voor virussen, maar echt voor malware/reclame troep.
 
Tip: als je update naar de laatste versie van Windows 10 (1909 geloof ik), dan is Edge eigenlijk net hetzelfde als Chrome (beiden zijn gebaseerd op Chromium) en volgens sommigen zelfs beter.
 
Back
Top