virussen

Rixta

New Member
Ik woon nu zo'n 2 1/2 jaar in Australie en heb inmiddels al tig keer een verkoudheid of ander soortige virusinfectie gehad. Niets ernstigs, maar toch knap irritant. In Nederland had ik hier hoogst zelden last van, eens in de paar jaar of zo. Kennelijk zijn er in Australie andere virussen en heeft m'n lichaam daar nog niet eerder kennis mee gemaakt.
Is dit nou gewoon mijn pech of zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? En hoe lang duurt dat?
Snif, hatsjoe!

Groetjes,
Rixta
 
Ik woon hier nu een jaar en het is precies andersom. Ik ben hier nog niet 1x keer ziek geweest! Nou was ik dat in Nederland ook zelden, maar wat ik hier wel heb is dat ik er de hele tijd "een beetje tegenaan hang". Je weet wel, dat je denkt dat je het nu te pakken krijgt, maar toch niet.....

Wel reageert mijn lichaam allergisch gezien anders. Dus op andere stoffen/pollen en ik lijk minder last van de allergie te hebben waar ik in Nederland nog wel eens veel last had. (vooral huidreacties en branderige ogen).

Ik kan me zo voorstellen dat er inderdaad net iets andere virussen rondzwerven, maar zeker weten doe ik dat ook niet. Wellicht ligt het ook nog aan waar je in Australie woont? (ivm het weer en de warm/koude verschillen en weerstand).

Henriette
 
Ik heb er nu nog niet zo veel last van omdat ik veel buiten ben, maar tijdens mijn eerdere verblijf in Australie werkte ik soms in kantoren en dan zat ik altijd gelijk vol en was ik verkouden of kreeg ik keelontsteking. Mijn idee hierop was dat het komt door dat virussen zich nestelen in de filters van airco's en dan via diezelfde airco weer verspreiden. Zeker als het een systeem is dat zijn "eigen" lucht blijft koelen zonder verse aanvoer van buiten af.

Sander
 
Airco's zijn sowieso altijd een drama; hier in Nederland heb je dat ook. Zo'n koude straal lucht in je nek is nooit goed :) En al helemaal niet als de lucht van het hele kantoor wordt rondgepompt en hergebruikt :)

Gelukkig heb ik zelf niet de straal in mijn nek maar een paar bureau's verderop hebben ze dat wel en van dat bureau zijn de mensen regelmatig ziek / hevig verkouden. Daarnaast zorgt dat onevenredig blazen ook nog voor irritatie want wij vinden het warm en zij vinden het koud; dus zij draaien steeds de knop naar warm en wij weer naar koud ;)
 
[quote author=4np link=topic=7707.msg100330#msg100330 date=1191392572]
Airco's zijn sowieso altijd een drama; hier in Nederland heb je dat ook. Zo'n koude straal lucht in je nek is nooit goed :) En al helemaal niet als de lucht van het hele kantoor wordt rondgepompt en hergebruikt :)

Gelukkig heb ik zelf niet de straal in mijn nek maar een paar bureau's verderop hebben ze dat wel en van dat bureau zijn de mensen regelmatig ziek / hevig verkouden. Daarnaast zorgt dat onevenredig blazen ook nog voor irritatie want wij vinden het warm en zij vinden het koud; dus zij draaien steeds de knop naar warm en wij weer naar koud ;)
[/quote]
Dit is dus weer zo een probleem waar ik als airco installateur tegen aan hik.
De airco krijgt al snel de schuld van alle problemen, echter bij goed gebruik en een goed systeem is dat zeker niet het geval

Groetjes Kees
 
Kees je hebt helemaal gelijk, maar helaas is het vaak zo dat die systemen niet goed onderhouden worden. Het is dus niet de schuld van de airco, maar van degene die niet naar de airco monteur belt en het onderhoud dus niet laat uitvoeren. Misschien zit er wel handel in voor je als je bij bedrijven aanklopt met de boodschap dat jij het verzuim omlaag kan krijgen door een gericht service contract met ze af te spreken... :cool:
 
[quote author=Rixta link=topic=7707.msg100321#msg100321 date=1191380078]
Ik woon nu zo'n 2 1/2 jaar in Australie en heb inmiddels al tig keer een verkoudheid of ander soortige virusinfectie gehad. Niets ernstigs, maar toch knap irritant. In Nederland had ik hier hoogst zelden last van, eens in de paar jaar of zo. Kennelijk zijn er in Australie andere virussen en heeft m'n lichaam daar nog niet eerder kennis mee gemaakt.
Is dit nou gewoon mijn pech of zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? En hoe lang duurt dat?
Snif, hatsjoe!

Groetjes,
Rixta
[/quote]

Wij wonen inmiddels acht jaar in Oz en zijn juist van mening dat we hier veel minder last hebben van verkoudheden en dat soort dingen. We werken geen van bieden dus zijn we niet in werkomgevingen o.i.d. waar je het van andere mensen kunt overnemen. Maar aan de andere kant... onze kinderen, kleinkinderen en vrienden en bekenden in de pub of de club zouden ons aan kunnen steken - kennelijk minder gevoelig door het warmere klimaat?????
 
Back
Top