[quote author=ju.si link=topic=7845.msg102290#msg102290 date=1194601015]
Beste 4NP,
Het heeft op een paar dagen na precies een jaar geduurd tussen de visum aanvraag versturen per post en toegwezen krijgen. Daar komt dus nu nog bij: 14/11 naar Berlijn met vrouw en kind (volgende week dus).
Dan 1e week dec een weekje naar Aussie voor job interview van de lokale vestigingen van mijn huidige werkgever. Het is op kosten van mijn werkgever gelukkig want het is zeker niet gezegd of ik hetzelfde werk wil doen als wat ik hier doe. Voor mij is het dus belangrijk om of een volgende hoofdstuk in te gaan bij mijn werkgever of om het boek dicht te doen en wat anders te zoeken.
Nou komt Woodside ook wat los dus er is hoop maar dan zit je al na de kerst, dan is het zomervakantie in Aussie, dus februari wordt het al heel makkelijk. En dan moet ik onderhand al gaan opletten met mijn initial entry datum van 24 July 2008 want als ik stop met mijn huidige werkgever hebben vrouw kind nog steeds geen entry gedaan.
Bereid je dus maar goed voor over je huis, je werk, etc want als je nu nog weinig of niets hebt geregeld wordt het wel erg drukke tijden. Ik wil je graag opbeuren maar je aanvraag heb je wel precies voor/in de zomervakantie 2006/07 gedaan en binnenlort is het weer vakantie daar. Wanneer heb medicals VOG gedaan??
Groetjes Ju,Si en Je
[/quote]
Hoi Ju, Si en Je
Op zich maak ik me niet zo druk over vakanties en dergelijke; ik ben sowieso toch eerst van plan een maand of 2 a 3 een beetje te gaan backpacken voordat ik me ergens ga vestigen. Ik heb redelijk gespaard dus kan het wel even uitzingen en hoef niet direct aan de slag. Daardoor heb ik dus de tijd om rustig rond te kijken, een leuke plek te zoeken en een interessante baan te vinden. Ik heb al wel een bedrijf in gedachten waar ik erg graag zou willen werken en waar ik achteraan wil gaan; maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen of dat het zal gaan lukken. Ik wil dat pas gaan doen vlak voordat ik naar Australie vertrek om zo ook makkelijk op gesprek te kunnen komen. Voordat het zover is even een goede CV in elkaar draaien die goed toegespitst is op dat specifieke bedrijf.
Mijn aanvraag is 27 nov 2006 (dus een maandje later dan jullie) aangekomen in Adelaide en mijn medicals zijn 21 aug 2007 naar LCU in Sydney verzonden. Ik verwacht mijn visum (of de afwijzing natuurlijk :S) nu toch echt binnenkort te krijgen. Als ik jullie timeline bekijk zou ik hem eind nov / beging december moeten ontvangen. Mijn initial entry date zal dan uiterlijk 20 augustus 2008 zijn (datum keuring en VOG).
Maar zoals gezegd; het zou wel prettig zijn als je eindelijk die grant letter hebt. Dan kan je tenminste gaan plannen; werk opzeggen, huur opzeggen, spullen verkopen, ticket boeken, etc. Ik hoop dat ze een beetje doorwerken daar in Adelaide en dat die vakantie niet zo'n huge impact heeft
Als ik het eind nov nog niet heb dan ga ik maar eens mijn CO lastigvallen denk ik...
Wie was trouwens jullie CO?
Gr!
ps. hebben jullie trouwens 27-10 de aanvraag opgestuurd of is hij toen aangekomen?