Visa 136 granted van december 06 ganger, alle xpdite'rs bedankt..........

ju.si

New Member
Eindelijk is onze visa 136 granted vandaag. Niet dat we het forum nu gaan verlaten maar toch allemaal ontzettend bedankt voor jullie postings die ons zover hebben gebracht. Speciale dank aan Bartman !!!!!!!!!!!

We gaan nu plannen om begin volgend jaar de stap te maken. Woodside, Billiton BHP of andere banen tips in de mijnbouw, oil and gas en Hvac / Refrigeration zijn van harte welkom.

Groetjes Ju.si en kleine Jelle

Ze zoeken mensen voor de mijnen  in Jabiru, NT.
90.000 - 120.000 per jaar.
Las ik toevallig in het weekelijks krantje van hier.

Jack :evil:

Goed om te horen :) Mijn aanvraag is 27 nov 06 aangekomen dus dan moet het nu eindelijk op gaan schieten :) Hebben jullie gefrontload? Zo niet, wanneer hebben jullie de medicals opgestuurd?

Enne... gefeliciteerd natuurlijk  :up:

[quote author=tweety link=topic=7845.msg102012#msg102012 date=1194100253]
15/7/07 Oproep medical+VOG

Staat vermeld onderaan in hun post!
[/quote]
Goed gezien, MAAR hoe is het mogelijk dat je al weet dat je visa granted is op 6-11-07 als het nu
nog maar 4-11-07 is

Groetjes Kees

Scherp gezien hoor, type foutje van mijn kant.
Nee, wij hebben niets gefronloaded, alles netjes afgewacht en niets gedaan zonder instructie van het Dima. Wij hebben niets verkeerd gedaan of verkeerd ingevuld. Het duurt gewoon erg lang.

jusi

[quote author=ju.si link=topic=7845.msg102155#msg102155 date=1194361652]
Scherp gezien hoor, type foutje van mijn kant.
Nee, wij hebben niets gefronloaded, alles netjes afgewacht en niets gedaan zonder instructie van het Dima. Wij hebben niets verkeerd gedaan of verkeerd ingevuld. Het duurt gewoon erg lang.

jusi

[/quote]

Ah, ik had even over het lijstje in je footer heengekeken. Maar ik zie ook dat de aanvraag op 27-10-2006 is verzonden/aangekomen? Dat is dan precies een maand voor mijn aanvraag. Dat zou betekenen dat ik nog een maand moet wachten :S Wat duurt het laaaang. Het ligt er al bijna een jaar :S Soms wel frustrerend om dan op british expats te lezen dat mensen daar in de helft / driekwart van de tijd de boel rond hebben :S Ik ben constant mijn verwachtingen aan het bijstellen ;) Van juli/aug to eind okt tot wie weet wanneer :|

Ik heb op zich geen haast; maar de duidelijkheid zou wel prettig zijn. Dan kan je tenminste gaan plannen...

Beste 4NP,

Het heeft op een paar dagen na precies een jaar geduurd tussen de visum aanvraag versturen per post en toegwezen krijgen. Daar komt dus nu nog bij: 14/11 naar Berlijn met vrouw en kind (volgende week dus).
Dan 1e week dec een weekje naar Aussie voor job interview van de lokale vestigingen van mijn huidige werkgever. Het is op kosten van mijn werkgever gelukkig want het is zeker niet gezegd of ik hetzelfde werk wil doen als wat ik hier doe. Voor mij is het dus belangrijk om of een volgende hoofdstuk in te gaan bij mijn werkgever of om het boek dicht te doen en wat anders te zoeken.

Nou komt Woodside ook wat los dus er is hoop maar dan zit je al na de kerst, dan is het zomervakantie in Aussie, dus februari wordt het al heel makkelijk. En dan moet ik onderhand al gaan opletten met mijn initial entry datum van 24 July 2008 want als ik stop met mijn huidige werkgever hebben vrouw kind nog steeds geen entry gedaan.

Bereid je dus maar goed voor over je huis, je werk, etc want als je nu nog weinig of niets hebt geregeld wordt het wel erg drukke tijden. Ik wil je graag opbeuren maar je aanvraag heb je wel precies voor/in de zomervakantie 2006/07 gedaan en binnenlort is het weer vakantie daar. Wanneer heb medicals VOG gedaan??
Groetjes Ju,Si en Je

[quote author=Jack link=topic=7845.msg101993#msg101993 date=1194057623]
Ze zoeken mensen voor de mijnen  in Jabiru, NT.
90.000 - 120.000 per jaar.
Las ik toevallig in het weekelijks krantje van hier.

[/quote]

Dank je Jack, zoals in vorige post wil ik eerst met mijn huidige werkgever beslissingen nemen voor de kerst. Probleem is dat ik Europa eigenlijk hopeloze ruzie heb met mijn franse leidinggevenden maar ook niet ontslagen wordt ondanks dat ik er al 4 keer om gevraagd heb (heeft te maken met eer,trots en concurrentie beding. De firma verderop in wereld werkt, denkt en vooral managed echter totaal anders.  Als ik dus gewoon door de bocht kan met mijn collega's in Australie (en hun met mij) dan zouden we het vrij snel eens kunnen zijn. Ik tamelijk blut eigenlijk dus als hun eea willen sponseren graag. Echter, is een concurrentie beding in je arbeidscontract normaal in Australie? Dat doe ik dus noooooooooooit meer namelijk.

Verder is er Woodside waar ik groeiende contacten mee heb. Mocht dat allemaal  niet lukken dan kom ik op je aanbod terug begin Januari.
Staan er eigenlijk een verzameling shortcuts naar landelijke maar nog beter de lokale kranten op dit Forum??
Jusi

[quote author=ju.si link=topic=7845.msg102290#msg102290 date=1194601015]
Beste 4NP,

Het heeft op een paar dagen na precies een jaar geduurd tussen de visum aanvraag versturen per post en toegwezen krijgen. Daar komt dus nu nog bij: 14/11 naar Berlijn met vrouw en kind (volgende week dus).
Dan 1e week dec een weekje naar Aussie voor job interview van de lokale vestigingen van mijn huidige werkgever. Het is op kosten van mijn werkgever gelukkig want het is zeker niet gezegd of ik hetzelfde werk wil doen als wat ik hier doe. Voor mij is het dus belangrijk om of een volgende hoofdstuk in te gaan bij mijn werkgever of om het boek dicht te doen en wat anders te zoeken.

Nou komt Woodside ook wat los dus er is hoop maar dan zit je al na de kerst, dan is het zomervakantie in Aussie, dus februari wordt het al heel makkelijk. En dan moet ik onderhand al gaan opletten met mijn initial entry datum van 24 July 2008 want als ik stop met mijn huidige werkgever hebben vrouw kind nog steeds geen entry gedaan.

Bereid je dus maar goed voor over je huis, je werk, etc want als je nu nog weinig of niets hebt geregeld wordt het wel erg drukke tijden. Ik wil je graag opbeuren maar je aanvraag heb je wel precies voor/in de zomervakantie 2006/07 gedaan en binnenlort is het weer vakantie daar. Wanneer heb medicals VOG gedaan??
Groetjes Ju,Si en Je
[/quote]

Hoi Ju, Si en Je :)

Op zich maak ik me niet zo druk over vakanties en dergelijke; ik ben sowieso toch eerst van plan een maand of 2 a 3 een beetje te gaan backpacken voordat ik me ergens ga vestigen. Ik heb redelijk gespaard dus kan het wel even uitzingen en hoef niet direct aan de slag. Daardoor heb ik dus de tijd om rustig rond te kijken, een leuke plek te zoeken en een interessante baan te vinden. Ik heb al wel een bedrijf in gedachten waar ik erg graag zou willen werken en waar ik achteraan wil gaan; maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen of dat het zal gaan lukken. Ik wil dat pas gaan doen vlak voordat ik naar Australie vertrek om zo ook makkelijk op gesprek te kunnen komen. Voordat het zover is even een goede CV in elkaar draaien die goed toegespitst is op dat specifieke bedrijf.

Mijn aanvraag is 27 nov 2006 (dus een maandje later dan jullie) aangekomen in Adelaide en mijn medicals zijn 21 aug 2007 naar LCU in Sydney verzonden. Ik verwacht mijn visum (of de afwijzing natuurlijk :S) nu toch echt binnenkort te krijgen. Als ik jullie timeline bekijk zou ik hem eind nov / beging december moeten ontvangen. Mijn initial entry date zal dan uiterlijk 20 augustus 2008 zijn (datum keuring en VOG).

Maar zoals gezegd; het zou wel prettig zijn als je eindelijk die grant letter hebt. Dan kan je tenminste gaan plannen; werk opzeggen, huur opzeggen, spullen verkopen, ticket boeken, etc. Ik hoop dat ze een beetje doorwerken daar in Adelaide en dat die vakantie niet zo'n huge impact heeft :) Als ik het eind nov nog niet heb dan ga ik maar eens mijn CO lastigvallen denk ik...

Wie was trouwens jullie CO?

Gr!

ps. hebben jullie trouwens 27-10 de aanvraag opgestuurd of is hij toen aangekomen?

Hallo 4np

27-10 hebben we het per normale post opgestuurd.
Onze case officer was Anna Radford als ik het goed onthouden heb (nummer 5)
Groetjes Jusi

[quote author=ju.si link=topic=7845.msg102291#msg102291 date=1194601813]

Dank je Jack, zoals in vorige post wil ik eerst met mijn huidige werkgever beslissingen nemen voor de kerst. Probleem is dat ik Europa eigenlijk hopeloze ruzie heb met mijn franse leidinggevenden maar ook niet ontslagen wordt ondanks dat ik er al 4 keer om gevraagd heb (heeft te maken met eer,trots en concurrentie beding. [/quote]

Pak het aan zoals ..tja,
Alsje ontslag wilt en niet krijgt mot je em onder zijn knieschijf schoppen, ook Franse snappen en weten wat ze dan moeten doen.
Met een beetje gelukis dit in een dag geregeld

Succes,

Bedankt Jack, Helaas is op staande voet ontslag ook niet alles. Ik moet ook denken aan mijn lege giro rekening. De visa geintjes, mijn advocaat kosten, mijn verbouwingen aan het huis en een gezin oprichten heeft veel centjes gekost. Moet je zien hoe een ex-baggeraar kan zinken tot bravehuisvader en trouwe loonslaaf.....hahahaahah maakt niet uit ik vind wel een uitweg. Zonder het in de gaten te hebben gaan mijn lieve managers daar alsnog bij helpen. Genoeg gejammerd, "morgen weer een dag" was en is mijn motto

Goede nieuws is: de hele 1e week van december ben in Australie op uitnodiging (en kosten) van mijn Australische collega's van mijn firma. Dus als er nog Xpditers zijn die mij willen bijkletsen onder het genot van een biertje oid dan heel  graag. Ik zit in het Hilton hotel op het vliegveld van Melbourne.

Laat me weten via en pm'tje als je het leuk vind en in de buurt bent en wie weet tot over 2 weken.

Helaas Jack staat een bezoek aan NT niet op de agenda planning tot nu toe.
Nu weet ik nog steeds niet hoe jullie daar met concurentiebeding omgaan en dus de loonslaven onderdanig en nederig houden.....aub toch iemand die wat weet???

Groetjes Ju,Si en Je

Hallo beste xpditers,
Eindelijk aangekomen en veel belangrijker de "visa 136 first entry' gemaakt voor Ju en Je. Dat werd wel een beetje tijd ook.

Na vele maanden onsuccesvol internet solliciteren, s'nachts bellen enzovoort in de oilgas,mining en EPCM hebben we besloten om maar gewoon naar Perth te gaan om te kijken hoe het hier dan wel werkt.

We zijn hier nog nooit geweest dus we wilden zelf kijken hoe het hier is. We (he-she-kid3Y) zijn hier tot 30 juni 08 dus we nog tips heeft laat het ons weten via de site of via een pm. Wie zin heeft in koffie kan ook langskomen in Gwelup / Perth op de camping natuurlijk.... tja je moet er wel altijd ff en vakantie van maken als het enigzins kan... toch?

Groetjes  jusi (en je)

Leuk om te horen.

Veel geluk en plezier in Perth...Jusi en je :grin:

Hallo Xpditers, hier goed nieuws van ju.si

Zoals sommigen bekend waren we in juni jl. op vakantie in perth. Het was de moeite waard want na een langdurig traject hebben we gisteren mondeling accoord bereikt voor een baan in Perth bij een EPCM company. Het plan is om de komende we(e)ken de arbeidscontracten te ondertekenen en dan gaan we 01/11 naar Perth.

Wie is er bekend met de nederlandse lessen van de “Willem de Vlamingh” ofwel de schakel in Perth? Laat ons jullie ervaringen weten. De kleine (Je)is net 4 jaar en spreekt goed Nederlands /geen engels.

Verder staat alle nu in de steigers, huis huren, auto kopen etc dus ook hier zijn alle tips welkom.

Groetjes Ju en Si

Back