Visa 489 vragen

David Gofferje

New Member
Hi!

Gisteren van een "visum-tussenbedrijf" de bevestiging gehad dat we in aanmerking kunnen komen voor een visum. Er staan geen heel harde nummers in, maar ik ga uit van de omschrijving dat ze een 489 bedoelen...ze hebben het over Skilled Workers categorie, en later het Skilled Sponsored Regional Visum.
Gezien mijn leeftijd (46...) krijg ik hier geen punten voor. Ik zal dus extra voor mijn IELTS moeten scoren: alles een 8 of hoger. Geen sinecure, begrijp ik al. Ze hebben als volgt de verdeling gemaakt:
Leeftijd: 0 punten
Opleiding: 15 punten
Werkervaring: 15 punten
Engels: 20 punten (bij 8 of hoger)
Nominatie Staat/Territory: 10 punten
Totaal: 60 punten

Nu heb ik ze natuurlijk direct een paar vragen teruggesteld, maar daar blijft het angstvallig stil op. Ze willen natuurlijk dat we ons eerst commiteren aan hun, maar gelukkig hebben we OOK het forum....jullie! :)

Mijn vragen:
1. Voor het visum moet ik 'competent' English bewijzen, oftewel 6 of hoger bij IELTS. Er staat niet duidelijk of dat general of academic moet zijn. Mag ik dus uitgaan van general?
2. Voor genoeg punten moet ik echter een 8 of hoger halen bij de IELTS onderdelen. Is hierbij nog verschil tussen general of academic?
3. Als ik voor 1 of meer van de onderdelen de eerste keer niet voldoende hoog scoor, Mag ik die individuele onderdelen dan herkansen, of moet ik het IELTS volledig over doen? En telt dan het hoogste cijfer of overschrijft de herkansing alle cijfers van de eerdere poging?
4. Wat zijn jullie ervaringen met sponsorship? Regelen ze (alleen) het sponsorship en dus een job, of zijn sommige sponsoren ook bereid (een deel van) de visumkosten voor hun rekening te nemen?
5. Dit 489 is een tijdelijk visum. Betekent dat voor onze kinderen, die in Australie naar school gaan straks, dat de schoolkosten veel hoger zullen uitvallen omdat we (nog) geen permanent residents zijn?
6. Behalve health en character lijken er geen eisen aan mijn vrouw te worden gesteld....zij hoeft dan dus geen IELTS tests te doen?

bedankt voor jullie reacties!

David.
 
Even kort voor de vuist weg ;)

1. Tsja, assumption is the mother of all f#ck ups. Maar je zou het wel verwachten ja
2. Ja. Een 8 is een 8. En een 8 op general is makkelijker dan een 8 op Academic. See also 1
3. Nope, alles over doen
4. Beide opties kom je tegen
5. Ik denk het wel, maar zelf kinderloos. Er zijn hier wel ervarings deskundigen
6. Normaliter wel (4.5 als cijfer geloof ik) Maar 489 is een visum wat ik niet zo goed ken.

Succes!
 
hoi David, zelf ben ik ook op een skilled regional sponsored visa hier gekomen, en daarmee bedoelen ze dat een staat je in Australie sponsort dus geen bedrijf. Jez zult zelf een baan moeten vinden als je hier aankomt. Ook zul je een uitgebreide motivatie moeten geven aan de staat die bereid is je te sponsoren . Als je nog meer vragen hebt kun je ze gerust stellen of lees ons verhaal even .
 
Wat Denniske zegt inderdaad. De staat sponsort je. Je zal zelf een baan moeten vinden.
Wat is je beroep en welke staat heeft dit beroep op de lijst staan?
Ik moest de Academic IELTS doen voor mijn beroep maar voor de 8 voor het visum maakt het niet uit of je academic of general doet.
Heb je niet de score die je nodig had moet je inderdaad de volledige test opnieuw doen.

Schoolkosten voor de kids kan ik helaas niet mee helpen.
 
Wat Denniske zegt inderdaad. De staat sponsort je. Je zal zelf een baan moeten vinden.
Wat is je beroep en welke staat heeft dit beroep op de lijst staan?
Ik moest de Academic IELTS doen voor mijn beroep maar voor de 8 voor het visum maakt het niet uit of je academic of general doet.
Heb je niet de score die je nodig had moet je inderdaad de volledige test opnieuw doen.

Schoolkosten voor de kids kan ik helaas niet mee helpen.


IT'S ALIVE!!!!!!!!! Welcome back @Gwen! We hebben je gemist :D
 
Hehehe Alive and Kicking!!! Kreeg een PB van David over mijn IELTS bestandje dus dacht kom weer eens even kijken ;).

Gezelli! Voel je niet verplicht (dat doe je niet) maar het is wel leuk als je af en toe eens langs wappert. Het was wel een beetje stil zonder je :( En ik moet toch een beetje concurrentie hebben qua 'presence' hier ;)
 
Wat Denniske zegt inderdaad. De staat sponsort je. Je zal zelf een baan moeten vinden.
Wat is je beroep en welke staat heeft dit beroep op de lijst staan?
Ik moest de Academic IELTS doen voor mijn beroep maar voor de 8 voor het visum maakt het niet uit of je academic of general doet.
Heb je niet de score die je nodig had moet je inderdaad de volledige test opnieuw doen.

Schoolkosten voor de kids kan ik helaas niet mee helpen.
Hè, Gwen leeft nog! Heb via via al begrepen dat het goed met je gaat. Laatste lastavaza?
 
En back on topic....(welkom back @Gwen ;))
1,2,3: general IELTS inderdaad en dan een 8
Ik zou zeggen, kijk eens op de website, dan krijg je een idee van wat deze test inhoudt. Is lastiger dan je denkt, wellicht zijn er andere testen die je mag doen. Er zijn in de afgelopen tijd opties toegevoegd.
Kort gezegd is dit geen 457 waar de werkgever je sponsort en je dus kosten kunt delen of iets dergelijks, Dit is een state sponsorship and you are on your own.
Voor wat betreft de tijdelijke visa, schoolkosten zijn hoog en recentelijk zijn er staten die deze groep emigranten inderdaad in een hokje heeft gestopt. Maar dat verschilt per staat en dat zul je uit moeten zoeken. Het verandert natuurlijk wel met enige regelmaat :rolleyes:
Wat betreft medicals, dat ligt aan de eisen van het visum, maar ook het werk wat je gaat doen, leeftijd en waar je de afgelopen jaren bent geweest (risicolanden).
En dan maar eens terug gaan naar je "visum-tussen-bedrijf" want het is wel een beetje gokken en gissen zo te horen......succes!
 
@Gwen : Erg bedankt voor je document!
En jullie voor je antwoorden. Het is me duidelijk dat het me nog niet duidelijk is allemaal.... En eigenlijk had ik (misschien naïef) gedacht dat ze ook in Australië zaten te springen op goede IT-ers, maar de lat ligt, zoals jullie hebben duidelijk gemaakt, voor iedereen gewoon hoog.
En ook IELTS had ik wat onderschat, blijkt, nu ik er ben ingedoken. Zeker met de lat op een 8 voor alle onderdelen.
Maar we gaan verder zoeken, vragen, speuren en voorbereiden!
 
Wat Denniske zegt inderdaad. De staat sponsort je. Je zal zelf een baan moeten vinden.
Wat is je beroep en welke staat heeft dit beroep op de lijst staan?
Ik moest de Academic IELTS doen voor mijn beroep maar voor de 8 voor het visum maakt het niet uit of je academic of general doet.
Heb je niet de score die je nodig had moet je inderdaad de volledige test opnieuw doen.

Schoolkosten voor de kids kan ik helaas niet mee helpen.

Dag Gwen, misschien een domme vraag, maar hoe kwam je erachter dat je de Academic moest doen? Ik kan dit tenminste tot noe nergens terugvinden in bijvoorbeeld vacatures ofzo....?
 
@Gwen : Erg bedankt voor je document!
En jullie voor je antwoorden. Het is me duidelijk dat het me nog niet duidelijk is allemaal.... En eigenlijk had ik (misschien naïef) gedacht dat ze ook in Australië zaten te springen op goede IT-ers, maar de lat ligt, zoals jullie hebben duidelijk gemaakt, voor iedereen gewoon hoog.
En ook IELTS had ik wat onderschat, blijkt, nu ik er ben ingedoken. Zeker met de lat op een 8 voor alle onderdelen.
Maar we gaan verder zoeken, vragen, speuren en voorbereiden!
Volgens mij zitten ze hier ook te springen op goede ITers. Maar dit is gewoon Australische logica (niet altijd te begrijpen). Ondanks dat ze je nodig hebben, maken ze je het gewoon zo moeilijk mogelijk door allerlei regeltjes.
Wat IELTS betreft denk ik dat lezen, luisteren en spreken wel te doen is voor een 8 (is mij gelukt en ik vind dat ik echt geen perfect Engels spreek), maar schrijven is het struikelblok. Dus veel oefenen en hopen op een klein beetje geluk. Succes!
 
Dag Gwen, misschien een domme vraag, maar hoe kwam je erachter dat je de Academic moest doen? Ik kan dit tenminste tot noe nergens terugvinden in bijvoorbeeld vacatures ofzo....?
Mijn beroep is Social Work en part of the visa application was dat de AASW (Australian Association for Social Workers) mijn diploma goed moest keuren. Een van de eisen van de AASW voor goedkeuring van mijn diploma was dat ik minimaal een 7 op alle onderdelen van de Academic IELTS moest hebben.
 
Thanks! Ik heb het nu ook teruggevonden in de eisen van de ACECQA die mijn diploma moeten goedkeuren. Academic, een 7 of hoger voor lezen en schrijven, en een 8 of hoger voor spreken en luisteren. Dat wordt nog wat... maar we gaan ervoor!
 
Thanks! Ik heb het nu ook teruggevonden in de eisen van de ACECQA die mijn diploma moeten goedkeuren. Academic, een 7 of hoger voor lezen en schrijven, en een 8 of hoger voor spreken en luisteren. Dat wordt nog wat... maar we gaan ervoor!
Dat is een flinke eis!! Zeker aangezien de hoogste score op de IELTS een 9 is ipv een 10.
 
Mijn mogelijke functies moeten worden goedgekeurd/getest door ACS (Australian Computer Society). Voor sommige IT-functies is er in SA vrijwel geen behoefte aan immigranten, voor andere weer wel. Mijn vraag is: bij een dergelijke assessment, komt daar een lijst van functies uitrollen waarvoor je geschikt bent bevonden, of moet je je specifiek voor 1 functie laten testen?
Ik zou nl best een paar andere rollen kunnen 'aannemen' qua testing (puur voor het visum), en dan vervolgens 'gewoon' een baan in Australië zoeken die beter bij mijn profiel past.
 
Dat is een flinke eis!! Zeker aangezien de hoogste score op de IELTS een 9 is ipv een 10.
Ja, ik vind het ook heftig hoor! Hoop maar dat dat goed komt... Ik ga eind april een eerste examen poging wagen, dus nu flink oefenen...

Is het ook zo dat mijn man ook de IELTS moet doen? Of volstaat alleen een medische keuring en 'geen strafblad/ verklaring van goed gedrag' voor hem als ik de toets haal?
 
Hoi Reza, da's een vraag die ik geloof ik al kan beantwoorden! De eis is volgens mij, ook al staat ie niet (duidelijk) beschreven, dat iedereen die meeverhuist en 18+ is, ook middels bv IELTS kan bewijzen, dat ie op zijn minst competent english beheerst (dacht ik). Dat zou dus een 6 betekenen bij IELTS op alle onderdelen.
Kunnen jullie ook nog even kijken naar mijn vraag 2 posts terug?
 
Hoi Reza, da's een vraag die ik geloof ik al kan beantwoorden! De eis is volgens mij, ook al staat ie niet (duidelijk) beschreven, dat iedereen die meeverhuist en 18+ is, ook middels bv IELTS kan bewijzen, dat ie op zijn minst competent english beheerst (dacht ik). Dat zou dus een 6 betekenen bij IELTS op alle onderdelen.
Kunnen jullie ook nog even kijken naar mijn vraag 2 posts terug?
Dank je wel David! Ga ik hem gelijk ook maar aanmelden :) sorry, ik kan jou niet aan een antwoord helpen... Ik ben nog 'beginner' in dit hele gebeuren....
 
Back
Top