visa, american express of pin

family dammer

New Member
Aangezien wij rond feb 2007 naar brisbane gaan zou ik graag willen weten hoe ik overal het makkelijkste en meest geaccepteerd kan betalen, kan ik pinnen? of is het beter een amex of visa kaart aan te schaffen voor het begin als ik nog geen australische rekening heb waar mijn geld op staat.
Of is het beter een hoop cash mee te nemen voor de eerste maanden?

Ik zou zeker geen cash meenemen, dan kan je beter pinnen, ervan uit gaan dat je nog een Nederlandse rekening hebt.

Hallo family dammer

Als je een nederlandse credit card hebt kun je op veel plaatsen pinnen,
maar door de omrekening van euro naar dollar maakt dat het pinnen duurder dan normaal.

Wat misschien beter is ; je kan vanuit nederland een australische bankrekening openen , dan daarna 1 "groot" bedrag sturen van nederlandse rekening naar australische rekening (heb je maar 1 keer die omreken-kosten)
Dan kan je daarna overal goedkoop pinnen met je australische bankpas.  :up:

Enne, echt geen cash meenemen , niet doen.

Groetjes Johan

heb helaas geen vrienden, waarom denken jullie dat we naar australië gaan  :-D
het probleem is dat als ik via internetbankieren geld overmaak als ik eenmaal daar ben dan is het ongeveer een week onderweg, maar als pinnen geen probleem is doen we het op die manier, alweer bedankt voor de hulp, dit forum heeft ons al heel vaak op de goede weg geholpen :bike:

Als je nog geen australische bankrekening hebt is het het goedkoopst (namelijk gratis) om met je Nederlandse bankpas geld te pinnen van je Nederlandse rekening.
Ducee

[quote author=family dammer link=topic=5619.msg71057#msg71057 date=1158232241]
heb helaas geen vrienden, waarom denken jullie dat we naar australië gaan[/quote]

Die vrienden, die heb je niet nodig om een bankrekening te openen. Wel voor de aanvraag van een creditcard. Sorry voor de verwarring.

Voordat wij naar Australie vertrokken hebben we bij de Rabobank een rekening geopend. Pinnen in het buitenland is namelijk gratis bij de Rabo terwijl je bij andere banken betaalt per 'pin'.
We hebben bijna een jaar rondgereisd en hebben vrijwel geen problemen ondervonden met pinnen. Wel hadden we een creditcard (ook van de Rabo) voor noodgevallen.
Of je geld uitspaard is onder andere afhankelijk van koersfluctuaties.

[quote author=sophia link=topic=5619.msg71292#msg71292 date=1158585194]
Voordat wij naar Australie vertrokken hebben we bij de Rabobank een rekening geopend. Pinnen in het buitenland is namelijk gratis bij de Rabo terwijl je bij andere banken betaalt per 'pin'.
[/quote]

Ik wist niet dat dit alleen voor de Rabobank gold, maar wij hadden inderdaad een Raborekening. Ook toen we al een Australische rekening hadden, maar geen automaat van onze bank in de buurt was (wat dus geld kost), pinde we van onze Raborekening. Goh, is dat erg Hollands?  :wink:

Ik weet niet, maar ik zit al heel mijn leven bij de Rabobank en moet wel altijd betalen voor pinnen in het buitenland en dit elke keer als ik pin, dus hoe kan dat dan weer??
Misschien off topic, maar het verbaasd me dat het bij jullie wel gratis is???
groetjes angelique

[Lost: Dubbelpost verwijderd]

Mijn oprechte excuses... Hawk is watching u
Ik zal het nooit meer doen ;-)
Maar bij mij is het pinnen nog steeds niet gratis! groetjes

Ik kan je uit ervaring vertellen dat pinnen met de Rabobank in het buitenland gratis is. Wij hebben een jaar lang in heel Australie gewoon kunnen pinnen en hebben er nooit voor hoeven betalen (buiten de gewone bankkosten). Overigens gebruiken we de rabo pinpas nog steeds. En is het nog steeds gratis.

Hoi,

Handige tips. Maar...
Betaal je ook belasting of zo als je in één keer een groot bedrag van je rekening hier naar je rekening in Australie overschrijft?

Groetjes,
Teekay

Nee, je zal geen belasting hoeven te betalen. Je betaalt wel belasting over je rente als je geen TFN hebt of die niet doorgeeft aan je bank. Verder, ik kan het me heel goed voorstellen dat je gratis kan pinnen in het buitenland bij de Rabobank. Echter, er zal hier ongetwijfeld een addertje onder het gras zitten. Dit addertje is dat je een slechtere koers krijgt als dat je op precies hetzelfde moment pint met een ABN-Amro, ING or Fortis pinpas.
Denk niet dat de Rabobank een "aardige" bank is ook al lijkt het misschien daar wel op. Ze berekenen geen kosten, joepie!!

Wij zijn ook bij de Rabobank, en vandeweek heb ik een schrijven binnen gekregen dat het gratis pinnen in het buitenland met vreemde valuta over is. Met euro's is het nog wel gratis, maar met vreemde valuta word er per keer 2 euro in rekening gebracht!

Jolanda

Wij hebben nog een rekening bij de Postbank en kunnen dus nog gewoon overal pinnen. Met overal bedoel ik elke ATM waar het Cirrus logo staat en dat is op iedere ATM zo ongeveer.
Aangezien je per jaar een bedrag betaald voor de Postbank pas, en voor pinnen in het buitenland, wordt het iedere keer dat je pint goedkoper. Het gaat niet per pin actie.

Enne Hawk, over de rente moet je altijd belasting betalen, TFN of niet.
Alleen als je geen TFN hebt of niet door gegeven hebt, betaal je een hogere percentage.

Back