Visa gekregen, maar.....

Biermans

New Member
Ik heb mn passport met ingeplakt visa en begelijdende brief gekregen, maar tot mijn grote verbazing lees ik op deze brief, and i quote: "The visa requires that you first enter Australia before 5 november 2005"  (!!!!!!!!)  :-o

Weet iemand wat er aan de hand is? Volgens mij moet je hier toch 1 jaar de tijd voor krijgen. Ik snap er helemaal niets meer van...
Op mijn visa staat, Visa granted 27 July 05..

Hebben jullie een idee?

De datum op je Medicals of je VOG is bepalend,
de datum die het oudste is, vanaf die gerekend moet je
binnen 1 jaar je visum valideren, oftewel minimaal
Aus binnen komen, daarna mag je in en uit.

Gr. Ineke

Het is inderdaad de datum van de Medicals... Zou het dan mischien mogelijk zijn om opnieuw de Medical te ondergaan, deze op te sturen, en zo weer 1 jaar verlenging krijgen?

Ik denk persoonlijk van niet, er wordt ook altijd gezegd te wachten
met je Medicals en VOG tot ze er om vragen.
Ik geef mijn mening graag voor een betere, maar ik denk
dat je minimaal op en neer naar Oz moet.

Suc6 Ton  :up:

Oeps, 5 november is al snel...

Misschien is het mogelijk om je paspoort op te sturen?
(hoewel mij dat persoonlijk wel een beetje eng lijkt...)

Ik heb nergens gelezen dat er gewacht moet worden met medicals. Wel lees ik in de general information voor de aanvraag van een visum. " Medical result are generally valid for one year"  Hier maak ik niet uit op dat dit dus ook de "houdbaarheids datum" van je visum is...

Shit, da's lullig....  :oops:
Wat nu? Wanneer waren jullie van plan uiteindelijk te gaan dan? Hoop dat het jullie plannen niet teveel in de war schopt....

hoi hoi
Jeetje dat is al heel erg snel, Dat wordt dus een last minute vakantie naar OZ :cool: De hoofd aanvrager hoeft gelukkig alleen maar zijn visum te valideren. Dus je hoeft niet met heel je familie heen en weer te vliegen.. Misschien scheelt dat :?
succes :up:

Wil dit zeggen dat Marga die als partner op mijn Skilled Independent komt te staan in principe niet mee hoeft om te valideren?
Da's nieuws voor mij.
:-o

Hallo Biermansjes.

Dit is wat ik gevonden heb over je visa activeren, sorry maar julie moeten allemaal mee.

If my visa application is approved, how long do I have before I must travel to Australia?
  It depends on the subclass of visa that has been granted to you. However, generally your visa will have a condition attached to it that states that you must enter Australia by a particular date. This is called the 'initial entry date' and is a date that is linked to the validity of your health and character clearances. Usually these clearances are valid for 12 months. If you (and any members of your family included in your application) do not enter Australia by the initial entry date, you will have breached a condition of your visa and your visa may be cancelled

Gr Ineke

Kickuh man!

Nu mag je dus spontaan voor een korte holiday naar Oz, geweldig joh, wat wil je nog meer.

:plane:

Pfff, voor sommige mensen duurt het vaak te lang,
maar om nu hals over kop alles snel te regelen lijkt mij ook niet je van het :|.
Heel veel succes.

Gr. Mel

[quote author=Ineke link=topic=2263.msg23616#msg23616 date=1123703803]
Hallo Biermansjes.
Dit is wat ik gevonden heb over je visa activeren, sorry maar julie moeten allemaal mee.
[/quote]

Dat is vreemd mijn agent heeft toen uitgelegd dat de hoofd aanvrager binnen 12mnd moet valideren de mede aanvragers moeten ook valideren maar niet perse binnen de 12mnd??? Dat is wat er mij verteld is door iemand die er elke dag mee bezig is:? Maar goed..... ALs je echt zoiets wilt doen dan kan je dus het besten eventjes een mailtje sturen naar de DIMIA......

Hier is de link van de ambassade dan kun je het zelf lezen.
Misschien help het een beetje.

http://www.australian-embassy.de/visa/faqs/Migrationfaq.html#20

Gr Ineke

Ik heb mn passport met ingeplakt visa en begelijdende brief gekregen, maar tot mijn grote verbazing lees ik op deze brief, and i quote: "The visa requires that you first enter Australia before 5 november 2005"  (!!!!!!!!)  :-o

Weet iemand wat er aan de hand is? Volgens mij moet je hier toch 1 jaar de tijd voor krijgen. Ik snap er helemaal niets meer van...
Op mijn visa staat, Visa granted 27 July 05..

Hebben jullie een idee?

Ja hoor,

Hiervoor had ik een tijd geleden in een ander topic over VOG en MEDICALS reeds gewaarschuwd.Dimia laat schriftelijk aan aanvragers weten geen documenten op te sturen tot dat er om gevraagt wordt.Je aanvraag wordt eerst bekeken en dan komt de rest.Dat was bij mij het geval.Ik vrees dat jullie idd met z'n allen voor 5 november naar australie moeten.Wat Ton reeds aangaf,je Medicals kan je niet opnieuw doen.

Suc6

Grt
Rob

Net als wat AJ zegt. Omdat het idd kort dag kan zijn om nu alles al te regelen om er permanent naartoe te gaan, zou ik gewoon er een (korte) vakantie van maken.....Na die periode heb je dan volgens mij nog 4 (of 5) jaar om weer binnen te komen, dus dan heb je tijd genoeg om alles te regelen.

Het kost je straks wel ff een retourticket extra, mocht je alles niet zo snel geregeld kunnen hebben....maar dat heb ik er wel voor over.....ik laat het visum er niet voor schieten!!

Succes Biermans en doe Hein de groeten :p

Als je eenmaal je visa hebt en het is geactiveerd, is het geldig voor 5 jaar,
maar van de 5 jaar moet je 2 jaar van de 5 jaar in Aus wonen.
Anders kan je er niet meer in.
Dat was de regel 4 jaar geleden.
Ik denk niet dat het veranderd is.
Is ook de reden dat ik Aussie werd, 
anders had ik niet meer terug gekunt.

Gr Ineke   :up:

Het is iets wat hier niet besproken wordt, maar wel belangrijk.
Het RRV.

. Do I need a Resident Return Visa (RRV)?
Everybody, except Australian citizens and New Zealand citizens travelling on their New Zealand passport, must have a visa to travel to Australia.

If you are a permanent resident of Australia and intend to travel away from Australia, you should ensure that you have a visa, which is valid for re-entry, on your return to Australia. This visa can be your original permanent resident visa, or a Resident Return visa, as long as it authorises travel to Australia on the date you return.

The visa can be in your current passport or in an expired passport that you also carry with you while you travel.

Permanent Residents should obtain their RRVs before leaving Australia, to avoid travel delays and the need to obtain an RRV through an Australian diplomatic office overseas.

Een NL paspoort is maar 5 jaar geldig, zorg bij vakantie of bezoek
naar NLof je papieren in orde zijn VOOR je Aus verlaat, als je RRV niet
inorde is kom je er niet meer in.  :x
Het is nu ook online te regelen. zie:
http://www.immi.gov.au/e_visa/migrate.htm

Gr. Ton  :up:

ik zal ook een nieuw topic starten

[quote author=Maluka link=topic=2263.msg23635#msg23635 date=1123739588]
Net als wat AJ zegt. Omdat het idd kort dag kan zijn om nu alles al te regelen om er permanent naartoe te gaan, zou ik gewoon er een (korte) vakantie van maken.....Na die periode heb je dan volgens mij nog 4 (of 5) jaar om weer binnen te komen, dus dan heb je tijd genoeg om alles te regelen.

Het kost je straks wel ff een retourticket extra, mocht je alles niet zo snel geregeld kunnen hebben....maar dat heb ik er wel voor over.....ik laat het visum er niet voor schieten!!

Succes Biermans en doe Hein de groeten :p
[/quote]

Ik was hier ook over aan het denken, maar er zijn een aantal factoren die dit tegenwerken.
Ik heb (bijna) geen vrije dagen meer, en zo wordt het allemaal wel erg duur...

Ik denk als het niet anders kunnen we dan maar voor november vertrekken. Dus alles nu gaan regelen.
Alleen kijken of een verhuizer op deze korte tijd plaats heeft, ontslag nemen bij mijn werkgever. Dit zijn de belangrijkste dingen. Verder is mijn vriendin al Australisch en kan zij zo haar baan opzeggen en vertrekken.
Het zijn 2 maanden die we dan eerder vertrekken.

[quote author=Ineke link=topic=2263.msg23637#msg23637 date=1123740603]
Als je eenmaal je visa hebt en het is geactiveerd, is het geldig voor 5 jaar,
maar van de 5 jaar moet je 2 jaar van de 5 jaar in Aus wonen.
Anders kan je er niet meer in.[/quote]In principe hoef je niet die 2 jaar binnen de eerste 5 jaar te passen, je zou ook 4 jaar en 364 dagen kunnen wachten met emigreren, maar dan moet je 2 jaar lang in Australie blijven -dus zelfs geen vakantietje in Nieuw Zeeland- voordat je in aanmerking komt voor het RRV en dus weer 'gewoon' het land in en uit kunt. 't Is een mogelijkheid, maar niet aan te raden...

Back