Visa gezocht!!

sander017

New Member
Hey allemaal,

Ik sta aan het begin van de zoektocht naar een visum voor Australie. Ik ben onlangs terug gekomen uit Perth, waar mijn Australische vriendin weer woont(het laatste jaar hebben we samen gewoond in Barcelona) We willen gaan trouwen en in Melbourne gaan wonen. En het liefst binnen zes maanden.. Wie heeft voor mij tips en do's voor deze zoektocht?

Alvast bedankt,
Sander

Een prospective marriage visum lijkt me hier van toepassing.. En idd zou ik er niet te lang mee wachten!
Heel erg bedankt voor de snelle reaktie!
ik spit mezelf nu door het Partner Migration Booklet heen, en dat gaat hem idd worden, dank je! Nu is de vraag nog even, je kunt binnen en buiten oz aanvragen, maar dan moet je bij toekenning ook op die plek zijn. Het slimste lijkt me alle formulieren in orde te brengen(hier in Breda) en als ik daarheen ga de aanvraag in te dienen. Maar dan heb ik op afwachting dus geen recht om te werken.. Weet iemand iets over de gangbare termijnen??

Heel erg bedankt voor de snelle reaktie!
ik spit mezelf nu door het Partner Migration Booklet heen, en dat gaat hem idd worden, dank je! Nu is de vraag nog even, je kunt binnen en buiten oz aanvragen, maar dan moet je bij toekenning ook op die plek zijn. Het slimste lijkt me alle formulieren in orde te brengen(hier in Breda) en als ik daarheen ga de aanvraag in te dienen. Maar dan heb ik op afwachting dus geen recht om te werken.. Weet iemand iets over de gangbare termijnen??

en de character test, wat is de beste verklaring op te vragen bij de politie? gewoon een verklaring geen bezwaar oid?

Hoi Sander,

Je hebt een Verklaring Omtrent Gedrag nodig (VOG), je kunt het formulier via de website van justitie downloaden en de aanvraag inleveren bij de gemeente. Die heb je dan normaliter binnen 2 weken in de bus.

De ambassade zegt momenteel 6-9 maanden. Maar met alles klaar maken voor de aanvraag ben je ook wel even bezig. In ons geval een maand of 2

Ja ambassade zegt: it will take approximately 6-9 months, from the date of lodgement.

Back