Visanumbers vorige bezoeken OZ

CarolaH

New Member
Weet iemand hoe we achter de ETA-visumnummers komen van onze eerdere reizen naar OZ?
We zijn nl. in 2003 en 2004 daar geweest, maar we hebben de tickets niet meer bewaard.

Nu moeten we bij vraag 52 van form 47SK de visanummers invullen. Zou ETA ook volstaan? (kan het me niet voorstellen, maar je weet maar nooit).

Alvast heel erg bedankt!
CarolaH (vrouw van SaschaH)

Hoi Carola!

Heb hetzelfde probleem gehad met die ETA visa nummers. Er is hier op het forum al wat over gezegd, en als ik me niet vergis hebben ETA visa geen nummers. Ik heb het volgende gedaan, de data op geschreven van verblijf in Australia en enkel ETA geschreven waar die nummers zogezegd moeten.

Indien dit niet juist zou zijn, zal er wel iemand reageren... hoop ik! :wink:

Groetjes Mon  :up:

Wij zouden via formulieren een 676 subclass touristvisa voor 6 maanden aanvragen en op het 48R formulier werd ook de visa-nummers van de laatste 5 jaar gevraagd.
Ik heb daar ingevuld "2000 - ETA en 2003 - ETA".

Halverwege hebben we echter besloten de nieuwe mogelijkheid om een 6-maands visum electronisch aan te vragen te benutten en toen werd dezelfde vraag niet meer gesteld. Ik denk echter nog steeds dat het jaartal en de vermelding ETA voldoende is.
De DIMIA kan dat vast wel in hun bestand opzoeken.

groetjes

ETA visa hebben wel degelijk een nummer.
Het bestaat uit de datum van afgifte en een volgnummer, bijv.  11jan99/2020 Australian Govt.

Als je rechtstreeks bij een vliegmaatschappij hebt geboekt, wordt het moeilijk deze te achterhalen. Ook als je zelf electronisch je ETA-visum hebt aangevraagd wordt het moeilijk.
Heb je echter via een reisbureau geboekt en heeft dit reisbureau de ETA-aanvraag verzorgd, dan moeten zij dit nummer nog in hun systeem hebben staan.

Succes.
Zilver

nog even de papieren van onze huidige e-visa 676 erbij gehaald en dat is dus geen ETA.
Via email kreeg ik bericht van de DIMIA dat mijn visa-aanvraag akkoord was en dat ik hun bericht uit moest printen en goed bewaren.
In dit bericht, dat als titel "Visa Grant Notification" heeft, staat een Transaction Reference Number een Visa Grant Number.
Ook staat er dat dit e-visa 676 gekoppeld is aan mijn paspoortnummer.

Misschien is het dan een idee, Carola, om het nummer van het paspoort te vermelden waarmee je destijds naar OZ bent gereisd en waarop de ETA is afgegeven?
Veel succes verder  :up:

Wij hebben hetzelfde meegemaakt, wisten wel de data van verblijf, geen nummers etc, Dimia weet alles van iedereen die in en uit Australie gaat, ze zoeken dat zelf erbij.OPschrijven wat je dus wel weet, rest zoeken ze er dus zelf bij.

Willem

ik heb een paar maanden geleden met Dimia gemaild hierover. hun antwoord was dat we alleen de data in moesten vullen en zij zoeken de nummers erbij! scheelt een hoop uitzoekwerk dus.  :up:

Iedereen heel erg bedankt voor de hulp!
Ik begrijp hier uit dat het vermelden van ETA + datum van de reizen genoeg is, nou dat weet ik nog wel  :-D

Groeten,
Carola

Back