Visum aan ragen vanuit australië

jeroen240

Member
Is het mogelijk om tijdens een verblijf in oz (toeristen visum) bv een 489 aan te vragen?

wel met een ielts, medicals en skills assesment op zak natuurlijk :)

Een sponsor zoeken lijkt ons nl veel makkelijker ter plekke dan vanuit nederland.

Iemand ideeen hierover.

Thanks!

Sascha & Jeroen

-kan ik de titel nog aanpassen? Klein tikfoutje.

457 kan zeker wel, volgend op een WHV, dus wellicht iets anders ook wel. Bel eens met een immi bureau. M2A of Vis4you voor de nederlandse uitleg en er zijn nog genoeg andere!

Zou ik heeeeeeeeeelerg mee oppassen.
Als customs vermoed dat je als tourist binnenkomt, met het plan om te blijven, kon je nog wel eens op het volgende vliegtuig naar huis gezet worden.

Bart

Thanks.

Achterliggende gedachte is dat wij in april horen of een sponsorship doorgang kan vinden en we deze "wacht" fase het liefst combineren met een lange vakantie down under :)

Maar voor de zekerheid gaan we immi weer eens een mailtje sturen.

-edit: en we willen in die tijd ook rondneuzen voor eventuele andere mogelijkheden om een sponsorship te bemachtigen.

Last edited:
Geen vakantie in australië tijdens de wachttijd:

You must enter Australia on a visa that is most appropriate for your
intended reason for stay. In order to meet the criteria to be classed as a
genuine tourist, you must show you have an intention to leave Australia
before your tourist visa expires. Tourist visas are only approved (granted)
in very exceptional circumstances for clients awaiting a decision of
another visa application. It is not intended for a 457 applicant to wait
for their visa to be approved (granted) whilst in Australia on a tourist
visa.

Toch raar dat je niet op vakantie mag terwijl een visum aanvraag loopt :(

Last edited:
"Toch raar dat je niet op vakantie mag terwijl een visum aanvraag loopt :("

Mag dus wel. Als je gewoon even vakantie wilt vieren mag (moet) je gewoon een tourist visa aanvragen. Maar dan moet je dus wel het land binnenkomen met de intentie om vakantie te vieren en niet met de verborgen agenda om een baan te vinden. Dit is een regel die geldt voor alle verschillende visums (You must enter Australia on a visa that is most appropriate for your intended reason for stay)

Oja en ik weet niet of de volgende regel ook van toepassing is op jullie visum, maar ik had mijn visum in Nederland aangevraagd en moest daarom ook weer buiten Australië zijn op het moment van de grant.

Dank voor je reaktie Margriet.

We twijfelen een beetje of we wachten tot er zekerheid is vwb het employer sponsor gedeelte, mocht dit geen doorgang vinden kunnen we altijd nog proberen om voor een ander visum te gaan. Maar ja het duurt allemaal best lang dus vandaar onze gedachtegang om alvast te gaan voor een 489.

Misschien is het wel verstandig om nu alvast de medicals, ielts en bewijs van goed gedrag te regelen. Deze zijn een jaar geldig dacht ik. Mochten er dan veranderingen zijn en we zijn oppad hebben we die iig al.

Back