Visum aangevraagd!

Marijne

New Member
Na eerdere berichten op dit forum en heel veel werk, hebben we gisteren de aanvraag voor ons De Facto Visa ingediend! We zijn met een grote envelop met meer dan 150blz naar de immigratie in Sydney gegaan, om het persoonlijk af te geven. Toen ze vroegen wanneer mijn WHV afloopt en ik antwoordde dat dat in maart 2013 zal zijn, kreeg ik het advies om de hele aanvraag per registered post te verzenden! Want dat gaat sneller (en is beter als je nog tijd hebt tot je visum afloopt blijkbaar), en je krijgt een bonnetje als bewijs. Dus wij 300m gelopen naar een postkantoor, om vervolgens $11 te betalen om het naar de immigratie (waar we dus net vandaan kwamen) te laten versturen. Mijn vriend grapte al dat ze dit vast doen bij alle Nederlanders, omdat we bureaucratisch Nederland anders teveel zouden missen. Wat raar he! Maargoed, het is ingeleverd! Erg blij dat ik er nu even niet meer aan hoef te denken. Ik denk alleen dat ik de verkeerde Police Check heb aangevraagd (er staat op Standard Disclosure ipv Complete Disclosure), dus ik heb voor de zekerheid nog maar een 'besteld', en die stuur ik op zodra die binnen is.

En voor nu: duimen maar! Ik hou jullie op de hoogte! Maar voor nu alvast: bedankt aan allen die op m'n vragen hebben gereageerd! Gaaf dat jullie nog actief zijn hier nadat je zelf al alles met succes doorlopen hebt!

Jaaaa!!!! Dit is echt te onwerkelijk voor woorden, maar na 5 dagen werd m'n visum al goedgekeurd!!!!!!!!!!!!! Ik kan het nog steeds niet geloven, maar afgelopen donderdag lag er een envelop in de bus, zonder immigration logo erop, en met m'n adres handgeschreven erop (ik dacht: he, welke bekende stuurt mij leuke post!), en daar stond het: notification of grant partner visa!!! Ik heb staan springen door de kamer, en de brief natuurlijk 20x gelezen, en het staat er echt!

Ik vraag me natuurlijk af wat voor tips ik mensen kan geven om ze te helpen om het ook snel te krijgen, maar eerlijk gezegd zou ik het niet weten! Want de Police Check was niet in orde, maar dat maakt dus blijkbaar niet uit. We hadden onze eigen statements niet officieel laten ondertekenen, maar ook dat maakte niet uit. Wel hadden we alles goed voor elkaar, enorm veel bewijs verzameld en alles goed geordend ingeleverd. Veel bewijs is op zich niet goed genoeg (zo hebben wij bijv geen huurovereenkomst of energierekening), maar alles bij elkaar opgeteld kan het toch genoeg bewijzen. In het geval van samenwonen, we hebben zo'n 2.5 jaar met half bewijs samengewoond, dwz bewijs vooral in de vorm van post (geadresseerd aan ons en met een gedateerde poststempel erop), tickets met ons adres erop, enz. Ook gezamenlijke reizen hadden wij in overvloed, omdat we samen 3 maanden gereisd hebben. De moeder van m'n vriend had kaarten bewaard die we haar hadden gestuurd, en dat was ook mooi bewijsmateriaal.

Ik heb uiteindelijk 11 enveloppen ingeleverd, met in elke envelop een 'soort' documenten, zoals de ingevulde formulieren in een envelop, daarna het geschreven verhaal, daarna een met bewijs van tijd apart, daarna een met bewijs van gezamenlijke reizen, enz. Op de voorkant van elke envelop heb ik duidelijk geschreven wat er precies in zat, en in de eerste envelop heb ik een brief geschreven met daarin ook de inhoudsopgave. Van een vriendin die het via Berlijn heeft aangevraagd, hoorde ik dat ze liever niet willen dat dingen aan elkaar geniet zijn, en dat je beter paperclips kunt gebruiken. Ik zou het dan ook niet inbinden oid. Verder kregen wij dus het advies om het naar het processing center in Sydney te sturen, in plaats van het af te geven ter plaatse. En wat ik op de valreep hier nog leerde: stort geld op je creditcard!

Nogmaals allemaal bedankt voor alle tips, dit forum is geweldig! En ik ga m'n best doen ook m'n steentje bij te dragen, als Aussie resident!

Maar hoe checken ze dan je creditcard saldo? Moet je een bank statement meesturen oid? Staat dit op de checklist?

Ze checken het niet, ze schrijven er vanaf. En als er dan niet genoeg 'ruimte' is schrijven ze niets af en staat het stil (denk dat dat bedoelt wordt)

Oh ja, Gefeliciteerd! :D

Ok, maar er staat toch duidelijk op de checklist dat je GEEN folders/plastic sleeves/discs etc. moet meesturen.. vinden ze al die enveloppen niet erg dan?

Back