Na eerdere berichten op dit forum en heel veel werk, hebben we gisteren de aanvraag voor ons De Facto Visa ingediend! We zijn met een grote envelop met meer dan 150blz naar de immigratie in Sydney gegaan, om het persoonlijk af te geven. Toen ze vroegen wanneer mijn WHV afloopt en ik antwoordde dat dat in maart 2013 zal zijn, kreeg ik het advies om de hele aanvraag per registered post te verzenden! Want dat gaat sneller (en is beter als je nog tijd hebt tot je visum afloopt blijkbaar), en je krijgt een bonnetje als bewijs. Dus wij 300m gelopen naar een postkantoor, om vervolgens $11 te betalen om het naar de immigratie (waar we dus net vandaan kwamen) te laten versturen. Mijn vriend grapte al dat ze dit vast doen bij alle Nederlanders, omdat we bureaucratisch Nederland anders teveel zouden missen. Wat raar he! Maargoed, het is ingeleverd! Erg blij dat ik er nu even niet meer aan hoef te denken. Ik denk alleen dat ik de verkeerde Police Check heb aangevraagd (er staat op Standard Disclosure ipv Complete Disclosure), dus ik heb voor de zekerheid nog maar een 'besteld', en die stuur ik op zodra die binnen is.
En voor nu: duimen maar! Ik hou jullie op de hoogte! Maar voor nu alvast: bedankt aan allen die op m'n vragen hebben gereageerd! Gaaf dat jullie nog actief zijn hier nadat je zelf al alles met succes doorlopen hebt!
En voor nu: duimen maar! Ik hou jullie op de hoogte! Maar voor nu alvast: bedankt aan allen die op m'n vragen hebben gereageerd! Gaaf dat jullie nog actief zijn hier nadat je zelf al alles met succes doorlopen hebt!