visum aanvraag/inverwachting

charlotte heidi

New Member
Hallo allemaal,
wij hopen in november te emigreren. mijn man is australier. nu is het het geval dat ik net 4 mnd zwanger ben. heeft er iemand ervaring met het mee emigreren van kinderen? moeten we de papieren regelen voordat de baby er is?
of moeten we wachten tot de baby er is.
moet het kind op het paspoort van mijn man komen te staan of moet het een appart paspoort krijgen.
in de papieren voor de aanvraag staat dat je 4 pasfoto's moet hebben van kinderen die mee emigreren.....ook van een paar weken oude baby?
please wie kan mij helpen??? :)

http://au.geocities.com/discoveraustralia/immigratiefaq/#me
Hier staat wat info (ook ietsje naar beneden), maar heeft meer met de medical te maken... en is meer toegespitst op skilled aanvragen...

Helaas kan ik je niet verder helpen. Ik zou de ambassade bellen/emailen (Den Haag en/of Berijn)

Veel succes met het visum en de baby enz!!!!  :)

Hoi!

Misschien weet je al iets meer...maar ik dacht ik zal je toch even vertellen wat ik weet...

Ik ben ook getrouwd met een Australiër en wij hebben een dochtertje van bijna 7 maanden. We willen in mei / juni naar Australië terug gaan. Ons dochtertje heeft al een Nederlands paspoort, maar omdat haar vader Australiër is heeft zij ook recht op een Australisch paspoort. De Australische Ambassade heeft ons aangraden als volgt te werk te gaan:

Ik vraag gewoon een Spouse visa aan.
Mijn dochtertje nemen we op haar Nederlandse paspoort mee naar Australië (gewoon als toerist zonder visa).
Vervolgens vragen we voor haar in Australië eerst Australian Citizenship aan en dan een paspoort.

Je kan ook vanuit Nederland al een Australisch paspoort voor je kind aanvragen maar dat is iets lastiger wat betreft de benodigde documenten enzo (en omdat je naar Berlijn moet).

Misschien heb je iets aan deze informatie!

In ieder geval hoeft je kind dus niet te emigreren...omdat je man Australier is krijgt hij of zij automatisch ook de Australische Nationaliteit! (Duale nationaliteit is toegestaan...dus hij / zij mag gewoon het Nederlandse paspoort houden en omdat het kindje in Nederland geboren wordt is dat de 1e Nationaliteit).

Groetjes Rachel

hallo,
wij hebben 2 meisjes van 2 en 4. Ik ben australische.
Ik heb de embassade in den haag gebeld over citizenship voor de meisjes. Heel erg makkelijk  IMO.
Kreeg de nodige papieren thuisgestuurd. heb hun ingevuld en naar Berlijn gestuurd. 2 weken later kreeg ik
de citizenship certificates. Heb Den Haag weer gebeld en ga morgen daarnaartoe voor een 'interview' voor de meisjes
australische passports. Moet mijn birth certificate, marriage certificate, citizenship certificate en meisjes birth certificates meenemen.
Makkelijk toch?

Groetjes,
Freya

P.S. In onze dochters nederlandse passports is de een foto van 11 weken en de andere van 15 weken. Geen probleem. grappig voor straks.

thanks, daar heb ik echt wat aan.
we zijn druk bezig met de formulieren aan te vragen en tegen te tijd dat we naar Berlijn gaan hebben we al een zoon of een dochter, best lastig allemaal hoor. we verwachten de baby in july en willen in oktober naar Berlijn.
moeten we ook pasfoto's van de baby hebben?

Misschien weet je al iets meer...maar ik dacht ik zal je toch even vertellen wat ik weet...

Ik ben ook getrouwd met een Australiër en wij hebben een dochtertje van bijna 7 maanden. We willen in mei / juni naar Australië terug gaan. Ons dochtertje heeft al een Nederlands paspoort, maar omdat haar vader Australiër is heeft zij ook recht op een Australisch paspoort. De Australische Ambassade heeft ons aangraden als volgt te werk te gaan:

Ik vraag gewoon een Spouse visa aan.
Mijn dochtertje nemen we op haar Nederlandse paspoort mee naar Australië (gewoon als toerist zonder visa).
Vervolgens vragen we voor haar in Australië eerst Australian Citizenship aan en dan een paspoort.

Je kan ook vanuit Nederland al een Australisch paspoort voor je kind aanvragen maar dat is iets lastiger wat betreft de benodigde documenten enzo (en omdat je naar Berlijn moet).

Misschien heb je iets aan deze informatie!

In ieder geval hoeft je kind dus niet te emigreren...omdat je man Australier is krijgt hij of zij automatisch ook de Australische Nationaliteit! (Duale nationaliteit is toegestaan...dus hij / zij mag gewoon het Nederlandse paspoort houden en omdat het kindje in Nederland geboren wordt is dat de 1e Nationaliteit).

Groetjes Rachel

Hoi Charlotte,

Sorry dat het zo lang duurde...maar weer behoorlijk druk geweest met alles rondom de emigratie de laatste tijd.
We weten nu wanneer we weggaan namelijk 1 juni a.s....het gaat best wel snel nu. Ook wel een moeilijke tijd natuurlijk, afscheid nemen van familie en vrienden...helemaal met de baby...maar dat hoort erbij. Ik heb trouwens ook gemerkt dat het regelen van vanalles een stuk moeilijker is als de baby er is, er gaat zoveel tijd zitten in de verzorging van je ukkie dat je niet overal meer aan toekomt. Het was voor mij belangrijk om wat extra tijd voor alles te nemen toen de baby er was. Voorheen was ik van plan om 12 weken na de geboorte van ons kindje al terug te gaan naar Australië...maar door al die veranderingen wordt het allemaal toch een stuk moeilijker. Je bent aan het ontzwangeren...je hebt ineens een gigantisch moeder gevoel...(doe ik alles wel goed...en hoe moet het straks in Australië). Nadat ik het wat tijd had gegeven ging het weer een stuk makkelijker en kon ik me ook weer verheugen op ons vertrek naar Australië. Isabella is 10 maanden oud als we weggaan.

In ieder geval...nog even over je vragen...
Zoals ik al zei vragen wij de Australische Nationaliteit en het paspoort voor onze kleine meid pas in Australië aan (dat scheelt ons een trip naar Berlijn aangezien we toch naar Australië gaan). Jullie kindje heeft zeker voor het Australische paspoort ook pasfoto's nodig...net als voor het Nederlands paspoort. Maar het is geen probleem als ze zo klein zijn hoor...Isabella was 12 weken oud toen ze haar Nederlandse paspoort kreeg...de foto was geen probleem...haar paspoort is echt heel schattig! (misschien wel een tip om een foto te laten maken bij iemand die het digitaal doet...die kan onbeperkt voorbeelden maken waarbij je vanaf een beeldscherm de mooiste kan zoeken).

Ik hoop dat je er weer wat aan hebt...en alles goed gaat met de zwangerschap natuurlijk!

Groetjes Rachel  :up:

Hoi,

Ik heb ook begrepen dat je pasfoto's van je kinderen nodig hebt, net als in Nederland!
Onze kinderen staan ook allebei als baby in het paspoort, een paar weken oud!
Heel schattig inderdaad, maar ze zijn nu 2 en 4 en op het paspoort echt niet meer te herkennen(voor vreemden tenminste!)

Gr Wilbert

Hi Rachel,
  Bedankt voor je informatie. Echt lekker handig. Maar ik heb nog een vraag. Moet ze (onze dochter, vier weken oud) niet sowieso een  touristen visum? Moet je niet sowieso een visum als je naar Australie gaat, of het nu voor vakantie is of emigratie?

Kan iemand mij hierbij helpen???

Back