visum afgewezen

Dominc

Member
Hallo allemaal,

Ik heb het nog nooit ergens gelezen en nog nooit van iemand gehoord, maar vandaag kregen wij de melding dat ons visum op het laatste moment is afgewezen.

Onze Case Officer heeft een fout gemaakt met de telling van de aantal jaren werkervaring die ik heb opgedaan. Rob Breumelhof heeft ook direct de manager van de betreffende CO gecontacteerd maar die blijft ook bij de beslissing van de CO.

Het zit als volgt in elkaar:

Ik krijg 15 visum punten voor 8 of meer jaar werkervaring en dan kwam mijn puntentotaal alles bij elkaar opgeteld op de vereiste 60 punten.

Mijn loopbaan ben ik gestart vanaf 2002 tot heden. Dan staat het volgende bij de ANZSCO formulier voor Wall and Floor tiler het volgende. (At least three years of relevant experience may substitute for the formal qualifications listed above.”) Dus dat wil zeggen dat ik vanaf 2002 twee maal 3 jaar is 2005.
2005 tot heden is totaal 9 jaar werkervaring. Dus ik heb meer dan 8 jaar werkervaring volgens alle papieren en eisen.

Nu zegt mijn CO dat de aantal jaren werkervaring pas na mijn Tegelzetter diploma gaan tellen (die ik in 2007 heb gehaald). Dus 2007 tot heden is 7 jaar werkervaring en volgens de CO maar totaal 10 punten in plaats van de eigenlijke 15 punten.

Blijkbaar als de beslissing is genomen door de CO dan valt die ook niet meer terug te draaien en is het visum proces ook afgelopen.

Dus met andere woorden, Onze toekomst is in de war geschopt en we hebben een berg geld weggegooid. En dan ook weer een berg nieuwe onkosten moeten maken, omdat veel van de procedures opnieuw moeten worden aangevraagd.

M2A heeft ook meteen na de visum afwijzing contact opgezocht met de manager van de CO, jammer dat dat ook niet goed uitviel en dat ik mischien de CO in bescherming nam voor haar fout.

M2A heeft samen met ons besloten om een nieuwe kansebeoordeling te doen om te kunnen kijken of we eventueel nog iets ander kunnen ondernemen ( andere visum opties).

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk overkomt, ik mijn vriendin zijn nog aardig van slag.

groetjes en ik houd contact met jullie

Knap balen zeg. Je beroep en diploma's zijn erg belangrijk. Misschien kun je wel door een bedrijf gesponsord worden. En anders volgend jaar nog een keer proberen, dan voldoe je toch wel aan de eisen?

In ieder geval sterkte met de kater.

Balen zeg. Zoals HardCore al aanstipte voldoe je volgend jaar dus wel aan de eisen? Je bent bij M2A in ieder geval in goede handen. Wie weet vinden ze een andere weg voor jullie.

Even een paar dagen flink balen en dan de draad weer oppakken! Australie wacht wel op je! Succes met de nieuwe aanvraag.

Wij hebben ook wel tegenvallers gehad, beroep wat van de lijst viel e.d. Maar dit is wel heel cru!
Deze moet je even op de kaak nemen helaas, je bent dan even dizzy en voelt je verslagen maar ik ga er van uit dat het toch nog een overwinning wordt op KO voor jullie!

En zoals Lost al aangaf, als iemand je door de hobbels en valkuilen van de immigratie wetten kan leiden is M2A het wel.

Hang in there!

Mijn visum is ook eens om die reden afgewezen. Ben toen nieuwe procedure gestart... Helaas kan dit allemaal in het visumproces, hoe naar en oneerlijk het soms ook is.

O wat erg dit! Zo dichtbij...
Heel veel sterkte beiden, en ik weet zeker dat M2A alles zal doen wat in hun vermogen ligt om jullie te helpen.
Maar neem ook even de tijd om dit te verwerken... Dzjiezus... :(

we zijn er zeker van dat het goed komt. We hebben het vertrouwen dat M2A ons wel binnen kan loodsen. Ze hebben ons ook al eerder uit de brand geholpen door de contacten die hun hebben.

Jeetje wat KLOTE!!
Had je al de 20 punten voor de IELTS toevallig? Een andere optie die je nog hebt om 5 punten extra te scoren is door een toets te doen waarmee je 'vertaler' word. Maar volgens mij moet je die toets in Australië doen.

Gadverdamme zeg.........daar word ik toch even stil van. :(
Ik moet bekennen, dat ik steeds heb gedacht dat het ons zou gebeuren; nog wel met een 457. Maar nee het is ons gelukt en JULLIE gaat het ook lukken.
What doesn't kill you makes you stronger. Zie het maar als een (emotionele) test; ze willen gewoon zeker zijn van jullie beslissing om hierheen te komen.
En je hebt de juiste expertise te pakken, zoals hierboven al meerdere keren is vermeld.
Hou vol, jullie zijn er bijna.
Het is koud en nat hier in Sydney, dus ik stook nog maar eens een kaarsje op. Het is jullie gegund het duurt alleen iets langer dan gepland :D

Goed waardeloos. Natuurlijk kom je uiteindelijk wel in Australia terecht, maar het kost wel weer een hoop centen en tijd, en beiden wil je natuurlijk liever besteden bij de opbouw van je bestaan Down Under.
Veel succes en houdt vol! Het gaat lukken!

Wat een domper!! Succes met de volgende stappen, jullie komen er wel.... soms duurt het even wat langer. Volhouden!

Hallo allemaal,

We hebben van M2A vernomen dat we in hoger beroep kunnen gaan tegen de foute beslissing van de CO, maar dat het niet zeker is of dat het dan wel goed gekeurd wordt en dat het een berg geld gaat kosten om het aan te vechten.

andere opties zijn om weer gedeeltelijk opnieuw te beginnen met het visum aanvraag met de bij behorende kosten.

groeten

Jammer zeg, dat is dan niet echt een optie lijkt mij. Willen jullie het dan opnieuw gaan proberen? Je weet dat het probleem als dat er al was volgend jaar weggepoetst is toch?
Kost wel weer een berg geld; maar dit is jullie droom en die mag je niet zomaar opgeven.
Nogmaals sterkte en succes!

Balen. Dus nu goed nadenken welke weg jullie gaan bewandelen en wat jullie gaan doen. Neem ook even tijd om de teleurstelling te verwerken. Zelf heb ik in het verleden besloten een nieuwe aanvraag in te dienen, nadat ik de teleurstelling een beetje te boven was. Succes in ieder geval en hou moed.

Hallo allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik wat heb laten horen. Er is weer veel gebeurt ondertussen.

Zoals eerder geschreven was onze visum afgewezen. Na stevig nadenken en goed overleg met M2A hebben we besloten om toch voor een 489 visum te gaan. Het merendeel van de papieren hadden we al. We moesten alleen een paar recentere documenten opsturen.

Een nieuwe nominatie voor zuid australie aanvragen. Alleen daar was een klein probleempje mee. Mijn beroep stond niet meer op de nominatielijst dus dat kon een probleem worden. Gelukkig heeft Rob van M2A de juiste contacten kunnen leggen en daarbij mijn oude state-nomination om kunnen zetten tot een nieuwe.

Verder is de eoi ingediend en uiteindelijk ook het visum aangevraagd sinds afgelopen 23 oktober. Zoals we gewend zijn moeten we weer wachten op het bericht met de uitslag. Er zijn nu al weer meer dan 4 weken voorbij. Pfff Spannend

Groetjes

Wachten... Zzzzzzz.....

Vervelend en onderdeel van een visum aanvragen.

Ook wij hebben een keer moeten switchen (van SA naar ACT) maar dankzij M2A zijn we er uiteindelijk wel doorheen gekomen.

Back