Visum Approved!

Suusjeuh

New Member
Ook van mij een update. Het plan was, om in Australie mn Bachelor of Nursing te gaan studeren, en daarna wellicht in Australie te blijven werken als RN.

In april heb ik me aangemeld bij the University of Notre Dame in Fremantle en de IELTS test in Amsterdam gedaan.

Intussen was ik in Nederland net gediplomeerd als Verpleegkundige (MBO Niveau ) en 2 banen als verpleegkundige gekregen. Op mn werkplek niemand verteld over mn plannen om naar Australie te gaan, want wie weet zou het niet lukken.... Wel als back-up plan dat als het niet zou lukken, ik een jaar Down Under zou gaan, en gelukkig de veiligheid dat er als ik terug kom in Zeeland genoeg werk is als verpleegkundige.

7 Oktober ben ik aangenomen op de uni en heb ik mn studenten visum aangevraagd. Natuurlijk ook de medicals etc. in Breda en Tilburg. Mn diploma laten vertalen ging ook niet makkelijk, het is 3x verkeerd gegaan doordat de vertaalster niet al te slim was, en de datum tot 2x toe in mn diploma verkeerd had opgeschreven!! ( 2005 ipv 2007, een oud document gebruikt, gewoon lomp )

19 November ben ik naar Perth gevlogen, op een toeristen visum, om eens rond te kijken in Perth, en te zoeken naar een huis etc. In die maand heb ik een hoop regegeld; heb een huis ( 12 december ) en een auto ( 17 december ). Nu ben ik een maand in het buitenland, omdat ik buiten Australie moest zijn voor mn visum in te laten gaan. Gisteren heb ik vanaf Dubai Airport gemaild dat ik Australie verlaten heb ( En dus voldoe aan de eis het land te verlaten ) en toen ik vanmorgen wakker werd, had ik mn Electronic Visa Approval in de mail!!!!!

YES!!!!!! :up:

Ik was natuurlijk wel een beetje zenuwachtig, want ja, ik had mn huis geregeld, auto gekocht en dus al mn geld daar in Australie geinvesteerd, mn banen in Nederland opgezegd en ja, een enkele reis want ik ben toch echt niet van plan voorlopig terug naar Nederland te gaan. Maar nog geen visum! Gelukkig is alles nu voor elkaar, en als ik 21 Januari terug kom, kan alles beginnen. Helemaal happy dus  :grin:

Gelukkig hoor ik al van al mn kennissen " You look very happy " en ik ben ook echt heel blij met mn keuze. Vond het afscheid nemen in Nederland echt erg, vreselijk om (toch wel in het bijzonder ) mn opa en mn oom, nicht en haar kleintje en mn beste vriendin achter te laten. Toch een goede keuze geweest, ben er echt heel happy om  :grin:

Jeetje wat een gedoe allemaal! Wel gefeliciteerd!

Ik snap er verder weinig van, maargoed.. :p

Hi Suusjeuh,
Mooi verhaal, is dus helemaal goed gekomen, goed zeg! Ik begrijp het deel van Dubai niet helemaal (vast een regel die ik nog niet ken).
Iig: gefeliciteerd!

Gefeliciteerd met je visum.
Geniet ervan en ben je nu in Nederland of Dubai in ieder geval volgend jaar in Australie :up:

Haha, ja uuh even uitleggen: Ik zat in transit op Dubai, omdat ik op vakantie ben naar mn ouders. En die wonen ( gelukkig, net als ik ) Niet in Nederland :D

Back