visum binnen en wat nu?

robbo

New Member
  :smile:Hallo wij zijn Rob en Angeline en hebben een aantal malen het prachtige Aussie bezocht.
Vorig jaar met een rondreis begon het toch te kriebelen bij ons om er te gaan wonen en werken.
maar ja das makkelijker gezegt dan gedaan.
Mijn vriendin heeft een broer wonen in Bairndale(vic)en toen we weer thuis waren hem gevraagd of hij niet een mooi
baantje wist voor mij.
Een paar dagen later kwam hij met het bericht dat ik een mail moest sturen naar dat constructie bedrijf want die zochten lassers.

Zo gezegd zo gedaan.
Een berichtje met gegevens van werk en diploma's en die man was razend enthousiast en ik was meer dan welkom.
Nu is het feit dat ik 47 ben en dus alleen maar binnen kom met een sponsered visum.
Maakt niet uit schreef die man ,ik sponsor jullie wel.

Al met al ga je er toch steeds meer over na denken over dit aanbod,maar ik stap natuurlijk niet zomaar in een nieuwe baan en met kerst hebben we besloten om eerst te gaan kijken bij mijn nieuwe baas.
In April aangekomen had die man iemand van de emigratie uitgenodigd om alles goed uit te leggen want dit was voor hun ook de eerste keer met sponsorship.

Het bedrijf maakt trailers voor de mijn bouw en bosbouw.
Hele grote trailers van ong.50mtr. lengte.  Ik was verkocht en we zouden na thuis komst beslissen wat we zouden doen.

Intussen had die baas al een werkvergunning voor ons aangevraagd en gekregen :up:
Maar wij zaten nog steeds in twijfel,eerst nog een vakantie in Croatie en nog meer nadenken.
In Augustus toch maar onze visum aanvraag weg gedaan met de gedachte'we zien wel'.
Diplomas vertaald en opgestuurd,werk ervaring enzo.
Medical test en X-ray...prima
Weer opgestuurd
Oja zegt Melbourne,jij moet ook nog een IELTS test doen terwijl dit niet nodig was.
Nieuwe regeltjes zei die.je hebt een maand de tijd anders verloopt je aanvraag :-(

Amsterdam had nog plaats op Zaterdagmorgen test gedaan.
2 weken later uitslag en geslaagd!!!
Gelijk opgestuurd naar Melbourne en op maandag 8 okt via de mail,proficiat met jullie visum!!!

Afgelopen woensdag hebben we een enkeltje geboekt naar Melbourne op 30 dec.
Ik mag op 7 januari beginnen bij mijn nieuwe baas :up:
En mijn vriendin is mee als mijn spouse.

We vieren oud en nieuw in Melbourne en dat is gelijk een start voor een nieuwe uitdaging.

Greetz  Rob en Angeline

Klinkt mij als muziek in de oren zo snel in het bezit raken van een visum! Gefeliciteerd  :up:

Maar even op je vraag wat nu? terug te komen.....
Er zijn al vele berichten gepost met zaken die voor vertrek geregeld moeten worden dus even de search functie gebruiken.

Succes met alle regel dingen en veel plezier met de voorbereiding!

Groetjes Chantal

Gefeliciteerd.  :up:
Lekker snel het visum binnen zo.
Wat een heerlijk vooruitzicht om het nieuwe jaar zo te kunnen beginnen.
Succes met de verdere voorbereidingen.

Groet Gerrit

Super! Gefeliciteerd!
en voor de "wat nu": http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=6129.0
en http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1052

groetjes,
An

Hey,

Harstikke mooi zeg, weet die broer niet ook die iemand wilt sponsoren in de haven.
Wij hebben geen twijfels, wij zijn al een jaar of 3 aan het verzinnen om naar australie te kunnen.
Maar nogmaals helemaal geweldig voor jullie.

Ton & Sandy

Proficiat.
Wij Jos +Liesbeth zitten met dezelfde vraag. Wij verwachten ons visum eind nov De sponsering moet nog gecontroleerd worden. Wij zouden dan ook graag 3 dec willen vertrekken.
Groot gedeelte van de meubels al ingepakt Moet echter container nog regelen.Mail ons kunnen wij elkaar
misschien helpen.

grt Jos

SUPER!!!!!!
Proficiat met het visum en zoals gezegd er lopen diverse draadjes met lijstjes die je af kan werken.

Back