Wij hebben zojuist onze Skilled Independent (sub. 136) visa in onze paspoorten gekregen en vertrekken in september naar Sydney.
Omdat er vaak negatieve berichten op deze site staan over het Migration Bureau in Amsterdam willen wij ook eens een positief geluid laten horen. Na de eerste “quick check” via internet hebben wij een “full check” tegen betaling laten doen. Daarin hebben zij helder uiteengezet waar voor ons de knelpunten lagen. Wij hebben daarna gekozen voor het “budget plan” wat inhoudt dat je in principe alles zelf doet, maar 8 uur professionele hulp tot je beschikking krijgt. Uiteraard is het niet goedkoop (geld voor ieder bureau) en is het gewoon een commerciële instelling. Een geregistreerde Migration Agent heeft daar net als een makelaar, notaris of advocaat jaren voor gestudeerd en dat soort mensen rekenen nou eenmaal fikse uurtarieven. Aan de andere kant is emigratie sowieso een kostbare zaak en verkrijg je door een agent te gebruiken wel veel meer zekerheid. Zonder het Migration Bureau hadden wij waarschijnlijk veel geld voor de application betaald, zonder positief resultaat te boeken. Zij hebben ons op een aantal punten de weg gewezen en hebben altijd accuraat en volledig op onze vragen gereageerd.
Het enige minpunt was dat wij zelf (via deze pagina) eerder op de hoogte waren van het feit dat per 14 april 2004 het puntenaantal voor Skilled Independent werd verhoogd. Maar deze ervaring hadden sommige mensen bij lokale bureaus in Oz ook. Gelukkig hebben ze ons direct geholpen en lag onze envelop op 13 april in Adelaide. Daarnaast wordt je na de eerste gesprekken in Amsterdam al snel doorgelinkt met een Agent op hun Hoofdkantoor in Nieuw-Zeeland, dus de meeste communicatie gaat per e-mail.
Als je aanvraag niet “straightforward” is en wetende dat je toch al ca. 2.000 euro kwijt bent voor de application zelf, assessment, vertalingen, IELTS, notaris, medicals, etc. kan het geld wat je voor een Agent kwijt bent er ook nog wel bij, omdat je een stuk meer kans van slagen hebt.
Al met al zijn we ca. een jaar bezig geweest met alle stukken verzamelen en hebben we daarna een jaar gewacht op de goedkeuring vanuit DIMIA. Tot slot de paspoorten naar Berlijn gestuurd waar de visa erin geplakt zijn.
Groeten en succes,
Maurice & Monique
Omdat er vaak negatieve berichten op deze site staan over het Migration Bureau in Amsterdam willen wij ook eens een positief geluid laten horen. Na de eerste “quick check” via internet hebben wij een “full check” tegen betaling laten doen. Daarin hebben zij helder uiteengezet waar voor ons de knelpunten lagen. Wij hebben daarna gekozen voor het “budget plan” wat inhoudt dat je in principe alles zelf doet, maar 8 uur professionele hulp tot je beschikking krijgt. Uiteraard is het niet goedkoop (geld voor ieder bureau) en is het gewoon een commerciële instelling. Een geregistreerde Migration Agent heeft daar net als een makelaar, notaris of advocaat jaren voor gestudeerd en dat soort mensen rekenen nou eenmaal fikse uurtarieven. Aan de andere kant is emigratie sowieso een kostbare zaak en verkrijg je door een agent te gebruiken wel veel meer zekerheid. Zonder het Migration Bureau hadden wij waarschijnlijk veel geld voor de application betaald, zonder positief resultaat te boeken. Zij hebben ons op een aantal punten de weg gewezen en hebben altijd accuraat en volledig op onze vragen gereageerd.
Het enige minpunt was dat wij zelf (via deze pagina) eerder op de hoogte waren van het feit dat per 14 april 2004 het puntenaantal voor Skilled Independent werd verhoogd. Maar deze ervaring hadden sommige mensen bij lokale bureaus in Oz ook. Gelukkig hebben ze ons direct geholpen en lag onze envelop op 13 april in Adelaide. Daarnaast wordt je na de eerste gesprekken in Amsterdam al snel doorgelinkt met een Agent op hun Hoofdkantoor in Nieuw-Zeeland, dus de meeste communicatie gaat per e-mail.
Als je aanvraag niet “straightforward” is en wetende dat je toch al ca. 2.000 euro kwijt bent voor de application zelf, assessment, vertalingen, IELTS, notaris, medicals, etc. kan het geld wat je voor een Agent kwijt bent er ook nog wel bij, omdat je een stuk meer kans van slagen hebt.
Al met al zijn we ca. een jaar bezig geweest met alle stukken verzamelen en hebben we daarna een jaar gewacht op de goedkeuring vanuit DIMIA. Tot slot de paspoorten naar Berlijn gestuurd waar de visa erin geplakt zijn.
Groeten en succes,
Maurice & Monique