VISUM BINNEN!!!

MULENMO

New Member
Wij hebben zojuist onze Skilled Independent (sub. 136) visa in onze paspoorten gekregen en vertrekken in september naar Sydney.

Omdat er vaak negatieve berichten op deze site staan over het Migration Bureau in Amsterdam willen wij ook eens een positief geluid laten horen. Na de eerste “quick check” via internet hebben wij een “full check” tegen betaling laten doen. Daarin hebben zij helder uiteengezet waar voor ons de knelpunten lagen. Wij hebben daarna gekozen voor het “budget plan” wat inhoudt dat je in principe alles zelf doet, maar 8 uur professionele hulp tot je beschikking krijgt. Uiteraard is het niet goedkoop (geld voor ieder bureau) en is het gewoon een commerciële instelling. Een geregistreerde Migration Agent heeft daar net als een makelaar, notaris of advocaat jaren voor gestudeerd en dat soort mensen rekenen nou eenmaal fikse uurtarieven. Aan de andere kant is emigratie sowieso een kostbare zaak en verkrijg je door een agent te gebruiken wel veel meer zekerheid. Zonder het Migration Bureau hadden wij waarschijnlijk veel geld voor de application betaald, zonder positief resultaat te boeken. Zij hebben ons op een aantal punten de weg gewezen en hebben altijd accuraat en volledig op onze vragen gereageerd.

Het enige minpunt was dat wij zelf (via deze pagina) eerder op de hoogte waren van het feit dat per 14 april 2004 het puntenaantal voor Skilled Independent werd verhoogd. Maar deze ervaring hadden sommige mensen bij lokale bureaus in Oz ook. Gelukkig hebben ze ons direct geholpen en lag onze envelop op 13 april in Adelaide. Daarnaast wordt je na de eerste gesprekken in Amsterdam al snel doorgelinkt met een Agent op hun Hoofdkantoor in Nieuw-Zeeland, dus de meeste communicatie gaat per e-mail.

Als je aanvraag niet “straightforward” is en wetende dat je toch al ca. 2.000 euro kwijt bent voor de application zelf, assessment, vertalingen, IELTS, notaris, medicals, etc. kan het geld wat je voor een Agent kwijt bent er ook nog wel bij, omdat je een stuk meer kans van slagen hebt.

Al met al zijn we ca. een jaar bezig geweest met alle stukken verzamelen en hebben we daarna een jaar gewacht op de goedkeuring vanuit DIMIA. Tot slot de paspoorten naar Berlijn gestuurd waar de visa erin geplakt zijn.

Groeten en succes,

Maurice & Monique
 
Gefeliciteerd. Niet is zo fijn als dat stickertje in je paspoort hebben.
Waarheen en wanneer gaan jullie?
 
Proficiat :up:
Het lijkt mij erg fijn om heel dat aanvraag proces af te sluiten en te beginnen aan je nieuwe toekomst in een prachtig zon over gote land.
 
Maurice en Monique geweldig,

Ik kan jullie nog niet want ik zit nog maar en paar dagen op deze forum.
Het is leuk om te horen dat jullie zeer tevreden zijn met het migration Bureau in Amsterdam.
Gelukkig want wij zijn ook met hun in zee gegaan en tot nu toe gaat het allemaal heel goed.
Inmiddels zijn wij nu anderhalf jaar onderweg met het hele papieren winkeltje en onze aanvraag gaat van de week vanuit new Zeeland opgestuurd worden naar de DIMIA.!!!!!
Hoelang duurt dat ongeveer voordat je wat terug krijgt????
Onze Migration agent zegt zelf dat we in Augustus wel wat weten???!!!
Nou heel veel succes met alles wat je nu nog moet regelen, inpakken, vluchtboeken en een feesie organiseren!!!!!! :congrats:
 
[quote author=MULENMO link=topic=1848.msg17117#msg17117 date=1117718449]
Omdat er vaak negatieve berichten op deze site staan over het Migration Bureau in Amsterdam willen wij ook eens een positief geluid laten horen. Na de eerste “quick check” via internet hebben wij een “full check” tegen betaling laten doen. Daarin hebben zij helder uiteengezet waar voor ons de knelpunten lagen. Wij hebben daarna gekozen voor het “budget plan” wat inhoudt dat je in principe alles zelf doet, maar 8 uur professionele hulp tot je beschikking krijgt. Uiteraard is het niet goedkoop (geld voor ieder bureau) en is het gewoon een commerciële instelling. Een geregistreerde Migration Agent heeft daar net als een makelaar, notaris of advocaat jaren voor gestudeerd en dat soort mensen rekenen nou eenmaal fikse uurtarieven. Aan de andere kant is emigratie sowieso een kostbare zaak en verkrijg je door een agent te gebruiken wel veel meer zekerheid. Zonder het Migration Bureau hadden wij waarschijnlijk veel geld voor de application betaald, zonder positief resultaat te boeken. Zij hebben ons op een aantal punten de weg gewezen en hebben altijd accuraat en volledig op onze vragen gereageerd.[/quote]

Ik vroeg me af wat die 8 uur hulp dan koste? Ik heb namelijk nogal wat twijfels over het invullen van de TRA Assesment en zouden zij daar bij kunnne helpen.. Voor de DIMIA lukt me wel, maar omdat de TRA zo streng is durf ik dat eigenlijk niet zo goed alleen te doen..

Grtz Tanne
 
Hoi
het is allemaal al weer een tijdje geleden. Nog even en we gaan ...
Nog een paar weken werken en dan is het zover. We vliegen op 17 september naar sydney en gaan daar de boel verkennen.
We zijn eerst vanplan om een paar weken / maanden rond te gaan reizen en vervolgens terug te keren naar Sydney en daar een plekje te vinden.
Nog even de laatste paar weken door en dan kunnen we aftellen. Nou ik wens een ieder succes met wachten op een visum en / of met de voorbereidingen!!

grt

Monique
 
Heel veel succes en plezier! Wij komen begin januari in Perth aan en reizen dan via de zuidkust naar Sydney. Misschien komen we elkaar wel tegen.
:-D

Groetjes,

Ilse en Roel
 
Back
Top