Visum check

etvansas

New Member
Hallo allemaal,

Wij zitten in de orieterende fase van emigratie naar Australie. Wat is de beste manier voor een visum check? Als je getouwd bent geldt dit voor beide of heb je 1 visum nodig (wij hebben ook nog 2 kinderen van 3 jaar)? Ikzelf ben 50 jaar dus dat zal wel lastig worden.

Bedankt,

Etienne

Hoi Etienne,

Welkom. Visum aanvragen doe je in beginsel voor één persoon en de "afhankelijke" personen als partner en kinderen, gaan gewoon op het visum mee als bonus, afhankelijk van een en ander.

In een ander onderwerp is een diepere discussie/poll gaande over de verschillende bureau's: http://forum.xpdite.net/topic/11447-welke-ervaringen-horen-bij-welk-bureau/

Groet,

Kim

Hallo Kim,

Dank je voor je snelle reactie. Volgende misschien probleem: Ik woon sinds 2, 5 jaar in Tsjechie heb het nederlandse paspoort , mijn kids ook. Maar mijn vrouw is Tsjechisch en dus een Tsjechisch paspoort! Wij hebben elkaar leren kennen toen we beide op Gran Canaria woonden, zijn getrouwd in 2003 in Praag (wel geregistreerd in Nederland). 3,5 jaar geleden is onze tweeling geboren op Gran Canaria maar hebben een Nederlands paspoort. En nu willen we naar Australie, om het makkelijk te maken ...........................

Ik hoop dat je het nog kunt volgen.

Bedankt en groet,
Etienne

Zie ik niet als een probleem. Je moet je relatie aan kunnen tonen en hoeft niet eens getrouwd te zijn. Volgens mij moet dat voor jullie geen probleem zijn. En dan maakt nationaliteit niet (veel) uit, maar zorgt wel voor (veel) meer gegevens die je moet opleveren in velerlei papieren, formulieren, aanvragen, ...

Hi Kim,

Dank voor de info. Is er soort stappen-plan/draaiboek voor emigratie procedure? Waar begin je? Dit forum is een nuttig en helpvol begin, dat is zeker! Het helpt misschien dat ik een goede Australische vriend heb in Melbourne?

Groet,
Etienne

VISA wizard van DIAC zelf is ook wel leerzaam. Veel informatie is er in ieder geval te vinden: http://www.immi.gov.au/visawizard/

Hallo Kim,

Dank je voor je snelle reactie. Volgende misschien probleem: Ik woon sinds 2, 5 jaar in Tsjechie heb het nederlandse paspoort , mijn kids ook. Maar mijn vrouw is Tsjechisch en dus een Tsjechisch paspoort! Wij hebben elkaar leren kennen toen we beide op Gran Canaria woonden, zijn getrouwd in 2003 in Praag (wel geregistreerd in Nederland). 3,5 jaar geleden is onze tweeling geboren op Gran Canaria maar hebben een Nederlands paspoort. En nu willen we naar Australie, om het makkelijk te maken ...........................

Ik hoop dat je het nog kunt volgen.

Bedankt en groet,
Etienne
Etienne, die situatie is op zichzelf geen enkel probleem. Ik heb zelf een General Skilled geregeld vanuit de VS terwijl verloofd met een Peruaanse. Je kinderen gaan gewoon me als afhankelijken. Het is soms alleen wat lastiger om je documentatie te regelen omdat het uit verschillende landen moet komen. Ik denk dat jouw leeftijd een groter probleem zou kunnen zijn. Wellicht heeft je vrouw kwalificaties die geschikter zijn voor een visum?

Hallo (?? kon je naam niet vinden) slatsr,

Ik weet dat het voor mij moeilijk wordt. We hebben de visum checklijst aangevraagd bij M2A en gaan deze voor mijn vrouw bekijken. Haar engels is perfect, heeft de hogere hotelschool hier gedaan(diploma, weinig werkervaring) en heeft nu 2 jaar een talen instituut (gericht op engels) hiervoor heeft ze geen diploma's, wel werkervaring. Problemen met NL documenten etc. is er zeker, maar ik ben regelmatig voor mijn job in Nederland. En tegenwoordig vlieg je return van Praag naar Eindhoven voor 60 euro! Dit weekend weten we meer en laat ik zeker even weten.

Bedankt voor je moeite en info.

Groet,
Etienne

Back