visum: hoe lang, toch al naar Australië gaan in afwachting visum (skilled)

leeuweman

New Member
De kogel is door de kerk, we gaan het doen. Nu de beslissing genomen is, willen we dat natuurlijk zo vlug mogelijk.
Staan te popelen hier alles achter te laten, huis te verkopen enz...
Hoe lang duurt het eer je visum in orde is? (komen beiden in aanmerking)
kunnen we ondertussen toch al naar Australië gaan en alles van daaruit regelen?
wss stomme vragen, maar ja,
 
bij mij heeft het hele proces ongeveer 1 1/2 jaar geduurd, en na een jaar ben ik op een vakantie visum naar australie gegaan.
moest alleen even het land uit om het geldig te maken, dus tripje naar Nieuw zeeland.

Je mag alleen op een vakantie visum niet werken in australie, en de douane keek een beetje gek toen ik hier aankwam met al mijn spullen op een vakantie visum, heb toen maar gezegd dat ik bezig was om een visum te krijgen en al vast mijzelf ging orienteren voor werk enz.

veel sucses en de groeten,

Hein
 
[quote author=jeroen en mirjam link=topic=8602.msg114045#msg114045 date=1205953032]
Als je online een 175 skilled independent aanvraagd dan duurt het 6 tot 12 maanden. Groet Jeroen.
[/quote]

Als je geen RPL moet schrijven dan he.
 
oh je, een RPL? Kan iemand mij daar wat meer uitleg over geven? Zijn natuurlijk nog volop aan het informeren, maar door de massa's informatie op korte termijn.... beetje tilt slaan dus. Zou beter wat rust nemen daarin. ha!
 
Het woord RPL is een vloek hier in huis en betekent: Recognition of prior learning.
Wij vragen een Skilled Independant aan en mijn man is de hoofdaanvrager. Tig jaar ervaring in IT, HBO opleiding, maar geen IT opleiding (behalve dan de weet ik hoe veel cursussen e.d.). Dan moet je aantonen dat je het gene dat je anders op je HBO (MBO en Uni ook dacht ik) zou hebben geleerd, je nu in de praktijk hebt geleerd. Een hoop werk, maar wel te doen.
Zoiets heb je ook voor andere beroepsgroepen dacht ik, maar dat heet dan weer anders.

No panic leeuweman, het wordt vanzelf duidelijk  :up:
 
Ha, mijn man ook IT-er, ook ervaring, maar geen HBO opleiding, of bij ons, België heet dat tegenwoordig bachelor... Hij is al 15 jaar zelfstandig, hoe toon je dat dan aan, dat je de stiel zelf geleerd hebt? Want ja, hij heeft het allemaal zelf geleerd, met vallen en opstaan en zonder 'officiële' scholing!

zal nog wat worden dus. De moed zakt me in de schoenen...
 
Niet de moed laten zakken hoor!
Heeft niet zo zeer met een HBO te aken, dan wel met een opleiding in de IT na de middelbare school.

Maareh, weet je al op welk visum jullie willen gaan dan? Misschien hoeven jullie die RPL niet te schrijven.
Je moet aantonen dat het je in de praktijk hebt geleerd wat je normaal op een opleiding leert. Je krijgt een aantal punten die je moet beschrijven en hoe je in de praktijk hiermee te maken hebt gehad. Dit moet je staven met voorbeelden en cursussen en dan wordt bepaald of je net zo veel kennis op het gebied hebt als iemand die een opleiding heeft gevolgd in dit vak.

Gebruik de searchknop even, dan krijg je nog aanvullende info. En laat een kansberekening maken, zodat je weet voor welk visum je in aanmerking komt, dan kan je je richten op wat je er voor moet doen. Het zal nu een hele wirwar zijn van info, die misschien niet eens op jullie van toepassing is.

Succes!
 
hallo,

Als je met een kansrekening bedoelt hetgeen ik op internet heb ingevuld, dan is dat gebeurd.

Dit kreeg ik terug. De link en de bijlagen erbij wijzen naar nog meer invullen. helaas nergens een prijs te bespeuren. niet zozeer omdat het gratis moet zijn hoor, maar toch wel handig om te weten nietwaar?

Your Quick Check Immigration Assessment

Date: 20th March 2008

Dear Mrs x and Mr y

Following our Quick Check response which you will have now received please find attached the Full Check Form and a copy of our brochure.

You may complete and return the form by post or it can be accessed via this URL - http://www.migrationbureau.com/immform.php

If you have any questions regarding the completion of this form please do not hesitate to contact the sender of this email.

Yours Sincerely
 
Voordat je verder gaat met ze, zou ik dit topic eens doornemen: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=196.60
 
Back
Top