Visum is binnen

sho

New Member
Na veel gelezen en geleerd te hebben via dit forum, hebben wij dan eidelijk na ruim 18 maanden ons visum binnen.
We vertrekken op 3 oktober richting Melbourne.
Dit is mijn eerste bericht, ben nog aan het uitvogelen hoe het allemaal werkt. :grin:

Wij zijn een gezin met twee dochters, Anna is 3 jaar oud en Judith is 6 jaar.

Hoi Sho,

van harte met je visum en veel succes daar.
Voor wat voor visum zijn jullie gegaan ?

En 18 maanden ? Is dat 18 maanden na de aanvraag bij de DIAC of is het vanaf dat jullie de eerste stappen hebben gezet om alles in gang te zetten ?

Groeten,
Johan

:up: Van Harte gefeliciteerd !!!!!

Succes met de rest van de voorbereiding voor de oversteek!

En praat ons zeker nog even bij over jullie weg naar het visum toe (als je dat wilt natuurlijk :smile:)

Sacha

Ha Johan,

We hebben het Subclass 496 - Skilled - Designated Area-sponsored, we hebben familie in Vic en New South Wales, wij hebben gekozen voor de Garden State. Die 18 maanden zijn vanaf het moment dat we bij Buysse de opdracht gaven het visum te regelen.

[quote author=Ingriddh link=topic=9071.msg121777#msg121777 date=1216320099]
Hoi Sho,

van harte met je visum en veel succes daar.
Voor wat voor visum zijn jullie gegaan ?

En 18 maanden ? Is dat 18 maanden na de aanvraag bij de DIAC of is het vanaf dat jullie de eerste stappen hebben gezet om alles in gang te zetten ?

Groeten,
Johan
[/quote]

Hoi Sho,

Van harte met jullie visum. 3 Oktober dan kom je in precies een heerlijke tijd hier aan. Wij  (ikzelf, mijn man arjon en kinderen naomi van 10 en yarno van 7) wonen zelf ook sinds december in Melbourne. We genieten nog steeds volop hier. Heb je al een idee waar ongeveer in Melbourne jullie je willen gaan vestigen. Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Veel succes met de laatste dingen regelen en het afscheid nemen.

Groetjes Lisette

Goedemorgen,

Van harte gefeliciteerd en veel succes met alle voor bereidingen.

Groet Magda

Hi Sho,

ok duidelijk, bedankt voor de informatie.
Ik wil je veel succes wensen en veel geluk in Australie.

Wij gaan voor een 175 visum (Skilled indp) en zijn van plan om in / nabij Sydney te gaan wonen.
Ik heb al een baan daar, zou op 15 oktober moeten starten maar heb nog geen visum dus dat gaat even spannend worden.

Nogmaals veel geluk en wie weet tot ziens in AU !
Johan

Hoi Sho,

Gefeliciteerd met jullie visum!
En natuurlijk welkom op het forum.
Wij vertrekken op 4 augustus naar Melbourne, dus ook al zéér snel!

Groetjes Bregje

Van harte gefeliciteerd met jullie visum en welkom op het forum.
Wij wonen sinds maart 2008 aan de oostkant van Melbourne met veel plezier.
Waar willen jullie gaan wonen in Melbourne?

Veel succes met de laatste voorbereidingen.

Gerrit

Hoi Bregje,

Wat leuk, waar gaan jullie wonen?

Groetjes,

Simon Hoogenberg (vandaar sho, moet ik zien te veranderen)

[quote author=bregje link=topic=9071.msg121810#msg121810 date=1216373725]
Hoi Sho,

Gefeliciteerd met jullie visum!
En natuurlijk welkom op het forum.
Wij vertrekken op 4 augustus naar Melbourne, dus ook al zéér snel!

Groetjes Bregje
[/quote]

Beste Gerrit,

Met het visum dat wij gekregen hebben zijn we verplicht om 2 jaar in Victoria te wonen, onze spouse (nicht van mijn vrouw) woont daar om precies te zijn in Wangaratta. Wangaratta ligt ongeveer 200 km boven Melbourne. We zijn inmiddels rond met het verhuisbedrijf, we hebben afgesproken dat we vlak voor aankomst van de container aan te geven waar we precies gaan wonen. We hebben vrienden in Berwick ongeveer 40 km ten Oosten van Melbourne. Het is moeilijk kiezen waar te gaan wonen. Wangaratta bij onze familie en een prachtige natuur of Berwick bij vrienden en veel werkgelegenheid.

Overgens vinden wij de Garden State de mooiste.

Groetjes,
Simon (sho=Simon Hoogenberg)

[quote author=Gerry link=topic=9071.msg121815#msg121815 date=1216381583]
Van harte gefeliciteerd met jullie visum en welkom op het forum.
Wij wonen sinds maart 2008 aan de oostkant van Melbourne met veel plezier.
Waar willen jullie je gaan wonen in Melbourne?

Veel succes met de laatste voorbereidingen.

Gerrit

[/quote]

Hoi Simon,

Wij willen echt in de inner city in Melbourne gaan wonen.
We weten nog niet precies waar want gaan eerst bijde vader van owen (mijn vriend) inwonen...
Binnen een maand, 1,5 maand hopen we wel een huisje/appartement te hebben.
We willen kijken in de buurt van st. Kilda, south yarra, pruhran, richmond enz. enz.
Zoals ik het lees willen jullie wat meer buiten Melbourne gaan wonen of niet?
Tja, ik ben er zelf dus helemaal niet bekend, ben slechts 1 keer 2,5 week daar geweest, maar mijn vriend komt er vandaan dus van hem wel het een en ander gehoord natuurlijk.

Groetjes Bregje

Hoi Bregje,

Wij gaan ook eerst bij de familie wonen en daarna op zoek naar een geschikte woning, de wens van ons is om in de country te gaan wonen. Ik wil een import bedrijf gaan opzetten gericht op de wandafwerking. Ben net terug van het maken van de afspraken met de leveranciers van de grote merken hier in Nederland. Wat gaan jullie daar voor werk doen?

Groetjes,
Simon

[quote author=bregje link=topic=9071.msg121819#msg121819 date=1216383633]
Hoi Simon,

Wij willen echt in de inner city in Melbourne gaan wonen.
We weten nog niet precies waar want gaan eerst bijde vader van owen (mijn vriend) inwonen...
Binnen een maand, 1,5 maand hopen we wel een huisje/appartement te hebben.
We willen kijken in de buurt van st. Kilda, south yarra, pruhran, richmond enz. enz.
Zoals ik het lees willen jullie wat meer buiten Melbourne gaan wonen of niet?
Tja, ik ben er zelf dus helemaal niet bekend, ben slechts 1 keer 2,5 week daar geweest, maar mijn vriend komt er vandaan dus van hem wel het een en ander gehoord natuurlijk.

Groetjes Bregje
[/quote]

Hoi Simon,

Leuk al die plannen!
Wij hebben niet zo'n spannende banen haha... ik ben leerkracht basisonderwijs, en wil dat daar ook graag weer gaan doen, mijn vriend is timmerman, en het is ook de bedoeling dat hij daar weer als timmerman aan de slag gaat.
Owen is al druk aan het solliciteren en ik ben bezig met mijn registratie als leerkracht.
Moet donderdag de IELTS toets opnieuw doen want vorige keer had ik het nét niet gehaald (één 6,5 ertussen en het moesten allemaal 7 zijn).
Groetjes Bregje

Back