Visum ophalen Per Post???

damhooligan

Member
als ik het volgende lees , wat staat op de site van berlijn , dan maak ik hierop uit dat je het visum kan ophalen via de post?
Heeft iemand hier ervaring mee?

How to obtain your visa if your application has already been granted by the Adelaide Skilled Processing Centre

If you have received written notification from the Adelaide Skilled Processing Centre that your visa has been granted and if you have been told by them that you may collect your visa in Berlin, you should send your passport, together with a self-addressed envelope and a copy of the letter that you received from Adelaide to:

Visa Services Section
Australian Embassy
Wallstrasse 76-79
10179 Berlin
Germany

It will generally take less than a week to return your passports to you. Please note that for children, a German Kinderausweis is acceptable, as long as it contains a blank page for our use.

How to obtain your visa if your application has already been granted by the Adelaide Skilled Processing Centre

If you have received written notification from the Adelaide Skilled Processing Centre that your visa has been granted and if you have been told by them that you may collect your visa in Berlin, you should send your passport, together with a self-addressed envelope and a copy of the letter that you received from Adelaide to:

Visa Services Section
Australian Embassy
Wallstrasse 76-79
10179 Berlin
Germany

Groetjes Johan

Hé Johan,

Heb ik nu fout, of is de tekst 2 keer geschreven? Ik kan (zo goed als) geen verschil lezen.
Maar ik maak er op uit dat je een "self addressed envelope" moet mee sturen.

Rene

Hey, Letten jullie wel op dat je officieel je paspoort niet mag weggeven!

Laat ik het zo zeggen:

Dit paspoort is eigendom van de staat der nederlanden. De houder is verplicht het paspoort zorgvuldig te bewaren. Het mag slechts ter beschikking van een derde worden gesteld, indien daartoe een wettelijke verplichting bestaat.
Bij het opsturen van je paspoort komen zoveel handen aan die envelop, dat het wel een mis kan gaan. Ik wil niemand bang maken, maar mocht je naar berlijn kunnen, zou daar mijn voorkeur naar uitgaan.

Mocht je het toch op de post willen doen of niet anders kan, geef ik nog even de andere regels uit het paspoort.

Een nieuw paspoort wordt in beginsel pas uitgereikt na inlevering van het eerder verstrekte reisdocument, Het is in het belang van de houder van de vermissing van het paspoort (door verlies,diefstal of anderszins) zo spoedig moglijk aangifte te doen bij de plaatselijke politie

Opsturen is natuurlijk makkelijk, maar ik zou dan de zekerheid willen hebben dat het er zeker aankomt en weer terug. Ik ben ook wel benieuw naar iemand die dit met de post heeft weten te regelen. Tenslotte zo'n visumaanvraag kost al genoeg.

:fish:

@rene

Oepsie , ik denk 1 x te veel geklikt , 1 x was voldoende geweest.

Ik had me nog niet gerealiseerd dat het officieel niet mocht met dat paspoort , maar waarom bied berlijn dit dan aan ? , zij weten dit toch ook ?

En aangetekend erheen versturen , oke logisch , maar hoe stuurt berlijn dit terug , ook aangetekent?

Misschien wil linda hierop antwoorden?

Enne het scheelt wel heel veel in de kosten , en als je op budget gaat , neig ik erg naar de post-optie , scheelt makkelijk E250 (reis+hotelletje)

Groetjes Johan

Wij hebben vandaag onze paspoorten weer teruggekregen via de post na twee weken.
Aangetekend verstuurd inderdaad met een aan onszelf geadresseerde enveloppe erbij + een copy van de grant letter. Hoewel het niet duidelijk aangegeven werd hebben we (via tips op dit forum) er een creditcard payment authorisation bijgedaan van maximaal 10 euro met de vraag of ze het daarmee aangetekend terug willen sturen. We weten nog niet of dat ook gebruikt is maar het was wel aangetekend teruggestuurd.
Zo'n payment authorisation hebben we ook via een link ergens op dit forum gedownload. (weet effe niet meer waar maar met 'search' kom je'm vast tegen, als je helemaal voor safe wil gaan).
We hebben er een hoop verhalen over gelezen; vrijwel allemaal positief verlopen op een paar uitzonderingen na. Als het toch niet snel genoeg gaat of misloopt blijkt de austr. ambassade in Nederland heel hulpvaardig en bemiddelt voor je met Berlijn... :up:

Toch wel heel wat makkelijker dan 'even' op en neer naar Berlijn rijden hoor  :p

bedankt voor de tip :up:

Alleen ik heb geen credit card , dus zo'n creditcard payment authorisation zal lastig gaan , maar misschien dat het anders kan?, en hoe vraag je op zijn duits /engels aangetekend versturen , ik ken die vertaling (nog) niet .

In ieder geval bedankt , als het zover is , ga ik het gewoon via de post doen , maar ik moet mijn visum eerst nogaanvragen :shutup:

Groetjes Johan

aangetekende post is in het engels 'registered mail'

maar eh....vergeet inderdaad niet eerst nog even je visumaanvraag te doen  :wink:

Back