Visum procedure vraag

4np

Member
G'day!

We hebben al langer emigratie plannen en we willen nu ook echt stappen gaan zetten. Nu weet ik al dat ik via een Skilled Workers visum naar Ozzy kan (60 punten beroep en ruim 7 jaar werkervaring) en dat mijn beroep ook nog op de wanted lijst staat. Mijn vriendin studeert echter in juni af aan de universiteit (Psychology) en ook dit beroep staat op de 60 punten lijst. Ze heeft alleen, omdat ze nu afstudeert, nog geen werkervaring dus wordt een Skilled Migration voor haar lastig. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken denken jullie?

Stel dat ik een Skilled Migration Visa kan krijgen; kan mijn vriendin dan met mij mee op datzelfde visum of moet zij ook een visum aanvraag procedure starten?

Jeroen

Ja hoor zij kan gewoon op jou Skills aanvraag meeliften :up:

(Hoelang zijn jullie al samen? En wonen jullie samen? Dat wordt dan weer belangrijk)

Groetjes Lin

en als jullie samenwonen, heb je papieren die dit
bewijzen, zoals:
- inschrijving bevolkingsregister op hetzelfde adres;
- bankafschriften op jullie beider naam;
- aankopen (meubels etc.) op beider naam;
- samenlevingscontract/testament.

Dit zijn zo maar een paar voorbeelden van stukken
die je kan gebruiken om je relatie aan te tonen.

groetjes Miranda  :)

[quote author=tum link=topic=4680.msg59236#msg59236 date=1147412581]
en als jullie samenwonen, heb je papieren die dit
bewijzen, zoals:
- inschrijving bevolkingsregister op hetzelfde adres;
- bankafschriften op jullie beider naam;
- aankopen (meubels etc.) op beider naam;
- samenlevingscontract/testament.

Dit zijn zo maar een paar voorbeelden van stukken
die je kan gebruiken om je relatie aan te tonen.

groetjes Miranda  :)

[/quote]

Oh dat moet wel lukken dan, we wonen inmiddels ca 2 jaar samen; we kunnen gewoon een uitreksel van het bevolkingsregister van ons beiden opvragen dan. En een collectieve ziektekosten verzekering via mijn werk. Geen gezamelijke bankrekening alleen maar goed, de voorgaande twee zouden ook genoeg moeten zijn lijkt me zo?

vraag dan gelijk even of je ze er de datum willen bijtypen sinds wanneer jullie
op dat adres wonen!

Wat ook altijd werkt is een foto van jullie twee jaar geleden en een foto van nu dat bewijst ook al een hoop.
Heb je kinderen??

Cheers,

Jack :evil:

[quote author=Jack link=topic=4680.msg59392#msg59392 date=1147595188]
Wat ook altijd werkt is een foto van jullie twee jaar geleden en een foto van nu dat bewijst ook al een hoop.
Heb je kinderen??

Cheers,

[/quote]

Inderdaad; maar dan moet er alleen wel een datum in de foto staan ;) En zo'n datum kan je er natuurlijk ook vrij eenvoudig in photoshoppen :p haha Of een foto zoeken van een evenement van (ruim) 2 jaar geleden...

We hebben geen kinderen en hebben ook voorlopig nog niet het plan om daar aan te gaan beginnen ;)

Gr!

Ivm die foto's: neem er een paar van enkele jaren terug, én een paar van nu. Je ziet er toch anders uit op die foto's: korter haar, ander seizoen,.... dus er hoeft ni echt een datum op te staan....

Sara

Heb je kinderen??

Cheers,

[/quote]

[quote author=sarabaes link=topic=4680.msg59454#msg59454 date=1147670583]
Ivm die foto's: neem er een paar van enkele jaren terug, én een paar van nu. Je ziet er toch anders uit op die foto's: korter haar, ander seizoen,.... dus er hoeft ni echt een datum op te staan....

Sara[/quote]

Sorry Jeroen ik was niet volledig , dankzij Sara nu wel :up:

[quote author=4np link=topic=4680.msg59401#msg59401 date=1147599831]
Heb je kinderen??

Cheers,

Jack :evil:[/quote]

We hebben geen kinderen en hebben ook voorlopig nog niet het plan om daar aan te gaan beginnen ;)

Gr!

:-D :-D   :lol1: :loldevil: :loldevil: :lol1:[/quote]

Back