visum voor nieuwe editie

Kathleen

Well-Known Member
Okay, voor iedereen die ons kent... ignore this, hahaha. Jawel, we twijfelen nog steeds :)

Anyway, hier is dan de vraag.

We hebben een visum voor ons gezin... behalve voor de nieuwste editie. Die is geboren nadat we alweer retour kwamen uit Aus. Iemand een idee hoe we voor de kleine man een visum regelen?

Cheerio!
Kathleen

Deze misschien??

Form 1022 Notification of changes in circumstances

Examples of a change in circumstances include:
● changes to address and/or contact details
● changes to employment eg a new job
● obtaining a new passport
new member of the family unit
● discovery that information previously provided is incorrect

Dit heb ik uit de brief van onze CO (dus voordat we een visum hebben)

Succes

Als ik het goed begrijp hebben jullie al een hele tijd in Australie gewoond (of nog steeds?), zelfs vlak bij ons in de buurt(Kiama). Zijn jullie gewoon voor een tijd in Nederland met een nog steeds geldig Australisch visum dan moet de nieuwe aanwinst volgensmij automatisch ook een visum krijgen, moet natuurlijk wel weer even officieel geregeld worden.

Ha Wilbert, is ook wat... wij zaten in Wollongong. Wilde graag in Kiama zitten, maar te ver van Sydney voor manlief. Wij zijn inderdaad na een jaartje Australie retour gegaan voor verschillende redenen. Maar het blijft natuurlijk kriebelen. We hebben tot 2012 om onze mind up te maken. Ondertussen moet ons kleine manneke wel een visum krijgen, althans, ik wil weten wat ik daarvoor moet doen.

Ik ben Fysiotherapeut (maar nog zoekende), en mijn vrouw werkt als manager bij Shellharbour workers club(Shelly's in de volksmond).
Om precies te zij zitten wij in Minnamurra, lekker weg van de toeristen in Kiama zelf.

Geweldig! Mooie omgeving daar!! Wij kwamen regelmatig bij de M. Falls, mooie plek. Paar minuten rijden en het is alsof je in een andere wereld zit. Hadden we ook graag gezeten :) Voor ons destijds moeilijk om werk te vinden waar je wilt wonen, of te wonen waar je werk hebt. Wollongong bleek achteraf de slechtste keuze :-(. Hebben julllie trouwens geen last van de Steel Works daar?
Gaat het jullie goed daar?

Van de steelworks (Port Kembla) of Wollongong hebben we helemaal geen last, ik zou er ook niet willen wonen eerlijk gezegd.
We komen alleen in Wollongong als we een keer "stads" willen winkelen.
Daarvoor is het hier wel iets duurder wonen en iets lastiger werk vinden, maar we hebben geluk gehad en blijven lekker op onze stek zitten. Erg aan te bevelen voor mensen die iets rustiger willen wonen en toch bv Sydney nog binnen handbereik willen hebben.
Ik ken hier ook mensen die in Sydney werken(zuid) en dan maar een uur tot anderhalf uur onderweg zijn, is nog te doen.
Sydney CBD is echt net te ver weg.
En ja wij zitten dus in die andere wereld :lol:
Als jullie terugkomen, dan toch weer deze kant op? of iets heel anders deze keer?

Lucky man!! Als je een mooi trip wil maken, ga dan richting Melbourne langs de kust. Omgeving Jervis Bay, Merimbula, Eden, Lakes Entrance... WOW!! Uberhaupt de weg van jullie richting Berry... tja, one can dream...

Wij zijn ook tijdens onze eerste vakantie samen in australie via Lakes Entrance naar Eden gereden. Een oom van mijn man had daar een vakantiehuisje, geheel afgelegen van de bewoonde wereld.
op een ochtend stond het paard bij ons op de veranda.
Het is inderdaad een hele mooie omgeving. Hebben ook 1 nachtje geslapen in Lakes Entrance.

groetjes heidi

Wow, wat gaat de tijd snel! Inmiddels alweer bijna een jaar voorbij en we zitten nog in Hollandia... Wilbert nog in Minnamurra?

Ben er inmiddels achter dat Simon een PR-visum moet aanvragen gesponserd door ons en dat dat ons 1000 euro gaat kosten... WOW! I suppose dat het niet te aantrekkelijk gemaakt moet worden om het nageslacht oversees uit te poepen :). We gaan het binnenkort regelen. Eerst nog wat andere dingen uitknobbelen... een hele moeilijke beslissing wat mij betreft...

Groeten!

Deze misschien??

Form 1022 Notification of changes in circumstances

Examples of a change in circumstances include:
● changes to address and/or contact details
● changes to employment eg a new job
● obtaining a new passport
new member of the family unit
● discovery that information previously provided is incorrect

Dit heb ik uit de brief van onze CO (dus voordat we een visum hebben)

Succes

Hoi Rens, dit is alleen het geval als je nog in de procedure zit. dan moet je met formulier 1022 de wijzigingen doorgeven. Als je visum al is toegekend moet je voor een nieuw lid van de familie een visum aanvragen (de 101), zie de opmerkingen op het 1022 formulier

Section 104 of the Migration Act 1958 (the Act) requires you to inform the Department of Immigration and Citizenship (the department) of any changes in your circumstances that affect any answer to a question in your application form.

You do not have to notify the department of any changes in your circumstances that occurred: • after you were granted your visa (if you applied for your visa in Australia);

Back