eerst maar even een reactie geven op mijn eigen vraag die hierboven of onder, maar net hoe je de boel ingesteld hebt, gesteld wordt.
Ik zat me dus rot te puzzelen op een aanvraag voor een visum tot 6 maanden en je hebt me al een aardig eind op weg geholpen, Hezza. Maar ik bleef met een paar vraagjes zitten die ik nu opgelost DENK te hebben. Ja, ja, bij sommigen breekt het licht maar moeilijk door
en vertel me alsjeblieft of ik hier een lees- of interpretatiefout maak met al die ambtelijke taal.
Tot nu toe heb ik steeds gebruik gemaakt van de Australische website en die is zo onduidelijk op het punt wat er nu precies voor verschil is in de manier van aanvragen van de verschillende toeristenvisa, dat ik eens ben gaan kijken op de website van de ambassade in Berlijn. En die blijkt een stuk duidelijker te zijn.
Een visa up to 3 months kun je electronisch aanvragen = ETA,
volgens de website van de Australische overheid kan dat niet voor a visa up to six months. Dus kan kom je terecht in dat gedoe met al die papieren.
Tot mijn verbazing lees ik echter op de website van Berlijn dat ook het andere visum electronisch aangevraagd kan worden.
Mag ik nog even aan jou vragen, Hedda, of je met een bepaalde reden geen gebruik van deze gelegenheid gemaakt hebt of dat ze deze service net hebben ingesteld?
Op zich wil ik ook alles wel per post opsturen, maar ik vind het zo'n vervelend idee dat onze paspoorten per post gaan. Ze kunnen dan toch gemakkelijk gestolen worden of zoiets? Het zijn tenslotte zeer gewilde papieren.
Hebben jullie dat nou niet of halen de meeste ervaringsdeskundigen daarom het paspoort zelf op in Berlijn?
groetjes