visum!

Hezza

New Member
ik heb hem!! mijn toeristen visum voor 6 maanden!!
binnen 8 dagen had ik mn paspoort terug terwijl iedereen me bang had gemaakt dat er zoveel vertragingen waren bij de ambassade in Berlijn!!
 
Uit het mooie Schiedam   :-D :-D :-D :-D :-D


 :congrats:   

Met je visa, en goede reis naar Oz.



Gr Ineke.
 
Hallo Hezza

Van harte gefeliciteerd met het "behalen" van je visum. Ik ben met hetzelfde visum bezig, ook voor 6 maanden, en heb net form 48 ingevuld.
Ik vroeg me af of dit formulier + Paspoort + foto voldoende is of zijn er nog andere
zaken die jij met je aanvraag hebt meegestuurd, zoals
- afschrift bankrekening (welk bedrag moet er op staan?)
- brief van familie waarin je uitgenodigd wordt,
- lijst met familieleden 1e + 2e graad.
- bewijs van ziektekostenverzekering

Ik heb ergens zo'n lijstje voorbij zien komen op de emigratie-pagina. Vandaar mijn vragen.

groetjes,
 
sorry beetje late reactie!

maar ik heb idd uitnoding van de bruiloft van de broer van mn vriend mee gestuurd en een bewijs dat ik genoeg geld op de bank had om te kunnen overleven! en ook een pasfoto en paspoort!
ik kreeg hem terug omdat ik geen creditkaart autorisatie formulier had mee gestuurd! maar daarna wel ingevuld de kosten zijn 50 euro + de kosten voor het aangetekend terug sturen! ik heb er een briefje met geld bij gedaan zodat ze hem mij aangetekend terug zouden sturen dat was teveel geld maar dat hebben ze netjes verekend met de de 50 euro voor de visum!!

bij mij is het dus bijna vlekkeloss verlopen!

succes!!!
 
Bedankt voor je reactie Hezza.
Als ik je goed begrijp moet ik dus de 1e keer opsturen:
- een volledig ingevuld form 48 voor elk van ons,
- uitnodiging van onze Australische familie om op bezoek te komen,
- bankafschrift met daarop ...??????, is EU 3200 pp genoeg? Heb ik hier ook ergens gelezen,
- en het mag niet op een Internetspaarrekening staan, maar op een betaalrekening
- paspoorten + 1 pasfoto van elk van ons,
- een creditcard authorisatie formulier
- een retour-envelop met zo'n EU 3,50 erop,

als hier nog correcties op zijn dan hoor ik ze graag, zo niet dan begin ik maandag met het  verzamelen van de formulieren. Eerst moet ik trouwens nog een nieuw paspoort aanvragen want dat is geldig tot mei 2006. Daar krijg ik dus nooit een 6-maands - visum in.



groetjes
 
hopelijk nog op tijd:

ik heb geld mee gestuurd omdat ze met nederlandse postzegels niets kunnen in berlijn! maar 3 euro bij op je autorisatie formulier is ook goed!!
verder is de 3200 euro op je rekening oke en ik heb zelfs gewoon een printscreen van mn internetbankieren mee gestuurd en dat is ook goed gegaan!

succes!!
 
[quote author=Annelies link=topic=2305.msg23968#msg23968 date=1124093088]

Ik ben met hetzelfde visum bezig, ook voor 6 maanden, en heb net form 48 ingevuld.
[/quote]


Ff een vraag, waar kun je dat formulier krijgen? Heb net gekeken of ik het kon downloaden van www.immi.gov.au maar dat lukt dus niet.....blanco pagina.

Gr. Sab
 
Hallo Hezza

[quote author=Hezza link=topic=2305.msg24804#msg24804 date=1124651772]
hopelijk nog op tijd:
succes!!

[/quote]

hartelijk dank voor je snelle reactie. Jazeker, je bent nog op tijd. Ik twijfel nu echter wel een beetje tussen form 48 R en 48. 48 R is veel uitgebreider dan 48, dus ik denk dat ik die maar ga invullen?
Ik snap dan trouwens niet helemaal waar form 48 voor dient ? :?

[quote author=Sabien link=topic=2305.msg24808#msg24808 date=1124652317]

Ff een vraag, waar kun je dat formulier krijgen? Heb net gekeken of ik het kon downloaden van www.immi.gov.au maar dat lukt dus niet.....blanco pagina.

[/quote]

Heb ook even jouw link gebruikt Sab, maar heb geen enkel probleem met het downloaden of direct printen vanaf de door jouw opgegeven link.
Via "Visiting Australia" en "applying for a visa from outside Australia" kom ik bij de 2 links naar form 48 R en 48.
Heb je misschien een programma draaien dat POP UPS tegenhoudt?
Zoals hierboven vermeld ben ik nu even het spoor bijster wat de keuze van formulier betreft, maar technisch gezien is er niets aan het handje. Heb net form 48R geprint.
Ik hoop dat je er verder ook uit komt, succes  :up:

Via deze rubriek houd ik geinteresseerden op de hoogte van mijn verdere ervaringen met de aanvraag van dit visum en ik hoop ook van jou te horen.


groet,

      Annelies 
 
eerst maar even een reactie geven op mijn eigen vraag die hierboven of onder, maar net hoe je de boel ingesteld hebt, gesteld wordt.

Ik zat me dus rot te puzzelen op een aanvraag voor een visum tot 6 maanden en je hebt me al een aardig eind op weg geholpen, Hezza. Maar ik bleef met een paar vraagjes zitten die ik nu opgelost DENK te hebben. Ja, ja, bij sommigen breekt het licht maar moeilijk door  :oops: en vertel me alsjeblieft of ik hier een lees- of interpretatiefout maak met al die ambtelijke taal.

Tot nu toe heb ik steeds gebruik gemaakt van de Australische website en die is zo onduidelijk op het punt wat er nu precies voor verschil is in de manier van aanvragen van de verschillende toeristenvisa, dat ik eens ben gaan kijken op de website van de ambassade in Berlijn. En die blijkt een stuk duidelijker te zijn.  :up:

Een visa up to 3 months kun je electronisch aanvragen = ETA,
volgens de website van de Australische overheid kan dat niet voor a visa up to six months. Dus kan kom je terecht in dat gedoe met al die papieren.

Tot mijn verbazing lees ik echter op de website van Berlijn dat ook het andere visum electronisch aangevraagd kan worden.

Mag ik nog even aan jou vragen, Hedda, of je met een bepaalde reden geen gebruik van deze gelegenheid gemaakt hebt of dat ze deze service net hebben ingesteld?

Op zich wil ik ook alles wel per post opsturen, maar ik vind het zo'n vervelend idee dat onze paspoorten per post gaan. Ze kunnen dan toch gemakkelijk gestolen worden of zoiets? Het zijn tenslotte zeer gewilde papieren.
Hebben jullie dat nou niet of halen de meeste ervaringsdeskundigen daarom het paspoort zelf op in Berlijn?


groetjes
 
bij mij ging het downloaden ook niet goed dus ik heb gebeld met de australische ambassade in Den Haag en toen moest ik een envolop (gefrankeerd) opsturen met mijn adres erop en boven inde hoek toeristenvisum 48R en daarna kreeg ik hem netje thuis gestuurd! ik had dus geen keus tussen48 of 48R
ik vond het ook makkelijker invullen gewoon op papier ipv internet!

nog 4 weken.....het gaat nu heel erg hard!!
 
Annelies, wij hebben het als volgt gedaan:
Naar het postkantoor gaan en de paspoorten + een voldoende gefrankeerde retourenveloppe per aangetekende post versturen. Je krijgt dan een ontvangstbewijs mee. Het visum wordt in je paspoort geplakt en in de door jou meegestuurde retourenveloppe per ontvangstbewijs retour gestuurd naar jou. Raakt dus niet kwijt, althans bij ons niet  :wink:
 
Hey Hezza en Erna

hartelijk dank voor jullie reactie. Ik heb inmiddels formulier 48R gedownload en kies ook  voor het versturen per post. Jij veel succes met aftellen, Hezza.

groetjes
 
Back
Top