visum

kim1962

New Member
als wij in dec naar aussie gaan kunnen we dan ook een visum regelen om voor altijd daar te blijven ?????

Ik zou beginnen met hier lezen:
http://au.geocities.com/discoveraustralia/immigratiefaq/

Alle info en formulieren enz zijn te vinden op www.immi.gov.au.

Er is niet 1 visum, er zijn er heel veel, en geen van alle is makkelijk.
Het zal moeilijk zijn voor December een permanent visum te krijgen.

Succes!

vr gr
Simone

Kim, ik wordt een beetje moedeloos van je!

Je hebt nu al 3 topics gestart, en mij gepm'ed, en je vraagt elke keer hetzelfde, en reageert niet op de info die al is gegeven(bijvoorbeeld door meer informatie te geven).
Het lijkt alsof je alles aangegeven wilt hebben, en dat kan gewoon echt niet. Niet dat we niet willen, maar het is gewoon onmogelijk.

Je zult echt, hoe erg je het ook vind, de website www.immi.gov.au moeten doorlezen, voor alle visum mogelijkheden.
En ja, die is verwarrend, en er staat veel info op, maar als je die uiteindelijk niet begrijpt, dan zul je ook vast nooit een visum krijgen!

Succes! :roll: :shock:

Ursula said:
Ik was al tegen hetzelfde probleem aangelopen met Kim, heb antwoord gegeven op haar PB-tjes, maar ze reageert niet echt helder op mijn vragen.

Op het emigratieprikbord prik ze volgens mij ook (onder Anneke geloof ik, daar heb je ook al op gereageerd Simone).

Ursula
Ja, toch wel, he?! Dat dacht ik al!

pffff, lijkt wel een troll! :D

Ursula said:
Ik was al tegen hetzelfde probleem aangelopen met Kim, heb antwoord gegeven op haar PB-tjes, maar ze reageert niet echt helder op mijn vragen.

Op het emigratieprikbord prik ze volgens mij ook (onder Anneke geloof ik, daar heb je ook al op gereageerd Simone).

Jammer Kim, we willen je wel helpen, maar wij kunnen niet de aanvraag voor jou gaan voorkauwen, meer en betere info van jou kant en we kunnen tips geven, de formulieren moet je toch zelf invullen en de benodigde papieren zelf verzamelen, ook als je met een emigratieagent werkt, zul je nog zelf voorbereidend werk moeten doen.

Een visa naar Australie is nu eenmaal niet makkelijk, de procedure is bewust zo moeilijk gemaakt, dan worden de "niet volhouders" eruit gefilterd. Soms is het door omstandigheden gewoon niet mogelijk om een visa te krijgen (in ons geval). Dat hier de meesten op dit forum wel succesvol zijn is heel erg mooi, maar aan de andere kant zijn er velen die geen visa krijgen, maar die hoor of zie je nergens

Ursula
IK HEB WEL INFO DOOR GEGEVEN MAAR HET KOMT BLIJKBAAR NIET AAN IK WEET OOK NOG NIET HOE HET HIER WERKT SORRY ZAL NIKS MEER VRAGEN

Wat ik ook net hebt gezegd in de personal message:

Je hebt alleen maar jullie leeftijden gezegd, plus dat je een zwager daar hebt.
Wat is je beroep, en hoe lang werk je al in dat beroep. En wat zijn je diploma's etc.

En je moet gewoon die websites lezen voordat je verder gaat.

We helpen iedereen, maar we gaan niet alles voorkauwen zeg maar....

:?

Ok, ik heb wat meer info via de PM:

"IK BEN BEZIG MET HET INVULLEN VAN EEN LIJST MAAR ZE VRAGEN OM POSTALCODE ALS IK POSTCODE DOE ZEGT HIJ DAT HET NIET GOED IS EN HIER DAN WAT INFO
IK 42 GETROUWD WERK IN EEN WINKEL
MIJN MAN IS HEFTRUCK CHAUFEUR BIJ DE BOO DAT IS EEN BOUWMATTRIALE ZAAK EN HIJ WERKT DAAR AL 25 JAAR EN HEEFT ZIJN DIPLOMA"

Ursula, jij hebt veel verstand van visums, ik wat minder, maar ik vrees dat dit heeel moeilijk gaat worden!
Tenzij een retirement visa wat is, maar die zijn ook niet makkelijk, en je kan niet werken.

:?

kim1962 said:
IK BEN BEZIG MET HET INVULLEN VAN EEN LIJST MAAR ZE VRAGEN OM POSTALCODE ALS IK POSTCODE DOE ZEGT HIJ DAT HET NIET GOED IS EN HIER DAN WAT INFO
IK 42 GETROUWD WERK IN EEN WINKEL
MIJN MAN IS HEFTRUCK CHAUFEUR BIJ DE BOO DAT IS EEN BOUWMATTRIALE ZAAK EN HIJ WERKT DAAR AL 25 JAAR EN HEEFT ZIJN DIPLOMA"

Je hoeft niet zo te SCHREEUWEN, ik ben niet blind :lol:

Ik ben bang dat heftruck chauffeur niet op de SOL staat. Zonder SOL beroep is het geen skilled visa, ook niet door sponsoring door een familielid.

Ursula said:
Nou ik heb even op de SOLlijst gekeken: http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf

Maar daar staat zowel een Reachtruck driver (Heftruck chauffeur) als een shopassistant (winkelbediende) niet op.

Niet op de SOllijst is niet emigreren vrees ik.

Ze heeft het erover dat ie een diploma heeft, maar is dit een heftruckdiploma of een ander diploma? Is me niet duidelijk.

Haar man is geloof ik 44 jaar, dus voor retiremaent komen ze nog niet in aanmerking, bovendien moet je dan ook een vast inkomen hebben en geld meenemen naar Oz. (870.000,- in 1 keer of 350.000,- en een jaarlijks inkomen van 52.000,- bovendien is dit visa voor 4 jaar in eerste instantie) http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1044i.pdf

Indien ze geld genoeg hebben kunnen ze evt. een eigen bedrijf starten, maar daar weet ik niets van, meer info op: http://www.immi.gov.au/migration/business/index.htm

Ursula
mijn man is 55 en ik ben 42

Ja, hij is 55. Maar ik ga er niet vanuit dat jullie zoveel geld hebben....

Ja, een bedrijf beginnen. Volgens mij moet je dan ervaring hiermee hebben, en binnen een jaar 2 Australiers in dienst hebben. Zoiets.
Er hangen in ieder geval allemaal voorwaarden aan.

Ik kan verder niks verzinnen. Helaas, net als Ursula... geen visum. :?

Ursula said:
OK, kim,

Als jullie aan de eisen van de Australische regering voldoen betreffende retirement (pensioen) in Australie kun je misschien dat visyum aanvragen, maar zoals ik hierboven al schreef, moet je een berg geld meenemen. Bovendien moet je een goede gezondheid hebben en dit bewijzen d.m.v. doktersverklaring en fotos van je torso en bloedonderzoek, je moet een onbesproken gedrag hebben (geen record bij de politie dus) en een goede verzekering.

In welke winkel werk jij ben je bv een Opticien?

Ursula
in kwantum ken je dat en onze gezond heid zijn prima en geen politie record dus daar zal het niet aan liggen ik vul het in en nee hebben we ja kunnen we krijgen toch maar allemaal bedankt voor de adviesen

Ik hoorde laatst op die infomiddag van the immigration group dat ze vanaf oktober/november(??) van plan zijn het retirement visa af te schaffen! Snel nakijken dus en anders snel reageren!

kim1962 said:
in kwantum ken je dat en onze gezond heid zijn prima en geen politie record dus daar zal het niet aan liggen ik vul het in en nee hebben we ja kunnen we krijgen toch maar allemaal bedankt voor de adviesen

Maar welke wil je nu proberen aan te vragen??
Ik zou het niet zomaar doen, want de aanvraag kost meestal al een paar duizend euro, en dat krijg je niet terug!!

Ursula said:
Kim een assessment van je diploma's kost al 400 australische dollars! Daarnaast moet je bij een onafhankelijk arts je gezondheid laten testen, ze nemen geen genoegen met jou woord. Dat kost ook een paar honderd euro, dan moet je nog een IELTS test doen (engelse test) weer paar honderd euro...je neemt een grote gok omdat je beroep niet op de SOllijst staat,op de site van de Australische regering staat dik gedrukt dat als je beroep daar niet op staat je niet eens hoeft te reageren!

Ursula
oke dan moeten we nog maar eens na denken ik ga in ieder geval in dec naar mijn zwager in adelaide en die test kom ik wel door he mijn man is engels dus dat is mijn tweede taal maar bedankt we kijken eerst wel in dec en dan kunnen we altijd verder kijken bedankt

Back