visum

diana68

New Member
hallo,wie weet voor ons de oplossing ????we willen graag naar aussie en wat we zo hebben gekeken komen we aan genoeg punten maar wij hebben het volgende probleem ,mijn partner en ik wonen niet in het zelfde huis maar hebben samen wel twee kids ,in Aussie willen we wel samen gaan wonen als een normaal gezin ,wie weet hoe we dat op kunnen lossen met het visum ?we willen graag als familie maar kunnen dus niet aan tonen dat we de afgelopen jaren hebben samen gewoont .

Als je niet kan aantonen dat jullie samen gewoond hebben, zul je dus andere bewijzen moeten vinden dat jullie toch een relatie hebben. Dit kan door o.a. foto's waar jullie beiden opstaan, misschien gezamenlijke rekeningen......

bedankt, is niet zo moeilijk we hebben twee kids samen en dozen vol foto's en vakantie's die we samen delen ,en de kids hebben ook de achternaam van hun vader.Ik was bang of ben bang dat we geen familie visum kunnen krijgen omdat we niet in een huis wonen ,en dat scheeld enorm in de kosten denk ik.

Ben met Maluka eens, via indirecte informatie kan je het ook bewijsen, bv:
- telefoonrekeningen waar het staat dat jullie regelmatig in contact zijn
- foto's
- brieven die jullie aan elkaar hebben geschreven
- Brieven die door vrienden worden geschreven om te bevestigen dat jullie samen zijn.
- Gezammelijk rekening
- Een document die bevestigt dat jullie samen iets hebben gekocht (bv)
- Een brief van jullie beiden die aangeven dat jullie samen verder willen.
etc...

Het feit dat je samen woont betekent ook weer niet dat jullie samen zijn. Wat wil Oz is gewoon dat jullie aantonen dat jullie samen verder willen en niet dat als jullie in Oz zijn dat jullie uit elkaar gaan.

Hopelijk dat die voorbeelden jullie kunnen helpen

gr

Citavm

bedankt hoor ! we zijn pas begonnen met het uitzoeken van alles en dit was direct een van de eerst dingen waar we tegen aan liepen ,gelukkig hebben we genoeg bewijzen dat we ondanks twee huizen wel een gezin zijn dus dat probleem is op te lossen .Ik ga weer vrolijk verder met mijn speurtocht en alles op een rijtje zetten.

Back