Visumaanvraag ingediend (waiting game is begonnen)

Ripstar

Member
Hoi allemaal,

Wij hebben ons al een paar maanden geleden aangemeld op dit forum en we hebben op die manier al veel tips & tricks voorbij zien komen. Ook hebben we kunnen meegenieten van de verhalen van mensen die al in Australie zijn of binnenkort vertrekken.

Wij (mijn vriend en ik; beiden afkomstig uit Rotterdam en 30 jaar oud) hebben zelf ongeveer een week geleden onze online 176 aanvraag (ss voor WA) ingediend. Een grote stap waar we al maandenlang mee bezig zijn. Wij hebben ontzettend veel zin in dit nieuwe avontuur en we zouden het heel leuk vinden om met mensen in contact te komen die ook naar Australie zijn verhuisd of binnenkort die kant op gaan en in het bijzonder WA/Perth.

Voor ons is de waiting game net begonnen, maar toch hopen wij in november al te kunnen vertrekken. Eventueel gaan we eerst nog wat reizen of alvast met een tijdelijk (working holiday) visum richting Oz.

Als iemand ons nog tips kan geven over dingen die handig zijn om vanuit NL te regelen, die je in het begin nodig hebt dan houden we ons van harte aanbevolen en mooie verhalen/ervaringen zijn uiteraard ook welkom.

Wie weet tot snel!

Groeten,
Cindy

Hoi hoi,

Inderdaad, the wating game is begonnen! Wij (Leon (32) en Chantal (26)) zijn vorig jaar april naar Aussie gekomen, ook op 176 visum.
Wij zijn neergestreken in Rockingham en hebben daar de eerste 7 maanden bij Chan d'r pa ingewoond en toen we allebei een baan hadden gevonden, zijn we naar een huurhuis gegaan. Tot nu toe bevalt het ons nog steeds uitstekend, zo goed zelfs, dat we 2 weken geleden een eigen huis hebben gekocht (In het prachtige Baldivis ;) waar we hopelijk in September naar toe kunnen verhuizen.

Echt tips voor dingen die je vanuit NL kan regelen... denk dat je het meeste het beste hier kan regelen, echter een verblijfplaats regelen vanuit NL voor de eerste paar dagen/weken is altijd wel handig!

Succes met het wachten!

Groeten,

Leon en Chantal

Hi Cindy,

Sterkte met wachten, wij hadden al onze visa voordat we ooit in Australie geweest waren. Dit ivm leeftijd van mijn hubbie 45 jaar en we hebben het aangevraagd om de kans niet te missen.

November dat is flink snel, hoop dat dat lukt. Mijn man werkt sinds dec 2010 in WA, eerst Perth, nu Henderson.....en ik en hondjes gaan eind september. Spannend hoor heb er zin in. Hubbie ook blij woont al maanden low budget op kleine kamertjes, straks ns fijn huurhuis zoeken. Niet makkelijk met honden, maar we zijn niet veeleisend.

Liefste zou ik ook nog wat rondreizen, want we kennen alleen Wa van 6 weken vakantie, misschien als ons huis verkocht is, eerst verhuren.

Wat voor soort werk gaan jullie doen?

groeten Simone

Hi kangaroes!

Wij willen ook gaan huren in Rockingham,Baldivis of Warnbro e.o.. Hoe beviel/bevalt het jullie? Wat vind je het verschil tussen die drie? Warnbro lijkt me leuk omdat je en dichtbij zee en dichtbij natuurgebied zit.
Maar belangrijkste is hondvriendelijke omgeving.

Nog tips welke buurten we moeten vermijden? we zijn niet echt kieskeurig, maar houden niet echt van luidruchtige buren, etc.

Voor huis kopen in Australie moet je flink deel eigen geld meebrengen, geloof ik? Ik heb wel de indruk dat kosten voor GWLicht veel lager zijn dan in Nederland?

groeten Simone

Hi Simone,

Even off topic........

Wij wonen nu in Rockingham, zo'n 3,5 maand en het is hier super. Wel moet ik erbij zeggen dat wij aan het strand wonen in een huurappartement dus dat is bijna overal wel leuk. Maar het is een fijne omgeving, je hebt een hoop hondenstranden hier in de buurt. Ons huis wordt gebouwd in Wellard, 10 minuten van het strand, beetje ten Noorden van Baldivis (wat dichter in de buurt van Henderson). Deze omgeving is goed om te wonen en de super prijsstijgingen zijn hier (nog) niet geweest, dus het is redelijk betaalbaar. Zoals een man die we een tijd geleden tegenkwamen op het strand (hij had net gezwommen) ons zei: 'this is poor man's paradise'........;-).

Overigens hebben wij twee (hele grote) katten en was ons ook verteld dat het dan moeilijk is om iets te huur te vinden. In ons geval deed bijna niemand moeilijk, ik geloof dat er van de 10 maar 1 aangaf dat we daar niet konden huren i.v.m. de katten. Bijna iedereen heeft hier een hond, misschien heeft het daar mee te maken? Er staan hier bij de makelaars veel huizen in de omgeving te huur maar handig is ook om van tevoren te weten of je gemeubileerd nodig hebt. Wij wel, onze container komt pas vandaag aan en de meubels zullen direct naar ons nieuwe huis gaan. Gemeubileerd is best een stuk duurder dan ongemeubileerd en als je langer wilt huren, zou ik altijd ongemeubileerd doen (was zelfs in ons geval goedkoper geweest, ook al hadden we een aantal zaken aan moeten schaffen dan).

Veel succes! Spannend, het is al bijna september. De honden gaan dan naar Byford in quarantaine? Ga je tegelijk met de honden met het vliegtuig mee?

Groet,
Annemarie

Welkom op het forum!
afro.gif

Groeten Steven

Hoihoi,

Dank voor jullie berichten... Hierbij een snelle update!:

We hebben vandaag bericht gekregen dat we een CO toegewezen hebben gekregen. Nu door met aanvragen van VOG's. Als alles zo snel gaat, gaan we november wellicht wel halen.

Hebben jullie nog tips voor huizenwebsites. Wij zoeken iets om te beginnen, dus eventueel gemeubileerd en in of in de buurt van Perth, maar dus het liefst niet iets waar we meteen voor langere tijd aan vast zitten. Wat is een beetje normale prijs voor een huurhuis/appartement?
We weten dat de huurprijzen aanzienlijk hoger liggen dan hier in NL dus daar zijn we wel op voorbereid. Mijn broer woont in Melbourne en hij betaald ongeveer 380 dollar per week.

Daarnaast zijn we ook erg benieuwd naar jullie ervaringen op het gebied van het vinden van een baan in WA.
Mijn vriend is heeft een positieve skills assessment voor construction project manager (4 jaar werkervaring). Ik ben hier in NL advocaat (4,5 jaar werkervaring) en werkzaam op het gebied van commerciele (en in het bijzonder upstream oil&gas) contracten (ook engels recht). Ik vermoed dat het voor mijn vriend makkelijker zal zijn een passende baan te vinden dan voor mij, maar ik vind vast wel iets waar ik op mijn plaats ben.

Alvast veel dank voor jullie hulp!

Groetjes, Cindy

Gefeliciteerd met jullie CO, dat gaat lekker snel zeg!

Wat betreft huren hier in Perth en omgeving: wij huren nu een gemeubileerd appartement aan het strand in Rockingham voor $700 per week maar het kan zeker goedkoper (en nog veel duurder......). Wij liepen tegen het feit aan dat veel huizen niet gemeubileerd zijn en dat was in ons geval heel onhandig. Wat fijn is van zo'n vakantieappartement dat je het bijna dagelijks kunt opzeggen, in ons geval 4 weken vooraf. Goed geregeld dus. Wat websites om huizen/appartementen te vinden:
rent-a-home.com.au, takeabreak.com.au, stayz.com.au, reiwa.com.au.

Veel succes! Wanneer komen jullie deze kant op? Geef maar een seintje tegen die tijd, drinken we wat samen.......

Groet,
Annemarie

Hoi Cindy!

Welkom op het forum en ook al bijna welkom in Australie. Als je nu al een CO hebt, dan moet november zeker te halen zijn. Heerlijk, dan kom je hier aan als de lente volop bezig is en alles prachtig in bloei staat. Wij wonen inmiddels ruim 2 jaar in Perth (in het noorden) en hebben het geweldig naar onze zin.

Als ik het zo lees, zal het voor beiden geen probleem zijn om hier werk te vinden. Als je nog meer vragen hebt, laat het maar weten. En wanneer je in november hier aan komt, kan je altijd even een belletje geven en langs komen voor koffie (of een biertje/wijntje) en een kletspraatje. Leuk om te zien dat er nog een Rotterdamsstel deze kant op komt, want het maakt niet uit hoe prachtig het hier is, ik mis de skyline van mijn geboortestad wel een beetje :)

Sacha

Back