Visumlabels

Rob Breumelhof

Active Member
Beste forumleden,


In diverse draadjes kom ik vragen en opmerkingen tegen over visumlabels.

Zoals bij onze klanten bekend is hoeven visumlabels sinds vorig jaar niet meer in paspoorten te worden geplakt. Alle visa zijn bij DIAC electronisch aan het paspoortnummer gekoppeld en het enige dat van belang is, is dat je goed controleert of het paspoortnummer dat in de ‘Visa Grant Notice’ staat vermeld daadwerkelijk overeenkomt met het paspoort waarop je naar Australië reist. Het kan geen kwaad om de ‘Visa Grant Notice’ af te drukken en mee te nemen wanneer je naar Australië toe reist.

Dit is een uitkomst voor mensen die het toch wel eng vinden om hun paspoort per post naar de Australische ambassade te sturen. Anderzijds zijn er natuurlijk nog genoeg mensen die het gewoon leuk vinden om het visumlabel waar zij zo lang op gewacht hebben in hun paspoort te laten plakken, maar het is dus niet meer nodig.

De meeste DIAC-kantoren in Australië verstrekken al geen visumlabels meer (ook wanneer je er expliciet om vraagt) en steeds meer Australische ambassades doen dit ook niet meer, of gaan hier binnenkort mee stoppen. De Australische ambassade in Berlijn verstrekt nu nog wel visumlabels, maar ook dit loopt op zijn einde. In de toekomst zullen alleen nog visumlabels worden verstrekt aan inwoners van landen waarvoor een dergelijk label verplicht is om uit het land te kunnen vertrekken (zoals bijvoorbeeld China).


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
:grin: Zelf vind ik dat label het leukste, de kroon op je werk! :wink:
Iets tastbaars! Iets om trots op te zijn.
Ik zou me niet prettig voelen met alleen een A4-tje en een paspoort richting OZ. :huh:
 
Misschien gaat het wel makkelijker zonder dat stickertje in je paspoort.
Elke keer als ik langs customs moet, heb ik weer problemen.
Toen we uit Bali terugkwamen werd me verteld waarom; de stikker in mijn paspoort mist, of heeft een extra, 0.
Ik weet nu dus wat het probleem is, dus als ze bij customs een moeilijk gezicht trekken........

Bart
 
Vliegmaatschappijen, die op Australië vliegen, hebben vaak de verplichting te controleren, of je wel een geldig visum hebt. Wij hebben het al een paar keer meegemaakt, dat in landen, waar ze geen (internet)verbinding met DIAC hebben én het visumlabel in het paspoort ontbreekt, ze ons NIET mee wilden nemen. Pas na telefonisch contact met Sydney kregen we alsnog onze boarding passen.

Gr,
Zilver
 
met allebei lijkt me het veiligste, maar aan de andere kant: als je dat gedoe voor de vlamingen leest, dan zullen die wel blij zijn dat ze niet meer hun paspoorten naar Spanje hoeven te sturen?
 
Hoi Rob,

Dank voor je verlichtende uitleg.

Toch nog 1 vraagje/kanttekening: Je zegt dat je visum aan je paspoortnummer is gekoppeld, dus wat nu als je een nieuw paspoort (nodig) hebt? Geef je simpelweg je nieuwe paspoortnummer door aan de DIAC? En zo ja, hoe dan?
 
Hoi Rob,

Dienaangaande wil ik graag vermelden dat zowel Embassy Berlin (contact dateert van maart l.l.) als onze migration agent ons hebben bevestigd dat ons type visum NIET electronisch gekoppeld is aan ons paspoort!
Dit feit blijkt ook niet uit onze Grant Letter.
Dus van wanneer dateert dit bericht? Mss hadden we ons heel dat getouwtrek met Madrid wel kunnen besparen, HADDEN .. maar..
Jammer dat er geen eenduidige info over bestaat, doch dat zijn we nu al wel gewoon...
 
Wat raar, bij onze GRANT zat wel zo'n heel VEVO verhaal, maar ik had geen idee of een label verplicht was in Nederland. (wat wel weer een voorwaarde was)
If your passport country requires you to have a visa label, you should approach a departmental
office to have your visa evidenced in your passport as soon as possible.
Dus heb ik dat ding erin laten plakken, als ik het geweten had, had ik het nog steeds gedaan. Veel te leuk!! ;-)

VEVO
 
Hmm, onze informatie(van IMMI) is dat de lable inderdaad niet meer verplicht is. Het wordt echter WEL aangeraden als je op reis gaat en mogelijk onderweg landen aandoet die het WEL als eis stellen ..

De sticker kan gewoon 'afgehaald' worden bij een consulaat (Perth) of ambassade... (gratis).

Voor alle duidelijkheid, dit hebben we nagevraagd omdat we een paar maandjes geleden ons NL paspoort moetsten vernieuwen ...
 
Wij wisten niet eens dat het niet meer verplicht is? Zal wel de kleine lettertjes hebben gemist in al m'n chaotische Betty zijn? Anyways, hebben vorige week onze paspoorten richting Berlin verzonden! Kan bijna niet wachten... heerlijk toch zo'n officeele sticker in je paspoort? Zou het ook gedaan hebben als ik had geweten dat het eigenlijk niet nodig was! Kost je nog geen 20 euro! Das echt noppes vergeleken wat we tot visumgrant toe hebben moeten dokken!

:smile: Betty
 
Hoi Rob,

Dank voor je verlichtende uitleg.

Toch nog 1 vraagje/kanttekening: Je zegt dat je visum aan je paspoortnummer is gekoppeld, dus wat nu als je een nieuw paspoort (nodig) hebt? Geef je simpelweg je nieuwe paspoortnummer door aan de DIAC? En zo ja, hoe dan?


Passport
The visa is linked to the passport number that you provided in your application. If you obtain a
new passport after receiving this letter, you should advise the department of the new passport
details. If you do not provide us with the details of any new passport, you may experience
significant delays at the airport and may be denied permission to board your plane to Australia.
 
Kan iemand mij vertellen waar ik die paspoorten naartoe moet sturen in Berlijn?
We willen toch lekker een sticker in ons paspoort!


Is dat gewoon aangetekend opsturen naar:


Australian Embassy
Wallstrasse 76-79
10179 Berlin

Bvd,
Steven
 
Ja klopt helemaal:
Australian Embassy
Visa Office
Wallstrasse 76-79
D-10179 Berlin
GERMANY

If you have received written notification from another DIAC office that your visa has been granted and that you need to obtain a visa label in your passport, you should send the following documents to the Visa Office:

* your passport (containing at least one blank page)

* a copy of the visa grant letter

* a covering letter including the return address and your contact details in case
we need to contact you i.e. phone/email


Vergeet de creditcard machtiging niet. :up:
 
Passport
The visa is linked to the passport number that you provided in your application. If you obtain a
new passport after receiving this letter, you should advise the department of the new passport
details. If you do not provide us with the details of any new passport, you may experience
significant delays at the airport and may be denied permission to board your plane to Australia.

Thanks Steven, met een beetje research had ik dat zelf ook wel kunnen vinden :unsure:
 
Ja klopt helemaal:


If you have received written notification from another DIAC office that your visa has been granted and that you need to obtain a visa label in your passport, you should send the following documents to the Visa Office:

* your passport (containing at least one blank page)

* a copy of the visa grant letter

* a covering letter including the return address and your contact details in case
we need to contact you i.e. phone/email


Vergeet de creditcard machtiging niet. :up:

Wat zijn de kosten?
Ik kan niks vinden op de site van die Duitsers!!
 
Heel duur!! €5,-- :grin:

Payment
Payment must be included for your application to be valid.
Any payments made to the Australian Embassy in Berlin can only be accepted
in Euros (EUR). To find out how much you need to pay for the processing fee
of the visa application or service you are applying for:
See: Local application charges If you are inside of Germany, add 4 Euros.
If outside of Germany, please add 5 Euros.

Enter the total amount in the ‘Payment details’ section of the visa application
form. You may cross out AUD and write EURO just above. Please enter the
credit card number of either a Visa or MasterCard and have the cardholder
sign the form.

Alternatively, you may have a bank issue you a crossed cheque
(Verrechnungsscheck), made payable to ‘Australian Embassy Berlin’. A
crossed cheque from outside of Germany will incur an additional charge of 7
Euros. You do not need to provide a return envelope, but please ensure your
address is clearly legible in the application form.
 
Back
Top