vliegen, of te wel niet te verwarren, muggen

gerard

New Member
Hallo iedereen :group:

Ik ben momenteel het programma aan het volgen.....Wit down under...

Nou waren ze van de week in SA en wat mij op viel en erg verondrust is de feit dat er zo VEEL MUGGEN zijn..
Ik kan niet over dat gekriebel en gezoem om mijn hooft en lichaam :dizzy: :loudcry: :angry1:

Nu ben ik opgegroeid in Zuid-Afrika op een boerderij en hadden ook vliegen maar hier in Nederland ben ik het ontgroeid.......Wij willen naar Perth en dan meer naar het zuiden. Hoe gaat deze forum leden om met het begrip...vliegen... :| Hebben jullie er veel last van of valt het wel mee? Geef mij maar spinnen, heb ik meer aan, maar vliegen :w00t:
groetjes,
 
Daar hebben ze toch kurken voor?? :-D

Waar wij wonen hebben we geen abnormale last van vliegen, maar wel van midges!! En muggen, maar ook niet abnormaal veel.

Hoop dat het beter voor je is in Perth :)
 
Gerard,
Wij wonen sinds April in Perth (de northern suburbs). Tot op heden hebben we nog gee nlast gehad van veel vliegen. Maar het voorjaar moet nog echt beginnen, en de zomer hebben we ook nog niet echt meegemaakt.

Ik geloof wel dat het in de stad heel erg meevalt, maar ga je de natuur in dan denk ik dat je wel veel vliegen kan tegenkomen. Overigens komen muggen hier wel degelijk voor, merk je ook als je tegen de schemer buiten zit. Sprayen of smeren is dan waarschijnlijk wel verstandig. Tot nu toe nog geen last gehad van muggen binnenshuis, maar zoals gezegd een voorjaar en zomer hebben we nog niet meegemaakt ;-)
Perthpete
 
Hiya!

Nou waren ze van de week in SA en wat mij op viel en erg verondrust is de feit dat er zo VEEL MUGGEN zijn..
Ik kan niet over dat gekriebel en gezoem om mijn hooft en lichaam 

Heeeeeeeeel veel muggen....enneh....sterkte met je eerste zomerse Kerst BBQ waar een hoop Seafood op het menu staat.....Flies galore :) :lol:. Maar on a happier note: alles went! In de winter valt het heel erg mee, maar in de zomer kan het er nogal eens vliegerig aan toe gaan.

IEn nderdaad, wij hebben ook overal fly screens & screen doors EN je moet zorgen dat je bin (vuilnisbak) op tijd geleegd wordt en geen eten buiten laten staan. 

Komt goed :up:
Syl
 
Die muggen hier maken bulten op je benen, daar kun je u tegen zeggen!!! En die verrekte midgets ook!  :x
 
Ik denk dat je overal wel vliegen en muggen hebt. Hier in ALice zijn ook muggen en inderdaad, de bulten zijn groter dan in Belgie  :-D  In de outback zijn er veel kleine vliegjes die in je oren en ogen kruipen. Maar is erg seizoensgebonden.

Sara
 
Ja, bij ons in de Blue Mountains ook meer dan zat mozzies... Lijkt wel dat de Nederlanders erg gevoelig zijn voor de gemiddelde Aussie mug... Mijn Australische partner krijgt bijna niets en bij mij dus gigantische bulten. Ook lijkt het wel dat de muggen mij veel lekkerder vinden dan de zoveelste generatie Aussies! Ik moet trouwens wel zeggen dat je de muggen die wij hebben niet echt kunt horen zoemen.

Vliegen hebben wij niet zo heel veel last van bij ons, maar als je naar Penrith/Greater Sydney etc gaat zijn ze er in de zomer bij hoopjes. Ook heb je de zogenaamde March Flies, die krengen bijten dat het niet mooi meer is; t'is maar dat je erop voorbereid bent! Tijdens de bosbranden in de Blue Mountains een paar jaar geleden hadden we trouwens wel heel veel last van vliegen. Men zei dat die ivm de brand gevlucht zijn en daardoor in hogere concentratie aanwezig waren.

Hmmm ooh ja, als je hier indedaad voor het eerste een zomerse kerst meemaakt, dan Google ook eens de zogenaamde "Christmas Beetle", die vliegen lekker tegen je ramen aan en zo (rare dingen zijn dat)...
 
Hiya Amoz!

En die verrekte midgets ook!
  :-D :-D is dat de mini-variant??  :) Die dingen heten Midges! En I can't stand them......jeuk, jeuk en nog eens jeuk!

Groetjes
Syl :)
 
Ik zit net in een nieuw huis (Plenty) boven Melbourne en hebben van die dikke vliegen! en heel veel muggen op het moment, met recht Plenty dus!.

De maat van de grote muggenbulten worden over tijd kleiner.  Wij hadden in het begin bulten van 50ct muntstukken en groter maar nu normale maat! dus alles went :wink:

Sidonia
 
Geen vliegen ... wel veel mozzies hier....en daar heb ik maar 1 antwoord op: OFF! !!!!
 
Shit, shit en nog eens shit.. :bangingdoor:

Wij kunnen dus onze lol op. Als alles mee zit hebben wij kans om kerst in Aust. te vieren........ :up:

Dan is er toch wat negatiefs wat Australie betreft :x  Maar goed, dat mag de pret niet drukken, een gewaarschuwd man........  Wij hebben er zin in,wat het immigreren betreft en niet het vliegen. Jullie hebben het overleeft en zal ons dan ook wel lukken,maar leuk is anders...

Hier laat je wat en daar heb je wat...HAhahahahahahahahah :happy: :lol1:
 
Wierrook wil nog wel eens helpen. Je kan speciale tegen vliegen/muggen kopen in Oz, hadden wij tenminste gedaan toen we er waren en dat hielp perfect. Dat zijn van die gedraaide ringen die je moet ophangen.
Maar thuis heb ik gewone wierrook buiten staan, en ze blijven echt wel weg.

Groetjes van Jolanda  :up:
 
Back
Top