Vliegen vanuit Zuid-Amrika naar Australie (rechtstreeks).

Pellie

New Member
Hallo, ik ben opzoek naar een ticket voor mijn vriendin met de Peruaanse nationaliteit. Ik ga binnen kort naar Australie en zij komt een paar maanden later ze gaat daar studeren voor een jaar. Alleen ik kan geen ticket vinden voor haar.

Weet iemand een manier om rechtstreeks vanuit Zuid-Amerika naar Australie te vliegen, het liefst vanuit Lima, naar een Brisbane, andere plaats is ook goed.
Het probleem is alleen dat ze niet kan overstappen in America of Europa, alleen met visum of uitnodig van dat land is dit mogelijk.
Heeft iemand een idee?

Thanks,.

Robert
 
zolang je de transit zone niet uit gaat (en dus niet door de douane), kan je zoveel overstappen als je maar wilt, zonder visa.
 
Hallo, dat is niet overal zo, tijdje terug in Amerika moest ik zelf ook door de douane een sort extra controle punt tussen het overstappen en dat is nu net niet mogelijk.
 
Oeii dat is balen.. Wordt er dan echt onderscheid gemaakt tussen 'amerika' en zuid-amerika? Wat een land....
Kan je vriendin niet in het land waar ze moet overstappen een toeristen visum aanvragen, net als in Australie?
 
Een Toeristen visum aan vragen is een hele procedure voor iemand met de Peruaanse nationaliteit en de kans dat dat lukt is klein. Zelfs als ze naar NL komt moet ik haar uitnodigen en dan is het soms nog mogelijk dat het geweigerd word, omdat IND bang is dat de mensen illegaal in het land blijven nadat hun visum afloopt, dit is in Amerika ook zo.

Goed er zijn wel oplossingen maar die zijn erg duur. Ik ga toch maar eens de navraag doen bij de Amerikaanse ambassade over hoe dat zit met de transit zone, misschien dat het niet op elk vliegveld is, of dat er zoiets is als een dag visum.
 
Volgens mij zijn er wel vluchten van Santiago (Chili) naar Sydney. Omslachtig maar hoef je iig niet langs Amerika of Europa
 
Beste Robert,

Ik ben zelf afgelopen September vanaf Lima naar Sydney gevlogen met mijn Peruaanse verloofde. In July gaan we weer Sydney-Lima-Sydney voor mijn huwelijk. Ik weet er dus alles vanaf.

De eenvoudigste vlucht voor haar is via Santiago met LAN Chile (komt om ongeveer 7 AM aan in Sydney; overstap op Santiago is zo'n 4 uur; vertrek uit Lima rond 12 PM). Een andere optie is om met Aerolineas Argentinas via Buenos Aeres te vliegen. Deze laatste is wat goedkoper, maar de overstap is niet zo praktisch (erg lang wachten). Ik denk niet dat er vluchten zijn die rechtstreeks naar Brisbane vliegen, maar Sydney-Brisbane is niet zo moeilijk natuurlijk. Vluchten via LA zijn wat goedkoper, maar niet echt praktisch gezien het gedoe met het transit visum. Het is de moeite feitelijk niet waard. Ik vermijd het zelf ook met mijn verloofde, ook al is de vlucht Sydney-LA-Lima sneller.

Als je nog meer wil weten, stuur me dan gerust een persoonlijk berichtje. Lotgenoten helpen elkaar nu eenmaal...

Saludos,
Rene
 
Back
Top