vliegen

Quinlan

New Member
ik heb een beetje vlieg angst wie kan me helpen daar mee
ik wil graag tips over vliegen van wie al heeft gevlogen
 
Je kan eventueel last krijgen van je oren met het opstijgen en het landen.
Daar heb je zogenaamde dopjes voor in je oren  (earplanes) of je zou een kauwgompje kunnen knauwen/dropje eten.

Echt bang ofzo dat er wat gebeurd ofzo heb ik geen last van. Tijdens het vliegen (op een en dezelfde hoogte)  merk je niet dat je vliegt dus dan zijn er geen redenen om ergens bang voor te zijn.
Ikzelf heb niet echt last van me oren. Ze gaan alleen dicht, maar het doet niet  zeer ofzo.  (kan bij sommige mensen wel pijn doen)

het beste werkt geeuwen om je oren weer open te laten springen maarja dan moet je Moe het vliegtuig instappen ofzo :)

greetz
tinus
 
Wat betreft je oren werkt het dichtknijpen van je neus en er tegenlijkertijd door proberen te blazen het best.
Verder duurt het vliegen, met name naar Australie heel erg lang zonder dat je veel te doen hebt.

Een goed boek, computerspelletje of iets anders leuks om te doen meenemen is aan te raden. In sommige vliegtuigen zijn  computerspelletjes / films enz. ingebouwd maar misschien hebben je ouders je op een vlucht geboekt waar dat niet zo is.
 
Hey Quinlan,

Er zijn wel meer mensen die een beetje bang zijn om te vliegen. En op zich is dat helemaal niet zo gek, als je zo'n groot vliegtuig ziet vraag je je af hoe dat in de lucht kan blijven hangen.

Maar het grappige is dat vliegen de veiligste manier is om ergens te komen - veel veiliger dan een auto, een bus of een fiets. En volgens bij ben je helemaal niet bang om in de bus te stappen, toch?

Vliegen is zo veilig omdat ze voor alles een driedubbele beveiliging bedacht hebben: zelfs als een motor kapot zou gaan (wat eigenlijk nooit gebeurd) dan zijn er nog minimaal 2 motors om mee verder te vliegen! Wist je trouwens dat vliegtuigen zo slim gebouwd zijn dat ze zelfs zonder motor veilig kunnen landen?

Verder kiezen ze de piloten erg goed - niemand kan piloot worden zonder erg slim te zijn, en bewezen te hebben dat je alle soorten situaties heel goed onder controle hebt. Zo'n piloot is een beetje een supermens. En in zo'n viegtuig heb je er twee! Ziejewel dat ze alles heel goed beveiligd hebben?

Je kunt vliegen een beetje vergelijken met je vader en moeder in een gloednieuwe auto rijden, de auto is net naar de garage geweest om te testen dat 'ie helemaal goed is, en je rijdt nu op een snelweg van een kilometer breed. De weg is recht, en er is geen ander verkeer!
Zo veilig is vliegen!

Oh ja, en dat heb je ook nog zoiets als 'turbulentie'. De lucht stroomt niet altijd even netjes, maar kan ook als het ware golvende bewegingen maken waardoor een vliegtuig soms een beetje kan schudden. Da's heel normaal en totaal niet gevaarlijk! Het is net als in een bus die over hobbelstenen rijdt.
Het enige gevaarlijke is dat de stewardes door al dat geschud misschien hete koffie knoeit. Of iemand die naar de wc loopt een beetje schudden niet verwacht en zomaar bij een wildvreemde mevrouw in haar schoot valt. Daarom vraagt de piloot, slim als 'ie is, op zo'n moment of je je veiligheids riem even wil aandoen.
Ik hoop altijd stiekum op turbulentie: ik vindt het wel lachen! En volgens mij jij ook als je straks vliegt!
 
Hoi Quinlan,

Ik ben 8 jaar en vorig jaar heb ik voor het eerst in een dik vliegtuig gevlogen.We gingen naar mijn opa en oma in Indonesie,het duurde wel 14 uur maar ik vond het fantastisch!Vooral het landen en opstijgen.Nu wil ik zelf ook piloot worden.

Groetjes van Mercedes.
 
Back
Top