Vliegticket boeken bij onbekende site; consumentrechten?

FandC

Active Member
Hi allemaal, wij willen binnenkort ons one-way ticket boeken! Via skyscanner wel mooie tickets gevonden bij Malaysia air, maar dit zijn allemaal vrij onbekende aanbieders. Bij airline zelf boeken is veel duurder. Maar wat zijn de risico's van bij een onbekende boekingssite boeken? Als dat bedrijf failliet gaat, ben je dan als consument de pineut? Het zou fijn zijn om dit te weten voor we deze mijlpaal werkelijkheid maken;-) thanks alvast!
 
Is er geen manier om contact met ze op te nemen? Dan kan je je vragen voorleggen. Ben ook wel benieuwd wat je gevonden hebt want wij moeten zeer binnenkort ook tickets boeken.
 
Ik heb eens een vluchtje bekeken via Skyscanner en volgens mij is er niets mis mee.
Skyscanner zegt PER-AMS retour; $1.596
Via de skyscanner link direct naar Malaysia Airlines; $1.612 ( en da's net zoveel als de KLM rekent voor dezelfde vlucht).
En Malaysia is zeeeeeer zeker geen dodgy maatschappij!!

Bart
 
Skyscanner is gewoon een gerenommeerde zoekmachine voor tickets, niet meer en niet minder. Dat we ze in Nederland niet echt kennen heeft meer te maken met het feit dat we hele andere aanbieders hebben en dat die zo'n beetje de hele markt hebben.
 
Hmmm... Ik heb wel vaker via skyscanner geboekt, en je kunt dan nog kiezen waar je het boekt, met verschillende prijzen. Heb nu iets gevonden via budgetair met Malaysian, die zijn gebaseerd in Nederland, en aangesloten bij anvr etc. Maar je hebt dus ook maatschappijtjes die gebaseerd zijn in Spanje, Finland of waar dan ook, en dan boek je onder de boekingsvoorwaarden van dat land. Wat het niet duidelijker maakt;-). Onlangs wel iets geboekt bij zo'n duistere tussenmaatschappij, en het enige dat ik er van gemerkt heb is dat ze je niet goed voorlichten over de voorwaarden qua bagage, en het doorgeven van vluchttijdwijzigingen gebeurt via cryptische mailtjes ipv dat je gebeld wordt/een fatsoenlijke mail krijgt. Maar die info kun je natuurlijk altijd bij de vliegmaatschappij opvragen.
Bij budgetair kun je een aanvullende verzekering afsluiten (vliegticketgarantie), die dekt tegen het niet uitvoeren van de vlucht door de luchtvaartmaatschappij. En er staat bijvoorbeeld: "Heb je een Vliegticket geboekt, dan is de betreffende luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk voor de boeking en wordt de reisinformatie en ook de voor de uitvoering van de reis benodigde persoonsgegevens opgeslagen in het boekingssysteem van de Dienstverlener."
 
Heb je geen reisverzekering die je zou betalen als de vliegmaatschappij blut gaat?
 
Goede veaag Gwen.. Maar in dit geval gaat het om een enkeltje, en we gaan ons uitschrijven bij de gemeente. dat wordt dus een overbruggingsverzekering, heb me daar nog niet zo in verdiept. Uiteindelijk tickets geboekt via skyscanner bij budgetair, die zijn iig nog aangesloten bij sgr. Gokje dus, maar niet de meest cheape bookingsite gekozen;)
 
Volgende keer wellicht bij mij boeken, ik woon al jaren aan de Gold Coast maar werk voor World Ticket Center welke gevestigd is in Amsterdam. Ik boek voornamelijk vliegtickets van uit NL/Belgie/Uk/DL naar Australie/Nieuw Zeeland en daarnaast een expert in camperhuur :)
 
Volgende keer wellicht bij mij boeken, ik woon al jaren aan de Gold Coast maar werk voor World Ticket Center welke gevestigd is in Amsterdam. Ik boek voornamelijk vliegtickets van uit NL/Belgie/Uk/DL naar Australie/Nieuw Zeeland en daarnaast een expert in camperhuur :)

Hi Wanda, ik sta op het punt om 4 enkeltjes te boeken, dus ben wel benieuwd naar jouw opties. Heb nl tickets nodig die we nog van datum kunnen veranderen zonder al te veel kosten. Ik kan je helaas nog geen private message sturen (jijmoet eerst meer berichten gepost hebben of Lost lief aankijken ;-)), heb je misschien een emailadres voor mij?
Groeten Judith
 
Volgende keer wellicht bij mij boeken, ik woon al jaren aan de Gold Coast maar werk voor World Ticket Center welke gevestigd is in Amsterdam. Ik boek voornamelijk vliegtickets van uit NL/Belgie/Uk/DL naar Australie/Nieuw Zeeland en daarnaast een expert in camperhuur :)
hele mooi info.... het komende jaar of wat even niet verkassen naar een andere baan ;)
 
Haha je kunt beter gewoon via de site zoeken, dan sorteert hij per prijs/ tijd / vluchtduur
 
Had via app en website voor €40,- retour nl-Marrakech gevonden. Kon op app, pc, Mac en app man niet boeken. Overal errors. Ik volgende dag met die organisatie gebeld die naar boven kwam, zeiden ze dat skyscanner vaak verkeerde prijzen geeft en de juiste prijs 350€ was. Klein verschil maar... Dus ik Google weer gewoon :)
 
Back
Top