Vliegtuigreis naar aussie met baby 7 maanden

valle

New Member
Hoi, Onze dochter is nu vier maanden en we hopen in maart/april permanent naar hervey bay te vertrekken (huis moet eerst verkocht geraken:))
Heeft iemand ervaring hoe je met een baby van 7-8 maanden die lange vliegreis goed doorkomt?
Wat doe je om de flesjes te warmen? Mogen er glazen bokaaltjes babyvoeding mee en hoe warm je die op? Hoeveel voeding neem je best mee voor de veiligheid? Alle tips zijn welkom!

groetjes
valérie

Toen wij de vorige keer naar Oz gingen, waren er twee baby's van 8 maanden aan boord. Er zijn zitplaatsen met babybedjes en we hebben geen kind aan ze gehad. Het personeel kon de voeding opwarmen. Ik denk dat je niet teveel in een open verpakking mee moet nemen en het eventueel teveel achterlaten in het vliegtuig.

Hier staat ook een en ander geschreven, even de posts erboven en eronder lezen.

Groetjes Miranda  :)

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1039.msg23558#msg23558

Hallo,
Onze jongste was 9 maanden toen wij voor 6 maanden naar Australië gingen. Alles is heel goed meegevallen. Wij hadden wel vooraf in het reisbureau meegedeeld dat we een babybedje nodig hadden. Zo kregen wij op het vliegtuig een plaats waar je dan meestal voor een 'muurtje' zit waaraan ze het babybedje vasthaken. Ik had potjes olvarit mee die ze met plezier voor ons opwarmden.  Voor de melk had ik bij de apotheker kant-en-klare opvolgmelk gekocht. Daar zat de exacte hoeveelheid in voor 2 flessen. Ook die warmden ze met plezier voor ons op. Ze waren heel behulpzaam want zo kregen onze andere zonen (toen 3 en 5 jaar) eerst hun maaltijd en als ze klaar waren kregen wij het onze. In de toiletten kan je met gemak de baby verversen. Ik herinner me dat ik ook een pakketje kreeg waar wat pampers inzaten, vochtige doekjes, een speelgoedje, een slabbetje.... Toen op een moment de kleinste aan het huilen was, kwam een steward een banaan geven omdat hij dacht dat Seppe honger had. Maar toen ik zei dat hij gewoon moe was, nam hij dat kleine handje in zijn hand en begon een slaapliedje te zingen! Ze waren eigenlijk heel behulpzaam. Zo waren er ook een moment dat ik in slaap gevallen was maar er was een luchtzakking en dan moet de baby uit bed op je schoot. De stewardes had dit voor mij gedaan! De buggy mochten wij telkens afgeven aan de deur van het vliegtuig en telkens we er weer uit stapten stond iemand klaar met de buggy. Ook toen wij in Singapore 9 uren moesten wachten op onze aansluiting werden wij langs alle kanten geholpen.
Je moet je dus niet te veel zorgen maken, alles zal wel goed verlopen.
In een rugzakje had ik reservekledij, 2 plastieken gevulde papflessen, 2 dozen opvolgmelk, slabbetjes, fopspenen, babyvoeding, pampers, vochtige doekjes, plastiek zakjes en klein beetje speelgoed.
Sukses!
O ja, wij vlogen met Singapore Airlines.
Grtjs,
Nath

Bedankt voor de tips!. Nog een vraagje ,de babyvoeding in de potjes en de melk, mag dat australie binnen of moet je de overschot in het vliegtuig laten? En indien je het in het vliegtuig moet laten, wat doe je dan in de eerste uren van aankomst voor de voeding??

groetjes
valerie

En nog een vraagje:) Maken ze er problemen van op de luchthaven dat de babyvoeding in een glazen bokaaltje zit, of neem je beter een merk dat zijn voeding in plastiek verpakt?

groetjes

valérie

Hoi Valérie,
Van ons is het 6 jaar geleden dus er kan eventueel wel al een en ander veranderd zijn. Ik had wel alles vooraf uitgerekend hoeveel voedingen ik moest voorzien enzovoort... Zo had ik nog 2 flesjes melk over tegen de tijd dat we 's avonds in Melbourne landden. En de douane maakte hier geen probleem van (want dat zou ik me wel herinneren!). 1 flesje kon hij dan in het motel uitdrinken en 's morgens het andere. Tegen de volgende maaltijd hadden we al boodschappen gedaan en onze voorraad babyvoeding en -melk opgeslagen! En aangezien hij gedurende die 6 maanden ook ouder werd at hij 3 maanden later (toen 1 jaar) al gewoon met ons mee en dronk toen ook al gewone melk. Op je vraag i.v.m. glazen bokaaltjes kan ik dus niet antwoorden want die had ik niet meer over op het moment dat we landden.
En moest het zijn dat je nu met de melk niet meer door de douane mag zou ik dan vlug nog een flesje in de luchthaven geven zodat de baby nog een tijdje voortkan en dan als eerste werk een supermarkt binnenstappen en aankopen maar hé...
Sukses!
Nath

Wij zijn ooit eens met een twee maanden oude baby vanuit Australie naar Nederland gegaan, je krijgt zo'n "cot" die aan de muur hangt voor de baby, wij hadden alleen onze eigen schapenvacht erin gedaan, en haar eigen trappelzak. Belangrijk is dat baby's gedurende het opstijgen en landen goed slikken ( drukverschil) anders kunnen ze erg veel last van hun oren krijgen, dus laat ze wat drinken of ergens op zuigen bij het opstijgen en landen. De stewardessen zijn erg aardig voor baby's / kinderen ( Singapore Airlines an Malaysian Airlines)

Willem

Hebben jullie een idee of de autostoel meemag in de passagiersruimte, of gratis mee in de bagage ruimte, en hoe gaat dat dan?

Groetjes

valérie

Back