Voedingallergie -> voeding in Aus?

driznkiki

New Member
Dag iedereen,

Wij overwegen samen met onze kids (1 en 3) naar Australië te verhuizen. Ze hebben beiden een lactose-, soja- en fruitallergie (ja ja). Ze mogen nogal weinig dus. Hier in NL krijgen ze babyflesvoeding (van Nutrilon,  pepti II) waarin de koemelk zo klein is gemaakt dat het lichaam het niet herkent als koemelk en er zit geen soja in. Dat is naast water het enige wat ze mogen drinken en ze krijgen er al hun nodige vitaminen, calcium etc uit. Uit het eten wat ze daarnaast mogen hebben kunnen ze niet voldoende voedingsstoffen halen.

Is dit soort flesvoeding in Aus ook te krijgen? Hoe duur is het of wordt dit net als in Nederland vergoed?

Hai Driznkiki,

Helaas kan ik je niet helpen met dit specifieke onderwerp, maar anderen vast wel. Ik heb een tijdje glutenvrij moeten eten, ook toen ik rondreisde in Australie. Te gek hoe veel glutenvrije zaken er in de supermarkt te vinden zijn en ook op de 'normale' producten stond vaak vermeld dat het in een glutenvrij dieet past. Zelfs glutenvrij brood was gewon in de bakkerij te koop en soms in de supermarkt. In NL was dat (en is dat) niet denkbaar op dat niveau. Ik bedoel er maar mee te zeggen dat ze er veel verder zijn dan in NL, dus goede kans dat het goed uitpakt voor jullie.

Succes! Dijnnas

Ik neem aan dat het geen probleem is; maar probeer wel even ergens bevestiging te krijgen of dit eventueel een negatieve impact kan hebben op de medicals alvorend de hele (lange en dure) procedure in te gaan. Als bijvoorbeeld de kans groot is dat de medicals hierom negatief worden beoordeeld (wat me overigens zou verbazen maar ik heb hier wel meer gekke dingen voorbij zien komen) dan heb je al het geld en wachten voor niets gedaan. Beter op tijd weten dan te laat te worden teleurgesteld...

Ik weet niet of dit de moeite waard is om het te vermelden, je haalt een hoop ellende op je hals terwijl ze daar verder weinig mee doen op de medicals...

Hier is bijvoorbeeld de flesvoeding van Heinz, http://www.forbaby.com.au/modules/feeding_baby/article.php?id=27

Egg free.
Egg is one of the foods that may cause food allergy in a few susceptible babies. Therefore varieties are highlighted as being egg free where appropriate. Only egg yolk is used in HEINZ Baby Foods because it is the egg white that is most likely to cause an allergic reaction.

Milk and lactose free.
Some babies and children are intolerant to the protein or the lactose in cows' milk. For this reason, there are varieties within the HEINZ range which are milk and lactose free.

Suitable for vegetarians.
HEINZ have a range of varieties to suit vegetarian babies.

Gluten free.
The HEINZ range of baby foods include varieties which are gluten free and these are clearly identified on product labels.

Zo te zien hebben ze dat hier ook, anders zou je even kunnen mailen?

Succes!

Voedselallergie komt hier ook genoeg voor. Dus er zijn zeker producten. Ik weet niet of de link het doet http://www.homeshop.com.au/category.asp?catalog%5Fname=hs1378&category%5Fname=F640479&Page=3 maar zo kun je eens bij woolworths (supermarkt) online te kijken wat ze allemaal hebben. Ze hebben iig lactose vrije formula. En ze hebben ook formula op basis van geitenmelk (weet niet of dat bijvoorbeeld wel mag??). Ik weet niet hoe het met de vergoeding zit. Het hangt van je verzekering af.

Hoi

Er is een foodintolerance website by Sue Dengate. www.fedup.com.au vol met informatie.
Ze verkopen in Australie A2 melk en rijstenmelk.

Sidonia

Ja Sue Dengate! Dat dieet volg ik :). Werkt als een trein :up:. Gelukkig is er steeds meer te krijgen hier dat binnen het dieet valt. Maar er zijn hier helaas nog heel veel producten met verkeerde toevoegingen :(. Hier mag bijvoorbeeld nog steeds allerlei soorten kleurstoffen gebruikt worden die in Europa echt nooit meer gebruikt worden (omdat ze hele gevaarlijke reacties geven).

Mijn mede n2go'r is ook allergisch voor melk en soja.
Gedurende onze vakantie zijn we erachter gekomen dat de productinformatie in australie in het algemeen een stuk beter is dan in Nederland.
Met het oog op de toekomst van je kinderen is dat dus zeker een reden om te vertrekken :)

Nadeel is dat er toch nog genoeg(veel) producten zijn die mijn vriendin niet kan eten of waar geen info op staat. Zoals het vlees!
Ook hebben we in australie geen brood kunnen vinden (Dat te eten was) waar geen soya flour in zat, dus dat is ook wel iets om rekening mee te houden.

Inderdaad, allergieen zijn niet leuk.  :|

Back