voetbalclub voor Jim

wimellen

Member
Heeft er iemand ervaring met voetbalclubs in de omgeving van Aidelaide? Onze zoon Jim (9) is blij verrast dat wij naar Australië willen emigreren. Maar wil heel graag zijn hobby voortzetten. Graag bij een club waar hij zoveel mogelijk mag trainen.
Heeft iemand ervaring met een school waar voetbal tevens als sport wordt onderwezen.
Ik heb al verschillen site's van voetbalclubs bekeken.

Alvast bedankt,

groeten Wim :soccer:
 
Hoi
Geen idee hoe het precies in Adelaide is maar ik zal je vertellen hoe het hier in Melbourne gaat.
Tim speelt bij een klub, traint 2x per week voor 1.5 uur en speelt op zondag.  Gedurende termijn 2 en 3 (20 weken) speelt ook hij voetbal met school en op vrijdagmorgen in een schoolteam tegen andere scholen (dit is alleen groep 6,7,8).  Dan gaat hij op zaterdag naar een 'voetbal akademie' voor 1.5 uur, dat is prive en daar betaal voor.  Gedurende de schoolvakanties zijn er 'kampen' waar je 5 morgens of hele dagen naar toe kan om je balskils beter te maken.  Ook kan je nog uitgekozen worden om mee te doen aan een regionaal team/development squad, statenteam en regionale en statenscholen teams en uiteraard wordt er ook hier voor getraind.  Ook hebben ze het hele jaar door indoor soccer.  Dat is gedurende de week.  Ik neem zonder meer aan dat dit ook in SA het geval is.  Het is alleen NIET zo dat je de kinderen op straat zie voetballen! Dat is dus cricket of footy.
Er zal ongetwijfeld iemand reageren hoe het precies in SA zit.
Sidonia
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=3553.msg41446#msg41446 date=1135323769]
Klinkt erg hoopvol voor de kinderen!
Alleen even een (domme) vraag, wat is footy?
[/quote]

Footy is Australian football. Dus met de ozzie rules, en de bekende h-vormige doelpalen waar zo'n mannetje met een witte hoed bij staat. Gaat er behoorlijk wat heftiger aan toe dan het 'mietjesvoetbal' zoals we dat hier kennen.http://afl.com.au/default.asp?pg=audiovideo
 
Hallo Bartman,

Begrijp ik uit jouw reactie dat jij in ieder geval niet kan voetballen en een hele stoere kerel bent?

groeten Wim
 
[quote author=wimellen link=topic=3553.msg41493#msg41493 date=1135376412]
Hallo Bartman,

Begrijp ik uit jouw reactie dat jij in ieder geval niet kan voetballen en een hele stoere kerel bent?

groeten Wim
[/quote]

Ja, hoe raad je dat zo? :lol:
 
Hallo Bartman,

Na jouw bevestiging dit toch even gecontroleerd. Met die stoerheid valt het wel mee.
Jouw foto even doorgemaild na datingsite voor pittige dames. Helaas geen reactie ontvangen.
Wel enkele klachten dat de internetverbinding plotseling werd verbroken.

Afijn je begrijpt het wel alle gekheid bij elkaar.

Het hoort wel niet bij dit subject. Ik begreep dat jij nog aan het twijfelen bent voor welke staat je gaat SA of WA.
Wij willen naar omgeving Adelaide. Indien je toch besluit om voor SA te kiezen en onze procedure loopt voorspoedig dan nodigen we je graag uit om emigratieverhalen te delen bij een gezellige bbq.

groeten Wim
 
ik heb zelf ook in adelaide gevoetbald. Je heb in adelaide verschillende voetbalclubs. je moet gewoon in de australische gelegids kijken dan zie je verschillende clubs.

ps. zorg wel dat je een auto heb in adelaide. Mocht je meer vragen hebben over adelaide kan je die stellen. Mijn familie woont er mijn moeder komt uit adelaide.

groeten kees
 
Hallo Kees,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad op deze site gekeken.
Woon jij nog in Australië?

groeten Wim
 
Beste Wim,

Ik woon gewoon in Nederland. Ik ben een paar maanden geleden in Adelaide geweest voor een paar maanden.

ps. ga je in Adelaide wonen?

groeten kees :lol:
 
Hallo Kees,

Ellen heeft contact met het Royal Adelaide hospital i.v.m. een baan. Daarom in eerste instantie onze keus voor Adelaide. Tevens lijkt ons het klimaat aangenaam en ziet de omgeving er mooi uit. Wim houdt van heuvelachtig landschap en zee en Ellen met name zee. Wij komen uit op omgeving Hallett Cove en omgeving c.q. Port Noarlunga. Tevens lijkt ons omgeving Victor Harbor mooi, maar dit is gelijk weer 90 km van centrum Adelaide.
Wij hebben deze kennis alleen van internet.

Heb jij nog een goede advies mbt woonomgeving

groeten Ellen en Wim
 
Dag Wim,

Het maakt eigelijk niet veel uit waar je woont in Adelaide. Het is een hele mooie stad met een dorpse uitstraling en vriendelijke mensen. Hoe dichter je bij de stad en strand komt hoe duurder.

Maar mijn mening is heel persoonlijk.

groet

kees :lol:
 
Hoi Ellen & Wim,

Wij wonen nu een jaartje in Hallett Cove en dat bevalt prima. Onze kids zitten nog niet in de sport-leeftijd dus daar weet ik niet veel van. Wel dat wij een prima treinverbinding hebben en lekker wonen qua prijs/kwaliteit. Voor net onder de $300,000 koop je hier een leuk ruim en vooral redelijk nieuw huis. Verder richting stad wordt de grond duurder en de huizen ouder/kleiner. Ons strand heeft als nadeel dat het geen zwemstrand is (rotsen enzo) maar 10 minuutjes naar het noorden ligt Seacliff en da's super. De 'bergen' zie je in de verte.

succes,
MICHIEL
 
Back
Top