VOG aanvraag sinds 1 mei 2009

rens

Active Member
Sinds 1 mei is het aanvraagformulier van Justitie veranderd en is het vakje 'emigratie' weggehaald.
De gemeente weet niet hoe je het moet invullen en de ambassade is nog in discussie met Justitie over het invullen van het formulier. Hopelijk krijgt de ambassade hier maandag 25 mei uitsluitsel over.

Mocht je haast hebben kruis dan 'overig' aan, vul in 'visum en emigratie' en kruis 'vakje 81' aan.
Deze tip kreeg ik van de COVOG helpdesk na lang aandringen. Bij de gemeente ging het goed, en nu maar wachten.

Ik weet niet of het na de 25e wel goed gaat, maar om ellende te voorkomen deze tip dus
 
Rens, bedankt!
Wij moeten onze VOG's voor de 2e keer gaan aanvragen.(verlopen door het getreuzel aan de andere kant :x)
Ik zal je tip onthouden en zal meteen even kijken of ze er al wat op hebben gevonden.  :wink:

groetjes, Marie
 
[quote author=Marie en Dan link=topic=10044.msg139283#msg139283 date=1243452687]
Wij moeten onze VOG's voor de 2e keer gaan aanvragen.(verlopen door het getreuzel aan de andere kant :x)
[/quote]

Lekker dus nog tig x 30 euri voor zo'n document...
 
Hoi,
Hoe lang is een VOG geldig dan? Ik kan het dus nu beter niet aanvragen gezien ik nog eerst 7 maanden moet samen wonen voor ik het de-facto visa ga aanvragen?
Kan ik het dus ook in Australie aanvragen online? of formulier downloaden en opsturen?
 
Voor het onderwijs is zo'n ding normaal 6 maanden geldig (vanaf toekenning datum). Maar voor de visums geldt hier volgens mij een jaar voor.. maar die begint volgens mij te tellen na toekenning van je VOG (je moet dus binnen je jaar na toekenning (en dus meestal insturen) van je VOG je visum hebben gekregen EN gevalideerd hebben). Ik weet dus niet hoe oud zo'n VOG mag zijn voordat je hem instuurt voor het verkrijgen van je visum.

Ik zou even bij het gemeentehuis langsgaan, ik weet uit ervaring dat er bepaalde documenten zijn die je persoonlijk moet aanvragen (in person). Check even met hen. Daarnaast zou ik even contact opnemen met de ambassade hierover.
 
[quote author=swink78 link=topic=10044.msg141002#msg141002 date=1245603611]
Kan ik het dus ook in Australie aanvragen online? of formulier downloaden en opsturen?
[/quote]
Ik begrijp uit je vraag dat je al in Australie woont en even bij het gemeentehuis langs gaan geen optie is. Bel de betreffende gemeente (laatste gemeente waar je in NL gewoond hebt) en vraag hun naar de mogelijkheden. Ik heb zelf met de gemeente Oss de aanvraag via email kunnen doen, verklaring naar mijn ouders op laten sturen en die stuurden het dan weer naar mij. Maar ik begrijp van andere posts hier dat niet alle gemeenten zo modern zijn.
 
[quote author=rens link=topic=10044.msg138770#msg138770 date=1242730439]
Sinds 1 mei is het aanvraagformulier van Justitie veranderd en is het vakje 'emigratie' weggehaald.
De gemeente weet niet hoe je het moet invullen en de ambassade is nog in discussie met Justitie over het invullen van het formulier. Hopelijk krijgt de ambassade hier maandag 25 mei uitsluitsel over.

Mocht je haast hebben kruis dan 'overig' aan, vul in 'visum en emigratie' en kruis 'vakje 81' aan.
Deze tip kreeg ik van de COVOG helpdesk na lang aandringen. Bij de gemeente ging het goed, en nu maar wachten.

Ik weet niet of het na de 25e wel goed gaat, maar om ellende te voorkomen deze tip dus
[/quote]

Hoi Rens,

Goede tip!
Het is ons ook gelukt. Binnen 2 weken hadden we 'm in huis.
Alleen de mevrouw achter de balie snapte het nog niet helemaal en moest eerst nog de begeleidende formulieren doorlezen :x
Al met al bijna 2 uur (incl wachttijd) doorgebracht in de stadswinkel :-(

@ swink78 Volgens mij zijn ze 1 jaar geldig, in ons geval wel.
Dus pas indienen als het echt nodig is, anders krijg je dubbele onkosten zoals wij nu dus hadden :|
 
Goedzo!  :up: Ben blij dat het gelukt is.
Bij ons typte ze over wat ik had ingevuld zonder vragen te stellen (gelukkig maar)
 
[quote author=rens link=topic=10044.msg138770#msg138770 date=1242730439]


Mocht je haast hebben kruis dan 'overig' aan, vul in 'visum en emigratie' en kruis 'vakje 81' aan.
Deze tip kreeg ik van de COVOG helpdesk na lang aandringen. Bij de gemeente ging het goed, en nu maar wachten.


[/quote]

Dag allemaal,

Kreeg idd vandaag hetzelfde advies van COVOG. Alleen werd mij wel verteld dat ik bewijs moest meesturen dat het australische immigratie bureau een 'police good conduct/character certificate oftewel VOG' vereist.

Mijn vraag aan jullie: " hebben jullie enige documentatie bijgevoegd om dit aan te tonen en zo ja welke info?" Of gewoon 'visum en emigratie' en 'vakje 81' aankruisen? En klaar is Kees ?!?

Afgezien van de paspoort kopie natuurlijk.  Weten jullie touwens of het nodig is de paspoort kopie te voorzien van een 'gelegaliseerde stempel' via het politie bureau oid? ik woon al in Austalie dus zal het aanvraag formulier met bijlagen via de post moeten verzenden.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen.

Cheers,
OzzieMark  :cool:
 
Hi Ozziemark,
ik had gewoon het eerste blad vam m'n visum aanvraag gekopieerd, daar staan een officieel briefhoofd op en je persoonlijke gegevens en dat was genoeg.
M'n paspoort  terplekke laten kopieeren, maar als je al in Oz zit, zou ik hem laten certificeren, kan op het politieburo, bij de gemeente of zoals ik wel eens gedaan heb bij een JP ( justice of peace), dat is zoiets als een officieuze notaris. 

groetjes  Johan
 
OzzieMark,

Wij gingen uiteraard hier in NL naar t gemeentehuis MET een printje vd brief vd CO waarin staat dat ie erom vraagt.
De dame aan het loket vroeg er ook echt om. Dus: meesturen.

Vwb je paspoort weet ik niet maar volg t advies van Johan maar op, kan t niet fout gaan.

Succes
 
Back
Top