VOG het vervolg %$$%@#$#@%^^&

Jeroen_1

Member
Vandaag maar eens een mailtje gestuurd vaar het COVOG (de club van justitie die de VOG's uitgeeft).

Ik vraag 'wanneer kan de de VOG ontvangen die ik op 4 juni heb aangevraagd?'

Antwoord: 'Uw aanvraag is op 22 juni bij ons binnengekomen. U kunt de VOG tussen 6 en 20 JULI verwachten'.
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Ik dacht dat ik helemaal gek werd. De VOG moet 6 juli in Adelaide zijn.
:( :( :( :( :( :( :( :( :(
Het bleek dat de aanvraag ruim twee weken bij de gemeente heeft gelegen omdat de 'koppeling' met het COVOG niet werkte. En ja, misschien hadden ze me daarvan op de hoogte kunnen stellen, maar ja, daar hadden ze even niet aan gedacht. :oops:

En is mijn visumaanvraag dan al verstuurd, vraagt de ambtenaar van de gemeente? Oo, al 8 maanden geleden, dan hebben ze in Australie ook al die tijd niets gedaan, maar dat wist ik tenminste van te voren :evil: .

Hij kon wel een briefje schrijven maar niet in het Engels natuurlijk. En dat ze in Australie geen Nederlands lezen, tja daar had de beste man niet bij stilgestaan :( .

Hoe gaan we dit dan oplossen beste gemeenteambtenaar? Tja, dat weet ik niet. De beste man is duidelijk niet aangenomen om zijn oplossingsgericht denken (als de man uberhaupt al kan denken).

Mijn dag is in ieder geval volledig verziekt. Mijn vooroordelen over medewerkers van de gemeente is gesterkt. Dat wordt dus twee keer koerierskosten betalen (en ik ga ervoor zorgen dat de gemeente daaraan gaat meebetalen) en een emailtje naar mijn case officer dat het allemaal wat langer gaat duren.


En er was helemaal niets (of bijna niets) aan de hand geweest als de gemeente contact met me had opgenomen dat er problemen waren met het versturen van de aanvraag. Dan hadden we nog een oplossing kunnen zoeken voordat het te laat was.
 
Jakkes, Jeroen 1 ! Dit is echt zo'n typisch geval van ambtenarij ! Echt.. ik kan je gevoelens van boosheid en frustratie echt heel goed begrijpen ! :evil:

Ik heb zelf ook vergelijkbare tegenslagen gehad en ondervind nog steeds dit soort "pech onderweg".

Die ambtenaren hebben echt geen benul van het belang van dit soort zaken, dat het uiterst belangrijk is dat het zorgvuldig en uiterst efficiënt moet worden afgehandeld !

Ik hoop dat het toch allemaal nog goed komt ! :?

Sterkte !

Hierbij wil ik je een emmer extra geduld en hoop geven...
 
Arghhhhh!!!!!! :evil: :evil: (en dat is ook voor de voetbal :roll: )


Succes!!!!!!!!!!!!
 
Jeroen_1,

Ik leef heelmaal mee met jouw. Ik kom vanuit india ik heb drie jaar dit soort dingen meegemaakt. twee keer india ries voor alle papier in order te brengen.

:twisted: :twisted:
 
Da's inderdaad zwaar k* zeg, dat die gemeente ambtenaren nou niet even verder denken als zoiets gebeurt...

Kan je nog contact opnemen met het COVOG, dat je de situatie uitlegt, of ze nog iets kunnen doen om het te bespoedigen?

Toen ik mijn VOG aanvroeg bij de gemeente had ik het daar nog over. Ik vroeg de ambtenaar: "wat als het mis gaat met het invullen van de digitale aanvraag?" . De ambtenaar zei toen dat ze daar dan een melding van kregen dus dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
Nou, dat zou dus niks helpen als ze vervolgens niks met die melding doen! :x

Ik denk dat ik voor de zekerheid toch maar even het COVOB mail, om te vragen of ze mijn aanvraag binnen hebben gekregen. Kan ik naar voorlichting@minjus.nl mailen daarvoor, Jeroen?

Sterkte ermee...
 
lammetje said:
Da's inderdaad zwaar k* zeg, dat die gemeente ambtenaren nou niet even verder denken als zoiets gebeurt...

Kan je nog contact opnemen met het COVOG, dat je de situatie uitlegt, of ze nog iets kunnen doen om het te bespoedigen?

Toen ik mijn VOG aanvroeg bij de gemeente had ik het daar nog over. Ik vroeg de ambtenaar: "wat als het mis gaat met het invullen van de digitale aanvraag?" . De ambtenaar zei toen dat ze daar dan een melding van kregen dus dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
Nou, dat zou dus niks helpen als ze vervolgens niks met die melding doen! :x

Ik denk dat ik voor de zekerheid toch maar even het COVOB mail, om te vragen of ze mijn aanvraag binnen hebben gekregen. Kan ik naar voorlichting@minjus.nl mailen daarvoor, Jeroen?

Sterkte ermee...

Stuur een mailtje naar 'frontdesk.dbz@minjus.nl' met het aanvraagnummer en je krijgt (vrijwel) direct antwoord.

Heb je ook aan de ambtenaar gevraagd hoe snel ze het oplossen als ze een melding krijgen :?: Waarschijnlijk is een responstijd van 18 dagen heel normaal in de gemeentelijke wereld. :evil:

Gisteravond een mailtje naar mijn case officer gestuurd dat het allemaal wat later gaat worden. Voor de zekerheid versturen we morgen de medische keuringen en alle anders spullen die we al wel hebben.
 
Die gemeente ambtenaar zei dat ze dat dan meteen zouden signaleren, dus het zou zeker geen weken duren. Maar ik weet niet of het nou grootspraak was of niet. 18 dagen lijkt mij ook erg lang.

Ik heb het COVOG gemaild en ik kreeg inderdaad heel snel antwoord. Mijn aanvraag is keurig op 22 juni geregistreerd (ik was diezelfde dag bij de gemeente geweest).

Ik kan het iedereen aanraden om even een mailtje naar het COVOG te sturen om te checken of je aanvraag is aangekomen. Daar zullen ze bij het COVOG niet blij mee zijn, maar als je de VOG echt binnen 4 weken nodig hebt, zou ik dat voor lief nemen...
 
Vandaag terug van vakantie. De twee VOG's lagen keurig in de bus (eindelijk). Morgen FedEx bellen om ze naar Adelaide te transporteren. We hadden de medicals voor onze vakantie al verstuurd (ook met FedEx). Ik hoop dat we voor het einde van de maand (of anders volgende maand) de visa in huis hebben. :D :D
 
Jeroen_1 said:
Vandaag terug van vakantie. De twee VOG's lagen keurig in de bus (eindelijk). Morgen FedEx bellen om ze naar Adelaide te transporteren. We hadden de medicals voor onze vakantie al verstuurd (ook met FedEx). Ik hoop dat we voor het einde van de maand (of anders volgende maand) de visa in huis hebben. :D :D

Veel success !!!!
 
Back
Top