VOG ook nodig voor spouse visum als je al in Australie bent op prospective?

Maxx

Member
Ik ben bezig met papieren voor een prospective marriage visum. Vanavond ga ik naar het gemeentehuis voor aanvraag van geboortecertificaat etc. Nu vroeg ik me af wat ik straks dubbel nodig heb voor de spouse visum als ik al in Australie zit? In ieder geval rijst bij mij de vraag of ik het VOG dan opnieuw nodig heb? Aangezien mijn file met papieren in Berlijn blijft moet ik dus dingen dubbel meenemen.

Tevens misschien domme vraag: wordt een origineel gezien als certificied copy??

Groetjes,
Maxx

Antwoord op je laatste vraag: Ja. Maar stuur niet je rijbewijs/paspoort naar ze toe, dat gaat ze een beetje te ver  :cool:.

Maar de officiele documenten moet je gewoon lekker voor jezelf houden, daarvan kan je tenminste net zo veel certified copies van maken als je maar wil.

Hoi Max,

een certified copy krijg je bij de notaris, die maakt een kopie en zet er een stempel met handtekening onder, dan is het officieel.
Let wel op: de ene notaris doet dit gratis en de andere vraagt zich tot 20 euro per kopie, even omhoren is geld sparen.

fred

Hey Fred,
De gemeente heeft op mijn papieren een stempel met handtekening gezet. Volgens hun is het zo een certified copy. Alleen is de stempel in het Nederlands. De ambassade in Berlijn zei aan de telefoon dat dat ok is. Het lijkt dus dubbelop om ook nog naar een notaris te gaan...
gr
Maxx

Het gaat erom dat het kopietje dat je zelf maakt gecertificeerd word door een notaris,niet het origineel.

Back