VOG uit NLD......

tweety

XPdite Sponsor
Archhh!  :x

Voor mijn baan bij Melbourne Health moest ik dus een Nederlandse VOG hebben. Na enig zoekwerk op het internet kon ik slechts alleen een Nederlands formulier vinden. Op de dag dat ik mijn contract heb getekend (17 dec) ben ik dus met deze papierhandel naar mijn nieuwe werkgever gegaan. Ze hebben daar braaf zonder dat ze iets van het formulier begrepen op elke pagina een krabbel gezet alleen helaas een stempel die hadden ze niet.

Vandaag krijg ik dus een mailtje van mijn vader dat de gemeente in Nederland mijn aanvraag niet heeft geaccepteerd omdat??? Juist de stempel ontbreekt! Aangezien ik momenteel overal en nergens ben heb ik mijn werkgever om een brief gevraagd waarin staat dat ze deze VOG aanvraag op 17 dec is ingevuld.... En op officieel brief papier!! Is er iemand anders die nog een aanvullende tip heeft??

Nou heb ik eindelijk een baan en naar alle waarschijnlijkheid kan ik deze niet beginnen vanwege een ontbrekende VOG! Of ze moeten hier een oogje dicht knijpen en hopen dat ik in het laatste jaar niets heb uitgevreten want mijn VOG voor mijn visum is inmiddels 1 jaar oud.

Groetjes Chantal

Hoi Chantal.
Die stempel moeten ze toch gewoon bij de gemeente zetten?
Ik heb ooit voor ontwikkelingswerk in het buitenland een VOG aan moeten vragen, maar of daar een stempel voor nodig was van de organisatie kan ik mij niet herinneren.
In ieder geval succes ermee en ik hoop voor je dat het goed komt!

Hoi Chantal,

even deze PDF downloaden; http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsporing_en_handhaving/verklaring_omtrent_het_gedrag/

Deze dan even uitprinten, invullen en weer inscannen. Als je dan je vader laat vragen of het ook per email aangevraagd kan worden dan hebben ze het formulier zeer snel en kan je een nieuwe aanvraag doen. Als je vader deze dan (kan laten) inscannen (kleur) dan hebben ze in ieder geval tijdelijk een oplossing en het origineel komt later per post.

In ieder geval succes en het komt vast goed !

Groeten en nog de beste wensen voor 2009
Johan, Ingrid & Steve

Bedankt voor jullie reacties en sorry voor de late reactie...... ben namelijk nog steeds aan het reizen  :p

Ik ben zojuist in Adelaide aangekomen en lees dat mijn VOG aanvraag in behandeling is genomen. De oplossing was niet om het formulier opnieuw in te vullen (had dezelfde link gebruikt) want een stempel van mijn werkgever is er gewoon niet. Zonder officiele stempel wou de gemeente waar mijn ouders wonen en waar ik nog ingeschreven sta  :roll: mijn aanvraag niet bij Den Haag indienen. De oplossing was een scan sturen van een brief opgesteld door de directeur dat ik per 27 jan voor hun ga werken en dat ze een VOG nodig hebben, even een krabbel er onder en voila het is voor elkaar. Ahum nu nog in Melbourne zien te krijgen......

Back