vog (verklaring omtrent het gedrag)

kristien

New Member
Hallo

Even een vraagje met betrekking tot het VOG.
Ik heb al gezocht naar een antwoord tussen alle VOG topics hier op het forum maar iets is me nog niet helemaal duidelijk.
Wie vult het gedeelte 'organisatie/instelling' in op het VOG aanvraag formulier?

Ik kan zelf aangeven dat het VOG voor visum doeleinden is en ik kan zelf de DIMA of ambassade in Berlijn invullen maar aangezien de papieren ook getekend moeten worden door iemand van de 'organisatie/instelling' weet ik niet zo goed hoe ik dat moet oplossen.

In oudere topics op dit forum staat dat mensen het VOG naar de ambassade in Den Haag hebben gestuurd, kan dat nu ook nog ?
Ik kan zelf helaas niet naar het gemeentehuis met uitleg omdat ik iemand machtig voor de aanvraag van het VOG, aangezien ik al in Australie ben.

Weet iemand een antwoord op deze vraag?

Hartelijk bedankt!

Groeten Kristien

Hoi Kristien,

Ik heb vorige week mijn VOG-aanvraag naar Den Haag gestuurd. Binnen een week kreeg ik hem ingevuld en voorzien van stempels en stickers terug en kon ik de aanvraag indienen bij de gemeente. Doe er even een gefrankeerde retourenvelop bij geadresseerd aan jezelf en het komt helemaal goed. Succes,

Frank

Hoi Frank,

Heb jij een officieel verzoek van DIAC meegestuurd of gewoon alleen de formulieren die je hier via internet kunt downloaden?
Maw ga je frontloaden of niet? :up:

Groetjes Wilbert

Wilbert,

Ik weet niet zoveel van DIAC en frontloaden. Ik heb het denk ik wat makkelijker (spouse). Ik heb de internetuitdraai (de Engelse versie) van het Ministerie opgestuurd met een begeleidend briefje. Als ik t.z.t. mijn VOG en mijn medicals binnen heb, maak ik een afspraak in Berlijn. Heb jij je VOG al aangevraagd? Groet, Frank

Gewoon je VOG van het internet plukken. Zelf alle gegevens invullen.
Bij organisatie heb ik het volgende ingevuld:
Australian Goverment
Currie Street 55
SA 5000 Adelaide
Australia
Formulier inleveren bij je gemeente, bij mij is het zonder probleem aangevraagd maar ik heb begrepen dat niet alle gemeentes/ambtenaren zo makkelijk zijn.

Succes, Chantal

Heb hetzelfde gedaan, VOG formulier van internet. Gegevens van Australische ambassade ingevuld (met Stephen Brady als vertegenwoordiger van de organisatie... :grin:)

Geen enkel probleem mee gehad, binnen twee weken VOGs in huis.

Succes,
Francois.

Hmmm, de engelse versie? :wall:

stom van mij, ik heb de nederlandse naar den haag gestuurd. :wall:

kan ik dit nog veranderen?
Of kan ik dadelijk met deze nederlandse naar de gemeente en toch een engelse vog krijgen?

@Wilbert67:

Er staat nog niet veel op de portal, maar je kunt dit wel terugvinden:
Je hoeft de VOG niet speciaal in het engels aan te vragen. Er is maar een versie en die is in het nederlands opgesteld met een paragraaf in het engels. Je VOG hoeft niet vertaald te worden voordat je hem opstuurt naar de DIAC.
http://www.xpdite.net/emigratie/documenten/verklaring-omtrent-gedrag.html

In Almelo was het belangrijkste bij de aanvraag dat er een naam van een contactpersoon aanwezig was van de instantie die de VOG aanvraagd. Wij hebben eerst geprobeerd zonder tussenkomst van de australische ambassade in Den Haag de VOG aan te vragen. Bij publiekszaken het formulier ingevuld. Madam begint druk te typen....loopt vast, want het systeem eist een naam van een contactpersoon. Ik zeg: Dan zet je er toch: Jan Jansen, of Piet Pietersen in. zal me jeuken.....Nee, meneer, dat kunnen we niet doen.....aaaarghh....de bureaucratie...

Maar goed...formulier opgestuurd naar Den Haag, met een retourenvelop voorzien van postzegels en mijn adres en binnen een aantal dagen had ik het aanvraagformulier volledig ingevuld retour. Toen weer naar publiekszaken bij de gemeente en daarna ging het perfect. Binnen 2 a 3 weken hadden we de VOG's al in de bus.

ik zat in griekenland, nog makkelijker  :lol: heb de nederlandse en de engelse van internet gehaald, naar mn ouders gestuurd, die zijn er mee naar de ambassade in den haag gegaan, die gooiden de engelse meteen in de prullenbak "want iedereen hier spreekt nederlands", hebben hun gegevens ingevuld, mn ouders ermee naar de gemeente, voila: vog compleet.  :up:

en dit wou ik ook nog zeggen: als je je vog krijgt is die in het nederlands, maar onderaan de pagina staat de vertaling in het engels.
kind kan de was doen :grin:

Hallo allemaal, kristien hier.

Hartstikke bedankt voor alle hulp en antwoorden op mijn vraag.
Ik zal ook inderdaad de VOG naar Den Haag moeten sturen aangezien ik er niet persoonlijk mee naar de gemeente kan om te proberen om het zonder tussenkomst van den Haag te krijgen. (Ik ben in Australie momenteel)
Daarna kan mijn moeder de VOG bij de gemeente halen met een machtiging van mij.

Best een hoop werk allemaal he die fast track procedure in Berlijn maar als alles diezelfde dag nog geregeld kan worden op de ambassade dan heb ik dat er uiteraard voor over. Ik heb de ambassade al meerdere malen gebeld voor een afspraak in Maart/April dit jaar maar het is nog te vroeg om een afspraak te maken, even wachten dus nog.

Zijn jullie allemaal al in het bezit van het visa of gaan jullie ook binnenkort naar Berlijn ?

Alsnog bedankt voor de hulp!

Groetjes
Kristien

[quote author=Wilbert67 link=topic=8213.msg108163#msg108163 date=1200439280]
Hmmm, de engelse versie? :wall:

stom van mij, ik heb de nederlandse naar den haag gestuurd. :wall:

kan ik dit nog veranderen?
Of kan ik dadelijk met deze nederlandse naar de gemeente en toch een engelse vog krijgen?
[/quote]

Maakt niet uit.... kan gewoon in het Nederlands. Ik heb wel gewoon op de oproep gewacht en hem met die brief (request for information) bij burgerzaken opgehaald. Zij vullen dan de ambassade in den haag in en binnen een week had ik de VOG thuis.

[quote author=kristien link=topic=8213.msg108280#msg108280 date=1200533212]
Zijn jullie allemaal al in het bezit van het visa of gaan jullie ook binnenkort naar Berlijn ?
[/quote]

Wij gaan a.s. zaterdag naar Berlijn om dinsdag weer terug te keren. A.s. maandag laten we dan de felbegeerde sticker in ons paspoort plakken.....

[quote author=Maluka link=topic=8213.msg108332#msg108332 date=1200577301]
A.s. maandag laten we dan de felbegeerde sticker in ons paspoort plakken.....
[/quote]

Op naar 'de tandarts' ;)

Hoi!

Is een VOG iets typisch nederlands en te vergelijken met een bewijs van goed gedrag en zeden in belgie?

Groetjes,
T

Ik denk wel dat je daar van uit kunt gaan..

Echter op een VOG kunnen ook negatieve dingen staan als je dus wat dingen hebt uitgespookt. Een verklaring van "GOED" gedrag mag dus alleen goed gedrag laten zien. Dit in tegenstelling tot een VOG, waar dus ook "negatief" gedrag op mag komen te staan.

Tegenwoordig moet je in NL verplicht een VOG overleggen als je bijv. gaat werken met kinderen, hetzij beroepsmatig (docent) hetzij in je vrije tijd (sportvereniging, Scouting). En terecht in mijn ogen.

Dan hebben we het idd over hetzelfde... op een bewijs van goed gedrag en zeden komt namelijk ook slecht gedrag voor. 

Jullie hebben het nu steeds over de ambassade enz. maar kun je dit niet gewoon bij de gemeente ophalen?
Toen ik als leerkracht basisonderwijs aan de slag ging moest ik dit ook hebben en kon het toen daar gewoon ophalen.
Is dit anders omdat het naar Australië moet?

Klopt, VOG haal je bij de gemeente (die het vervolgens weer aanvargen bij Min. van justitie, maar daar hoef je zelf niets aan te doen). Maar op het formulier moet je aangeven waarom je het nodig hebt.

En dan wordt het pas echt leuk. Sommige gemeente vinden het prima als je iets als "Department of Immigration, Australia" invult en zegt dat het voor een visum is. Op de post en weg ermee.

Andere gemeenten willen blijkbaar 'bewijs' hebben dat je een VOG nodig hebt, em volgens mij komt daar de Ozzie ambassade om de hoek, zij kunnen nl dat bewijs geven. Anyway, een hoop gedoe, uiteindelijk is alleen maar een voorbeeld hoe groot de verwaaring bij NL ambtenaren is... :evil:

Succes, hopelijk woon je in een pragmatische gemeente... :up:

Back