vog (verklaring omtrent het gedrag)

Lijkt me idd niet zo'n eenvoudige procedure bij jullie... daarom dat er elke keer vermeld staat wanneer de VOG binnen is. Wij krijgen het gewoon op het politiekantoor zonder veel moeite...

Succes!

Hmmm dan zal ik binnenkort maar eens naar het gemeentehuis gaan om de nodige navraag te doen...
Ik moet wel zeggen dat ze hier nou niet bepaald heel veel weten over het algemeen van de gang van zaken... maar goed we zien wel...
Ik heb het gelukkig niet nodig voor emigratie, maar voor mijn inschrijving als leerkracht bij de VIT om les te kunnen geven in Victoria.
Zet het maar meteen in mijn agenda, dan is het maar geregeld he...

Schiet me nog een ding te binnen. Wij hadden een print van de pagina van DIAC site waarop staat dat ze een VOG vragen in een visumprocedure meegenomen naar het gemeentehuis. Weet niet in hoeverre dat geholpen heeft, maar ze hebben het wel doorgelezen. Dus, wie weet... :wink:

Ook zonder iets mee te nemen werkt het is somige gevallen wel  :roll: ligt gewoon aan de persoon die je treft. Bij de vertegenwoordiger heb ik gewoon vermeld "directeur".

Vooral niet naar vragen of dat ok is gewoon met een stalen gezicht indienen. Bij mij kwam er wel een opmerking van de ambtenaar maar ik zei oh maar ik heb van anderen vernomen dat het op deze wijze ok is. Ambtenaar zei ok we zien wel of die wordt afgegeven, binnen een paar weken lag er gewoon netjes een VOG in de bus.

Ik heb het gelukkig niet nodig voor emigratie, maar voor mijn inschrijving als leerkracht bij de VIT om les te kunnen geven in Victoria.
Volgens mij moet iedereen van 18 jaar en ouder een VOG inleveren bij emigratie! Maak even een scan dan kan je VOG eventueel gelijk voor je visum gebruikt worden. Let er wel op dat de datum van afgifte + 1 jaar de datum is dat je visum gevalideerd moet zijn. Of indien je medicals eerder zijn gedaan de datum van je medicals + 1jaar.

Groetjes Chantal

Jaaa even een blij verhaal!
Gisteren ben ik naar het stadskantoor geweest van Utrecht. VOG aanvraag gedaan zonder eerst het formulier op te sturen naar de ambassade:)
De medewerker die mij hielp heeft zelf op de website van Berlijn een naam opgezocht welke hij heeft ingevuld:D
Toen ik vertelde dat ik hem nodig had ivm emigratie omdat ik graag bij mn grote liefde wil zijn kreeg ik ook nog koffie en taart:D
Leuk he?
Zo kan het dus ook :)))

Back