VOG - Wachten tot DIMIA erom vraagt of meteen meesturen?

Vinvanmil

New Member
Ik weet dat er al veel gepost is over VOG, maar heb er toch nog ff een vragaje over. In sommige berichten op dit forum lees je dat je pas je VOG (en medicals) dien aan te vragen op het moment dat DIMIA hierom vraagt. Echter het booklet voor het spouse-visum vertelt duidelijk dat je bij de applicatie police-checks moet meesturen. Dus wat is het nu? Meteen je VOG meesturen? Of wachten tot DIMIA hierom vraagt?

Alvast bedankt!

Cya,

Vin

Ja, meteen meesturen.
Een spouse visa wordt namelijk sneller behandeld dan een skilled visum, dus hele andere situatie :)

Ja hoor, ik heb ze ook meteen opgestuurd. Hierdoor was mijn visum binnen een paar dagen goedgekeurd. want ik hoefde geen aanvullende info op te sturen.

Hey Vinvanmil,

Ik ben op dit moment ook bezig om al mijn papieren op orde te krijgen en dan alles in 1x mee te nemen naar Berlijn. Net als jij heb ik veel diverse dingen gelezen wel of niet eerst toestemming van DIMIA).

Ik heb uitmezelf alvast een VOG aangevraagt, met de medische wacht ik iets langer (ivm houdbaarheid 1 jaar, mocht het uiteindelijk allemaal toch niet zo snel gaan, wat ik natuurlijk absoluut niet hoop!!). Dus als ik bijna alle papieren thuis en terug heb uit Australie (mijn vriend zit daar namelijk) ga ik de medische aanvragen. De Australische police check ben ik nu aan het invullen en ik hoop dat ik die een dezer dagen weg kan sturen.

Dus mijn advies... nu aavragen (geeft ook een lekker gevoel, als je een bewijs van aanvraag mee krijgt en weer een stapje verder!).

Succes Mel

[quote author=shelley link=topic=2831.msg31310#msg31310 date=1129127574]
Mel, VOG is ook maar 1 jaar geldig he.
[/quote]

Ja Shelley.
1 jaar van de datum dat het afgegeven is.

ooh dat wist ik niet, maar ik dacht eigenlijk dat het aller belangrijkste de medische was. Dat de medische de echte doorslag geeft.

Maar ik hoop dat we allemaal voor de spouse toch wel ruim binnen een jaar ons visum krijgen, toch?

Bedankt voor alle duidelijke antwoorden, en ben dus nu aan de slag om deze aan te vragen. Heb mijn moeder bereid gevonden om dit te regelen, aangezien ikzelf al in Australia zit. Dus machtigingsbriefje geschreven, alle papieren ingevuld en dan maar hopen dat ze geen vervelende ambtenaar krijgt.....

Cheers!

Vin

Denk eraan dat je ook nog even form 47P van DIMIA uitprint......bij mij deed de ambtenaar lichtelijk vervelend toen ik kwam met een uitdraai uit booklet 6.......er stond geen logo op van de DIMIA....

dus form 47p en het formulier van www.justitie.nl geloof ik en klaar :up:

Gr. Sab

Wat een verschil van service je kan krijgen bij het gemeentehuis. (in Hilversum) Ik had aan copie mee van booklet 1 waarin stond dat ik een police check moest aanvragen. De mevrouw heeft er een copie van gemaakt (vd pagina waarop dat stond) en heeft zelfs het ades op het internet opgezocht van DIMIA in Berlin. En ze wensde me heel veel succes.

Zo zie je dus maar, neem gewoon je hele hebben en houden en dan moet het helemaal goed komen!

Back