FritsC
XPdite Sponsor
Ik ben aan het kijken wat ik moet doen mbt de Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) en ik lees wat tegenstrijdige informatie:
Op de website van the Immigration Department lees ik het volgende mbt het VOG:
Maar op de website van het Ministerie van Justitie lees ik het volgende:
Het VOG formulier bekijkend is er inderdaad een tick-box waarbij ik Visum/Emigratie kan aangeven.
Blijkbaar is de stap die op de Australische website staat dus niet nodig en kan het VOG ook worden aangevraagd zonder eerst het formulier op te sturen naar Berlijn.
Hoe hebben anderen dit gedaan. Wel of niet via de ambassade in Berlijn of is het gewoon de Nederlandse ambassade in Den Haag?
Ik ben benieuwd dat als ik het naar Berlijn moet sturen ik kan voldoen aan het volgende
En een tweede vraag:
Kan ik de VOG in het Engels aanvragen (hoe?). Indien dat niet kan, is het voldoende het formulier in het Nederlands aan te vragen en te verzenden, of moet ik anders zelf het VOG laten vertalen?
Op de website van the Immigration Department lees ik het volgende mbt het VOG:
Note: the application form for the VOG contains a Section (B.2) that needs to be completed by the organisation that is asking you to provide the certificate. (In cases where this is not possible, an official letter or brochure which states you have to apply for a ‘Certificate of Good Conduct’ will do as well).
Before submitting the application form to the municipality or COVOG, you should send the form to the nearest Australian Embassy or Department office for completion.
Maar op de website van het Ministerie van Justitie lees ik het volgende:
Het is niet altijd mogelijk om een volledig door de werkgever ingevuld en ondertekend aanvraagformulier in te dienen. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer u de VOG aanvraagt ten behoeve van:
U kunt het aanvraagformulier dan indienen zonder de handtekening van een vertegenwoordiger van de belanghebbende (doorgaans de toekomstige werkgever).
- een emigratie;
- de beëdiging als advocaat;
- het verkrijgen van een visum of werkvergunning.
Het VOG formulier bekijkend is er inderdaad een tick-box waarbij ik Visum/Emigratie kan aangeven.
Blijkbaar is de stap die op de Australische website staat dus niet nodig en kan het VOG ook worden aangevraagd zonder eerst het formulier op te sturen naar Berlijn.
Hoe hebben anderen dit gedaan. Wel of niet via de ambassade in Berlijn of is het gewoon de Nederlandse ambassade in Den Haag?
Ik ben benieuwd dat als ik het naar Berlijn moet sturen ik kan voldoen aan het volgende
Moet ik dan naar Duitsland rijden om Duitse postzegels te kopen?Please include a stamped and self-addressed envelope for the return of the application.
En een tweede vraag:
Kan ik de VOG in het Engels aanvragen (hoe?). Indien dat niet kan, is het voldoende het formulier in het Nederlands aan te vragen en te verzenden, of moet ik anders zelf het VOG laten vertalen?
Last edited: