Volg de regenboog?

S

Sylvia33

Hallo allemaal,  :)
Ik ben Sylvia en ben samen met mijn man geinteresseerd geraakt in Australie door vrienden van ons die binnenkort daar naar toe vertrekken :cry: Wat zou Australie voor ons kunnen betekenen? Willen en kunnen wij zo'n avontuur aan? Wat doen we onze kinderen aan (5+3 jaar)? Een hoop verdriet of juist het geven van een 'betere kans'?????? Hier in Holland is het toch niet echt slecht ???? Of wel???? Moeten we de regenboog volgen? Staat er echt een pot met goud?
Je ziet.... :? :| we zitten vol met vragen en willen graag ervaringen van anderen horen (pos +neg).  Qua beroep zitten we geloof ik wel goed (fysio's), maar toch... eerst maar eens een half jaartje proberen? Ik hoor/lees jullie graag! Tot schrijfs!
Groetjes Sylvia :)

Potten met goud zul je er niet vinden denk ik. Je moet ook niet met een instelling gaan van "Daar is alles beter" het is er anders denk ik. Sommige dingen zijn wel beter, zoals de ruimte en het klimaat, maar dingen als regels en criminaliteit heb je er ook. Misschien criminaliteit in mindere mate, maar toch.

De kinderen van 5 en 3 zullen het ook wel overleven. Op zo'n leeftijd kun je heel gemakkelijk dingen leren zoals de engelse taal. Vriendjes zullen ze ook vast snel maken  :)

Ik ben er zelf nooit geweest, maar mijn vriend al 7 maanden. Hij wil dolgraag terug en ik wil mee. Eerst wilde ik dus niet, omdat ik bang was dat ik alles en iedereen zou missen. Na alles op een rijtje gezet te hebben kwam ik er achter dat ik alleen mijn ouders zou gaan missen. Er zijn genoeg manieren om contact te onderhouden, dus dat komt wel goed.
Ik weet niet wat me te wachten staat, maar toch heb ik enorm veel zin om er heen te gaan. Je wordt hier echt aangestoken door alle enthousiaste mensen! En de verhalen van Mark en de foto's......  ja. nu wil ik echt wel graag weg!

Hello,

Als je nog niet in Australië bent geweest, eerst gewoon met vakantie gaan. Als je op de eerste dag, eerste minuut daar ben en het gevoel heb: "Ik voel me thuis". Than zit je in principe goed en gewoon proberen om een visum te krijgen. Wat betreft de kids, die zijn nog te jong om echt het verschil te zien. Ik ben ook op jong leeftijd naar het buitenland verhuist. Ik had geen keus moest met m'n ouders mee, maar ik heb het zeker niet als negatief ervarcht. Je past je sneller en makkelijker aan nieuwe omgevingen, je wordt flexibeler (tweede natuur) en dat komt goed van pas als je ouder wordt . Althans dat is mijn ervaring.

Gr en succes

Citavm

Ik zou zeker eerst op vakantie gaan en kijken wat Australie te bieden heeft.
Ik vind zelf dat er een groot verschil is tussen de verschillende steden.
Sydney vond ik persoonlijk helemaal niks.
Adelaide vond ik een leuke stad(je), maar erg rustig.
De goldcoast is leuk, maar ik ben geen strandmens.
Melbourne daar voelde ik me meteen thuis en dat is waar ik (als mijn visum goedkomt) na de kerst na toe verhuis.

Mark en ik gaan er ook niet eerst op vakantie heen. We zien het gewoon wel. Hij is er al 7 maanden geweest en weet dus waar hij over praat. Ik weet niet wat ik kan verwachten, maar vertrouw wat dat betreft volledig op Mark. 

Wij zij er ook nog nooit geweest. Een hele sprong in het diepe dus, maar ik heb zoveel goede verhalen van mijn vader en ik heb altijd al "iets" met Aussie gehad dat we gewoon gaan!! :)

Maar je moet idd niet gaan met de instelling dat daar alles beter is. Er is nog steeds werkeloosheid (vooral onder emigranten) en er zijn nog altijd dingen die duur zijn. Ik ben het eens met de stelling dat je je er gewoon thuis moet voelen :) En natuurlijk van avontuur moet houden :)

Grtz Tanne  :cool:

Hoi Sylvia

Welkom op het forum!

In het leven is niks zeker, dus ook als je naar Australie gaat weet je niet of het gaat tegen vallen of dat je vind wat je hoopt te vinden, maar als je je niet meer gelukkig voelt of denkt dat je het ergens anders beter kunt hebben moet je het zeker proberen. Wij gaan ook met 2 kleine kinderen(4 jaar en 1 jaar) en we laten ook alle groote spullen nog eens achter en gaan door een fikse tegenvaller bijna blut daar naar toe, maar wij zijn van mening dat wij en onze kinderen daar een beter leven kunnen krijgen dus wij gaan er gewoon voor. Als het niks wordt kunnen we altijd weer terug naar Nederland. In ieder geval veel plezier op het forum en sterkte met jullie beslissing.

Groetjes Sander  :up:

[quote author=Sylvia33 link=topic=1206.msg9646#msg9646 date=1109194519]
Hallo allemaal,  :)
Ik ben Sylvia en ben samen met mijn man geinteresseerd geraakt in Australie door vrienden van ons die binnenkort daar naar toe vertrekken :cry: Wat zou Australie voor ons kunnen betekenen? Willen en kunnen wij zo'n avontuur aan? Wat doen we onze kinderen aan (5+3 jaar)? Een hoop verdriet of juist het geven van een 'betere kans'?????? Hier in Holland is het toch niet echt slecht ???? Of wel???? Moeten we de regenboog volgen? Staat er echt een pot met goud?
Je ziet.... :? :| we zitten vol met vragen en willen graag ervaringen van anderen horen (pos +neg).  Qua beroep zitten we geloof ik wel goed (fysio's), maar toch... eerst maar eens een half jaartje proberen? Ik hoor/lees jullie graag! Tot schrijfs!
Groetjes Sylvia :)

[/quote]
Ja, het is een heel avontuur, en dat moet je dus juist doen als je van avontuur houdt. Als je al je leven lang in hetzelfde dorp woont, altijd op ongeveer dezelfde plek op vakantie gaat, levenslange vrienden hebt, hele goede band met familie... tja, dan moet je er even wat langer over gaan denken...!

Kinderen zullen prima zijn. Ik was ook 5 en mijn broertje toen we naar Perth kwamen, geen probleem! :)  Daarna nog heel vaak verhuisd, wat mijn broertje iets minder leuk vond, maar ik vond het altijd leuk!

Nou, of het een betere kans is... hmmmm.
Ik denk wel dat hun jeugd beter KAN zijn (meer ruimte, beter weer), maar later in het leven zullen ze gewoon alle andere normale dingen moeten doen, huis kopen, baan etc, en dat zal op hetzelfde neerkomen als in Nederland, of moeilijker. Bijvoorbeeld, Australie is klein in vergelijking met Nederland/Europa, dus je zult in sommige beroepen minder keus aan banen hebben.

En vroeger was het misschien zo dat Australie heeeeel goedkoop was etc, maar nu komt het op hetzelfde neer.
Misschien is het nog wel een beetje goedkoop om een huis te kopen als je met Euro's aankomt, maar voor degene die gewoon dollars verdienen komt het op hetzelfde neer.

Nee, Holland is zo slecht nog niet, maar veel mensen zullen dat pas ontdekken als ze weg zijn. Westerse landen komen, vind ik, toch allemaal een beetje op hetzelfde neer, met dat je moet werken, belasting betalen, er is criminaliteit etc etc.
En Nederland (en Australie) is toch nog een van de meest leefbare landen ter wereld.
Iedereen zit te zeuren over hoe duur alles is, maar de meeste gaan nog steeds op vakantie, hebben tenminste 1 auto, gaan uit eten, hebben een tv, video, dvd, meer dan 1 computer etc etc etc etc.  :roll:

Ik zou het denk ik wel proberen als ik jullie was, maar wees gewoon voorzichtig, geen bruggen achter je verbranden... (eventueel eerst een baan vinden, dan pas verhuizen(moeilijk), of nog niet je huis verkopen?

Succes, het is geen makkelijke beslissing. Of het zou het in ieder geval niet moeten zijn!!  :lol:

groetjes

Simone

Hoi Sylvia,

Welkom op het forum.
Die pot met goud zul je niet vinden.
Wat wel belangrijk is dat jullie gelukkig zijn.
En ik zeg maar zo "waar een wil is, is een weg".
Als je het niet geprobeerd hebt zeg je later misschien dat je spijt hebt dat je het toen niet geprobeerd hebt.
En mocht het niet bevallen dan kun je toch altijd teruggaan.

Wat mij ontzettend opvalt is dat nu we het aan iedereen verteld hebben, dat er verhalen loskomen. "Wij zouden vroeger ook gaan emigreren, maar ..........".
En dat is niet bij één iemand dat we dat te horen krijgen, maar bij meerdere mensen. Ook zeggen ze dat ze spijt hebben dat ze het niet geprobeerd hebben.
Nou veel succes met jullie beslissing.

Gr. Brit

Hoi Sylvia,

Ik zou op z'n minst een tijdje rond komen kijken in Australië. De regenboog is er wel, maar de potten met goud hebben wij niet gevonden. We verwachten ze ook niet.
Over het algemeen maakt het eigenlijk niet zoveel uit waar je woont, NL of OZ. Australië is mooi wat natuur en ruimte betreft. Wat zie je daar echter van als je druk aan het werk bent en in een suburb woont?
Wij zijn hier nu 2 jaar, we missen NL op zich niet. De ouders wel. Wat je kinderen betreft moet je je ook afvragen of je hun het contact met de opa en oma kan ontnemen en of je het je ouders aan kan doen om de kleinkinderen weg te halen. Ligt natuurlijk volledig aan hoe het contact is.
Het leven is hier over het algemeen wat relaxter dan in Nederland. Aan de andere kant zijn Australiërs ook minder sociaal en meer op zichzelf gericht.
Als je van natuur en ruimte houdt zit je hier goed. Hou je van cultuur, geschiedenis, etc. dan heeft europa meer te bieden.

Veel succes.... :-o

@@D

Back