Volgend jaar emigreren naar Melbourne

Mathijss84

New Member
Hey, ik ben Mathijs en aan het rondneuzen op dit forum.
Ook ik heb net als velen hier de wens om te emigreren samen met mijn vrouw.
We hebben ons WHV al aangevraagd en goedgekeurd voor volgend jaar 06-07-2015.
Ik ben 30 jaar, en mijn vrouw 31 (visum voor haar verjaardag aangevraagd). Ik ben werkzaam bij de marechaussee, en mijn vrouw is Cafe Eigenaar .
Helaas twee beroepen die niet voorkomen op de Skilled Workers lijst. :(

We nemen ook twee honden Alaskan Malamutes mee naar Australie, en dankzij dit forum heb ik weer aardig wat info over kosten en de regelgeving.

Ik hoop snel een nieuwe post te plaatsen met nieuwe updates.

Hi Mathijs,

Welkom hier op Xpdite:)
Je schrijft dit
We hebben ons WHV al aangevraagd en goedgekeurd voor volgend jaar 06-07-2015.
Bedoel je 2016? Ik ben benieuwd naar jullie updates. Hoeveel stress je misschien ook gaat krijgen en het geduld wat je moet hebben het zal zeker de moeite waard zijn:up:

Cheers
Sander

Welkom op het forum.
Maar....2 honden mee op een WHV? Dat gaat volgens mij wel wat vragen oproepen bij customs.

Bart

Ja, klopt we willen eerst zelf heen gaan en de honden later laten komen, zodat we alles geregeld hebben daar.

Maar we zijn nu aan het uitzoeken wat nu de regelgeving is, en wat de kosten zijn. Blijkbaar wel hoger dan we hadden ingeschat. :(

Hi Mathijs,

Welkom hier op Xpdite:)
Je schrijft dit
Bedoel je 2016? Ik ben benieuwd naar jullie updates. Hoeveel stress je misschien ook gaat krijgen en het geduld wat je moet hebben het zal zeker de moeite waard zijn:up:

Cheers
Sander

Ja inderdaad Sander, Typefoutje van mijn kant. :) 2016 moet het zijn, we moesten het visum nu al aanvragen ivm onze leeftijd.

honden van dat kaliber? Ik zeg minimaal 5000 eurootjes....woooops maar ja een WHV is een tijdelijk visum, emigreren is toch van een ander kaliber; dat kost nog wel een paar eurootjes meer....:eek:

Ja, geloof dat het permanente visum ongeveer 5000 euro is. Voor de honden hebben we al gebeld en er werd gezegd met Malasian airlines, twee honden van 30 kilo, rond de 10.000 euro zit.:(
Dit was dan met behulp van een organisatie die de honden tijdens het vervoer verzorgd en water geeft enz enz. dus ik denk inderdaad dat het wel lager kan.

We zijn al druk aan het sparen. We hopen dat 1 van ons een sponsor kan vinden in Australie, drie jaar werken voor dezelfde werkgever, en dan het permanente visum aanvragen.

Wij hebben gewoon heel veel onzekerheid, binnenkomen is niet moeilijk, maar het binnen blijven dat is een ander verhaal.

WE houden jullie op de hoogte, en als wij vragen hebben, weten we dat we hier terecht kunnen. :)

Groetjes Mathijs en Monica

Dit was dan met behulp van een organisatie die de honden tijdens het vervoer verzorgd en water geeft enz enz. dus ik denk inderdaad dat het wel lager kan.

Hoe stel je je dit dan voor? De honden in een bench in het ruim en dan zo'n anderhalve dag zonder water laten zitten? Zonder voer is tot daar aan toe, maar water? Ik denk dat je gewoon niet zonder zo'n organisatie kan. Het is altijd de moeite waard om even rond te kijken of het goedkoper kan, maar honden transporteren is fors duurder dan een vliegticket voor jezelf, ga daar maar vanuit. @Katjavdl zat er dus niet zo ver naast per hond.

Last edited:
Dag Mathijs, welkom.

Honden mee op WHV,... Is dat al eerder vertoond?
Ik wil niet je mooie plannen torpederen, maar er is ook een kans dat je niet even middels een WHV door kan stomen naar een sponsored visum.
De regels zijn strikt en als ze vermoeden dat je op onjuiste gronden het land probeert binnen te komen, zit je zo weer in het vliegtuig, met de neus naar het westen.

Maar we begrijpen je wel. Succes met de onderneming.

Kijk eens rond op het forum. Er is een draadje over emigreren met dieren. Het kan ws wel goedkoper om je honden over te laten komen met een andere organisatie :)

oja houdt er ook rekening mee dat je met 2 van die (overigens prachtige) joekels wat lastiger een huis kunt huren, zeker in de grote steden.

Phoeh :oops:
Ik wil echt niet negatief doen, maaruh hebben jullie genoeg geld om die honden na een jaar ook weer terug te vliegen naar Nederland als jullie tegen die tijd geen nieuw visum hebben kunnen bemachtigen?

Phoeh :oops:
Ik wil echt niet negatief doen, maaruh hebben jullie genoeg geld om die honden na een jaar ook weer terug te vliegen naar Nederland als jullie tegen die tijd geen nieuw visum hebben kunnen bemachtigen?
Daar houden we zeker rekening mee, wordt geld voor opzij gezet. Mocht het onverhoopt niet lukken, dan proberen we alsnog naar een ander land te emigreren.

Wij hebben 2 honden meegenomen, een van 23 kilo en eentje van 48 kilo. Het vliegen kostte ongeveer 2800 euro voor hen samen, inclusief hok op maat voor de grootste via VCK animal logistics. Ze krijgen altijd water in hun hok. Bijna alle organisaties vliegen met Malaysian vanwege de lange tussenstop. Dan kunnen ze daar in de opvang uit hun bench voor ze de tweede vlucht ondergaan, wel zo prettig. Voor de twee honden samen waren we zo ongeveer 5000 euro kwijt, dus vliegen + alle dierenartskosten + quarantaine. Maar... quarantaine is inmiddels fors duurder geworden, wij hadden net mazzel dat de prijzen nog niet waren verhoogd en de periode was verkort naar 10 dagen. Of je honden mee mag nemen op een WHV weet ik niet, als je maar voor een jaar hierheen komt zou ik overwegen om ze zolang bij vrienden onder te brengen en later te laten komen mocht je kunnen blijven.

Dat is netjes Red Dust. Hebben jullie inderdaad geluk mee gehad. Wij verwachten voor twee katten ook zo'n €5.000 kwijt te zijn en dan hebben we het over beestjes van misschien 3 kg. Per kat is het $1.500 aan quarantaine, maakt al $3.000 en daar komt dan nog zo'n $750 aan permits bij, en dan heb je nog de reis. Daar hebben we een offerte van €1.000 voor. Als ik niet zo stapelgek op die beesten was had ik ze thuisgelaten...

Back