Voogdij

Familie S

XPdite Sponsor
Iemand hier weet dit vast!! :up:

En kameraad van ons denk erover om te emigreren. (niet naar OZ)
Hij heeft de volledige voogdij, maar zijn ex wel bezoekrecht.
Wat gebeurd hiermee als je dan emigreert?
Hij kan moeilijk vanuit het buitenland elk weekend de kids even brengen. :wink:
 
Jeetje, geen idee!
Ik denk dat er dan nieuwe afspraken gemaakt moeten worden.
Een vriend van mij in Nederland is advocaat, als je dat wil kan ik hem wel een mail sturen om het te vragen?
 
volgens mij moet de andere ouder (de ex) toestemming geven als je kinderen voor langere tijd mee naar het buitenland wilt nemen.... Verder weet ik niet wat het officieel is, maar volgens mij moet je in zo'n situatie wel iets afspreken over contact houden, anders geeft die ex die toestemming vast niet.
 
Het lijkt erop dat als je kinderen met je ex hebt en je ex wil niet dat je emigreert, je echt vast zit aan Nederland.
Aan 1 kant begrijpelijk, maar van de andere kant zot.... :huh:
 
Als ouder heb je niet de voogdij, maar het ouderlijk gezag.


Wanneer beide ouders het gezag hebben, is het niet mogelijk de ene ouder de kinderen zo maar meeneemt naar het buitenland. Hiervoor is altijd toestemming van de andere ouder nodig.
Wanneer een ouder het ouderlijke gezag alleen uitoefent, mag hij/zij de kinderen in principe wel meenemen naar het buitenland. Wel heeft uw ex-partner consultatie- en informatieplicht.
Als de rechter een omgangsregeling heeft vastgelegd, dan heeft dit aandacht nodig ivm de emigratie. Kinderen en de niet-verzorgende ouder hebben recht op omgang met elkaar.


Zie ook: http://www.scheiding-omgang.nl/omgangsregeling/buitenland.html
 
Pfff, ik hoop nooit in dat schuitje te zitten, je blijft vast zitten aan je ex op die manier.... :|
 
Als je kinderen hebt zit je je hele leven vast aan de andere ouder. Emigratie of niet.

Bezint eer ge begint. :wink:

(Nee, ik spreek NIET uit ervaring!)
 
Te laat!! :grin:
Vind ik geen ramp om de rest van mijn leven aan de andere ouder vast te zitten, gaat al 14 jaar goed. :up:
Maar het lijkt me geen pretje voor anderen, je ex beheerst dan je hele leven tot de kids 18 zijn.... :huh:
 
ja kinderen schept een band, hoe dan ook.Een ex hebben lijkt me ook niks.
(bij ons gaat het al 18 jaar goed) :peace:
Lijkt me afschuwelijk als het de door jou beschreven manier is.
Als kinderen 12 jaar zijn mogen ze wel kiezen bij wie ze willen wonen, maar ook via de rechter, maar volgens mij blijft dan ook het bezoekrecht overeind.

rot situaties, alweer wat om dankbaar voor te zijn, vandaag weer fijn genieten met gezin :up:
 
Back
Top