Voor de tweede keer emigreren?

jenm

Member
Tja, daar zit je dan weer op XPdite. 5 jaar geleden zaten we dagelijks op dit forum omdat we toen nog ‘weggingen’ , en nu zit ik hier te browsen omdat we terug zijn. Terug in NL na vier jaar in Melbourne gewoond te hebben. En gelukkig nog wel in bezit van een geldig visa en dus staat de deur nog open. Want om eerlijk te zijn, valt het tegen hier weer te zijn.

Het was mijn eigen beslissing terug te komen, dus niet vanuit werk oid. Ik dacht dat het goed zou zijn om hier weer te wonen, kids hier op NL’se school (ze zijn 5 en 7) en wij weer gezellig terug bij alle vrienden en bekenden. Natuurlijk is het heerlijk om alle vrienden, je ouders en grootouders weer te kunnen zien maar toch…er knaagt iets omdat we iets gevonden hebben in Australië en dat hebben we hier nog niet terug gevonden. Ik kan er mijn vinger niet precies op leggen...rust ruimte vrijheid… ?
Vandaar deze post: wie heeft ervaring met deze situatie en kan er iets over zeggen? Wat zijn dingen waar we aan moeten denken als we overwegen weer terug te gaan naar Australië? Hoe weet je of het dan wel de juiste beslissing is? De vorige keer gingen we voor een paar jaar dus het was niet echt een emigratie en dat zou dit wel zijn, het is immers niet echt een hele goedkope hobby J. Bedankt!!!

Hi, lees de post eens van Kathleen, die is ook teruggekomen en een half jaar geleden voor de tweede keer naar Oz vertrokken.....

Er zijn meer Forum leden die een terugkomst naar Australie overwogen hebben maar er wordt helaas weinig gepost of ze daadwerkelijk ook die stap maken.
Jeroen en Marieke succes met jullie beslissing!

Groetjes Chantal

dank je Chantal! leuk te zien dat er nog steeds wat mensen uit de 'oude garde' rond dwalen :).

Hai,
Zag je berichtje maar kon daar niet op antwoorden om een of andere reden.
Ook wij hebben regelmatig hevige twijfelmomenten. Je "mist" inderdaad iets maar dat had ik daar ook. Heel fijn om al je familie dichtbij te hebben maar na 2 keer heb je ze wel weer even genoeg gezien. Vrienden blijken een tegenvaller want de hele groep ligt uit elkaar en nu is het of je gedwongen wordt voor de één of de ander te kiezen en gevolg is dat je niets meer hebt. Moeilijkheid voor ons is dat oudste nu hevig verliefd is en niet terug zou willen. Daarbij hebben we het geld niet en ons visum verloopt eind dit jaar. Ik heb zelfs gekeken of er werkgevers zijn die onze emigratie zouden willen bekostigen maar in deze tijd wil daar niemand aan. Enige mogelijkheid voor ons is de staatsloterij of een erfenis :).
Nederland is iid niet leuk meer maar voor ons: wij hebben ons er bij neer moeten leggen dat het hiermee afgelopen is.
Als je nog iets meer van onze kant wilt weten, feel free om een pmetje te sturen : ymollen@gmail.com.
Ik hoop dat jullie er uitkomen.....'t is lastig

Wat betreft het visum zijn er wellicht mogelijkheden omdat je daar 4 jaar hebt gewoond (en gewerkt). Dus als dat de showstopper is, zou ik nog maar eens goed kijken wat de mogelijkheden zijn.

Waarom zijn jullie eigenlijk terug gekomen? Alleen vanwege school voor de kinderen ? (dat haal ik er een beetje uit).

Succes met de toekomst!

he hoi,
ja terug gekomen omdat ik het beloofd had en dat weegt zwaar. In feite dus voor de vrienden en familie..ohohoh en wat herkenbaar wat je schrijft Yoog! Gelukkig hebben wij nog geen verliefde dochters en het visum is geen issue inderdaad, we moeten een RRV aanvragen want omns visum loopt af in sept 12 maar voldoen aan de voorwaarden dus dat zou goed moeten zijn. Gelukkig is die deur nog niet dicht en hoeven we ons daar zorgen om te maken. Mazzelaars zijn we want zoveel mensen die een visum willen.
Er maar eens goed over na denken....want als we nu zouden gaan, beloof ik niets meer :)!
groetjes marieke

Back